Gå til innhold

hvorfor velger folk egentlig å bruke "fiks ferdig" på Finn.no??


Gjest b38e1...f50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regenburg skrev (6 minutter siden):

Lørdager har jeg tid til å pakke, polstre, kjøpe frakt, skrive på adresser, tape og så dra på postkontoret.

Her er jeg forsåvidt enig, de fleste som jeg har solgt til skulle helst hatt gjenstanden dagen før de kjøper det, jeg bruker å si at det sendes innenfor 1-3 dager, jeg skal tross alt kjøre til postkontoret som ligger 1.5 mil unna, det er 3mil til sammen, så jeg bruker som regel å sende når jeg har andre ærend.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Her er jeg forsåvidt enig, de fleste som jeg har solgt til skulle helst hatt gjenstanden dagen før de kjøper det, jeg bruker å si at det sendes innenfor 1-3 dager, jeg skal tross alt kjøre til postkontoret som ligger 1.5 mil unna, det er 3mil til sammen, så jeg bruker som regel å sende når jeg har andre ærend.

I så fall må vel 7 dager være mer enn nok? Jeg ser virkelig ikke problemet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finn pusher jo sin egen tjeneste voldsomt hardt. Er jo samme eiere på begge tjenester.

Har bedt om Posten og Vipps enn dette tullet. Scibstedt skal jo barec tjene mer på å bruke egen distributør.

Helt hjem har vært mer Helt bortevekk etter mine erfaringer med dem.

Endret av plankeby
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har lurt på det samme og bruker Finn i mye mindre grad enn tidligere- er altfor tungvint å søke. Nå synes jeg det er tungvint å søke, og det rare er hva som legges ut på fiks ferdig! Skulle ha en flettet kurv. Selgeren ymtet frem at var h_n slapp å pakke inn den klumpete kurven - kommenterte ingenting🤔 Ser at det legges ut tre-setere også på «fiks ferdig». 
 

Det positive fremover for min del er kanskje at hvis jeg finner noe jeg ikke kan frakte på egenhånd (ser etter en spisesofa, sengegavl)- så bruker jeg tjenesten. Post-i-butikk er rett rundt hjørnet! 

Lenke til kommentar
Skavold skrev (7 timer siden):

... men egentlig ingen fordeler for selger, vel?

Jeg har kjøpt en ting via dette opplegget. Det var enkelt og uten meldinger fram og tilbake med selger. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe tingen med det vanlige styret.

(Ulempen var langsom frakt og sms  fra helthjem om natten, to netter.)

Lenke til kommentar
Mag ne skrev (1 minutt siden):

Jeg har kjøpt en ting via dette opplegget. Det var enkelt og uten meldinger fram og tilbake med selger. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe tingen med det vanlige styret.

(Ulempen var langsom frakt og sms  fra helthjem om natten, to netter.)

Synes kommunikasjon med selger ofte er nødvendig av ulike grunner: dårlige bilder, manglende mål på gjenstander osv. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fant en treseter med puff- i favorittfargen min. Jeg ville ikke ha sett denne fine sofaen hvis jeg ikke hadde huket av for «fiks ferdig» ! Håper Finn finner en bedre løsning snart.

Det står heller ikke at den må hentes 🤔 Jeg har ikke bil- bare bærehjelp fra post-i-butikk. 

1F2B4858-DD01-4997-8940-B808D58D8FF8.jpeg

Lenke til kommentar
Regenburg skrev (1 minutt siden):

Evt for å kombinere frakt på flere ting han selger. Hvilken utgave av skolebøker er det han selger. Osv. 

Nettopp! Det kan være mye informasjon som kan være viktig eller av betydning for kjøper, som ikke er så åpenbart for selger, eller som selger glemmer å opplyse om. 

Lenke til kommentar

Har brukt det en gang selv som selger og noen få ganger som kjøper, og det fungerer overraskende bra. Spesielt det å måtte slippe å printe sendingslapp er fantastisk.. Bare pakke inn varen, skrive 5-6 chars på pakken og legge den i egen postkasse senker terskelen noe enormt når du vil rydde hjemme og visse ting fortsatt har verdi nok til å ikke ende opp som søppel/EE-avfall. Men så hater jeg også å prute, så nå kan jeg bare kjøpe (og selge) uten å egentlig måtte chitchatte og spørre selger om han er villig til å selge for salgssummen han har bedt om..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke brukt "Fiks ferdig" enda, men Tise (gjenbruksappen til Jenny Skavlan) har samme type funksjon. Dette fungerer veldig bra. Det er dog et kjøperbeskyttelse-gebyr for løsningen, men sikkerheten på det gjør at det er verdt det.

Av 20-30 kjøp/salg gjennom Tise har det kun vært problem én gang at selger ikke sendte varen. Da var det bare å kontakte kundeservice og pengene ble refundert på dagen av Tise, samt at de skulle gå på profilen som ikke hadde sendt varen. En uke etterpå hadde samme brukeren blitt kastet ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stimann skrev (11 minutter siden):

Nå har jeg ikke brukt "Fiks ferdig" enda, men Tise (gjenbruksappen til Jenny Skavlan) har samme type funksjon. Dette fungerer veldig bra. Det er dog et kjøperbeskyttelse-gebyr for løsningen, men sikkerheten på det gjør at det er verdt det.

Av 20-30 kjøp/salg gjennom Tise har det kun vært problem én gang at selger ikke sendte varen. Da var det bare å kontakte kundeservice og pengene ble refundert på dagen av Tise, samt at de skulle gå på profilen som ikke hadde sendt varen. En uke etterpå hadde samme brukeren blitt kastet ut.

Fikk meg til å tenke på tilfeller hvor frekke kriminelle fikk varer tilsendt UTEN å ha forhåndsbetalt. Så flere medieoppslag om slike svindlere som manipulerte godtroende selgere, så «fiks ferdig» er nok et hinder for svindelvirksomhet for begge parter. Ønsker meg bare en mindre frustrerende søkeløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...