Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte dekk på bilen


peterjohn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Opsat500 said:

Da kjøper du brukte felger / rim på Finn.no eller på et bilopphuggeri. Er du heldig finner du et sett med ok dekk.

Støttes.

Gamlingen kjøpte heller et sett med brukte, men velholdte, 18" Audi-felger med 2 år gamle dekk for 5000,- sist. Billigere enn nye dekk, samtidig som det ble en pen oppgradering av felger.

15" bør være rimelige. Ikke alle som selger felger hensyntar tilstanden på dekkene, så det finnes en del gode kjøp der.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
peterjohn skrev (52 minutter siden):

Ja jeg også tenker om å bruke pussepapir og vasker felgen og etterpå  lakke med sprayboks.

Tusen takk for forslåg. 
 

Kjøp kvalitetsmerkevare på sprayboks. Ikke drit fra Biltema eller Europris. 

Har erfart hvor stor kvalitetsforskjellen er på metallmaling på boks, etter ett år. Det var ikke på felg som som utsettes for mer påkjenning. 

Lenke til kommentar
peterjohn skrev (16 timer siden):

Tusen takk en gang til alle som svarer eller gi forslag eller kommentarer. 

Bare en mer ting. Jeg har B klass mercedes og en rim ser ikke god ut og andre tre er bra. Hva skal jeg gjøre med rim, se vedlegg før jeg bytte dekk. 

Jeg sjekket prisen til ny som koster nesten 5000/6000 for fire rim. Dette er gammel bil og jeg ikke ønsker å bruke helt ny rim før jeg bytte ny dekk. 

Noen forslag ?

 

Sjekk på finn.no, pleier selv og få tak på greie felger med ok dekk for rundt 2000.- der hvis man bruker litt tid på det samt legger inn et varsel "lagre søk" så man får sms når det dukker opp nye dekk/felger til salgs.

Hjulkapsler går ikke på aluminiumsfelger siden man ikke får festet kapslene på felgene, de mangler flensen.

Her er link direkte til dekk/felger mercedes:

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?product_category=2.90.82.6&q=mersedes&sort=RELEVANCE

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (33 minutter siden):

Det kan hende noen mener senterdekselet som man har på alu-felger. For noen felger må disse kjøpes separat.

Du har lest alle innleggene ?, senterkopp er ikke det som nevnes i denne tråden.

"En annen sporsmal. Hva om hjulkapsler, er det kommer med dekk eller man må kjøpe og montere etterpå. Jeg snakket med en dekk butikk men de ikke forstår hva er wheel/rim cover eller hjulkapsler "

20221101_112418.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det er vel vanskelig på mange biler å levere, folk krever bagasjeplass. Som regel er det jo også en del år mellom hver gang man trenger det, men absolutt kjekt når man først står der. Jeg har en type kasse-bil der reservehjulet ligger på utsiden slik at det er god plass og man bruker ikke av det innvendige rommet.

Lenke til kommentar
7 hours ago, kremt said:

Det er vel vanskelig på mange biler å levere, folk krever bagasjeplass. Som regel er det jo også en del år mellom hver gang man trenger det, men absolutt kjekt når man først står der. Jeg har en type kasse-bil der reservehjulet ligger på utsiden slik at det er god plass og man bruker ikke av det innvendige rommet.

På en Hyundai jeg hadde rundt tiden Mjøsa brant var reservehjulet bak under bagasjerommet. Ved en punktering en gang langt ute på bondelandet var det jo selvfølgelig håpløst å få dekket ned og fram fra bilen pga rust - og boltene rundet seg bare 17mm nærmet seg. Løsningen ble å traske opp til nærmeste gård og høre om det var en skjærebrenner på tunet... 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, LabWeiler said:

På en Hyundai jeg hadde rundt tiden Mjøsa brant var reservehjulet bak under bagasjerommet. Ved en punktering en gang langt ute på bondelandet var det jo selvfølgelig håpløst å få dekket ned og fram fra bilen pga rust - og boltene rundet seg bare 17mm nærmet seg. Løsningen ble å traske opp til nærmeste gård og høre om det var en skjærebrenner på tunet... 😆

Du skulle hatt denne bilen da:

Spoiler

865839443_1907003-Citron-CX-2.0-wit-81000-km-20-762x456.jpg.a5b7139be53bbfa4c0cf9d1a3708f656.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...