Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vinterdekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De store kjedene har blitt svært dyre på dekk. Jeg har begynt å handle hos en lokal her som har langt lavere priser. Store flotte lokaler betyr store priser på det du kjøper. Fatter ikke at folk bruker ca tusenlappen både vår og høst for å bytte hjul på bilen, galskap. Ville tatt meg 2 til 3 ganger lenger tid enn å gjøre det selv, man skal kjøre til og fra, bestille time osv. I samme slengen vasker jeg felger, hjulbuer, bremser etc ekstra godt og evt smører opp dersom det trengs.

Lenke til kommentar

Har brukt Dekk1 tidligere, men gått over til Thansen pga. mer praktisk plassering, bedre service og så var de også rimeligere enn Dekk1. Det er ikke alle butikkene deres som har dekkverksted, men de har info om det på websidene.

(De billigste dekkene holder jeg meg unna, også på den bilen man har som brukes ganske så marginalt på østlandet...)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kremt said:

De store kjedene har blitt svært dyre på dekk. Jeg har begynt å handle hos en lokal her som har langt lavere priser. Store flotte lokaler betyr store priser på det du kjøper. Fatter ikke at folk bruker ca tusenlappen både vår og høst for å bytte hjul på bilen, galskap. Ville tatt meg 2 til 3 ganger lenger tid enn å gjøre det selv, man skal kjøre til og fra, bestille time osv. I samme slengen vasker jeg felger, hjulbuer, bremser etc ekstra godt og evt smører opp dersom det trengs.

Nå er det litt forskjell på å sesongskifte dekk og få nye dekk. Jeg gjør det også vanligvis selv og lagrer dekkene min selv, og som du sier - går over en del ting. Men de gangene jeg skal ha nye dekk, så får jeg de også til å slenge de på bilen ettersom ekstrakostnaden er ganske så marginal.

 

Lenke til kommentar
forhelvete skrev (17 timer siden):

Har vinterdekk med pigg.. men jeg vil kjøpe vinterdekk uten. Kan man bruke de gamle felgene? Kjører ikke langt så vil bare handet billigste dekkene.. har en dekk1 bedrift 5 min fra der jeg bor men på nettsiden dems står det faen meg ikke noe pris på dekkene.. hva slags amatører er dette?

Se om du finner en Superdekk-forhandler i nærheten. De pleier å ha gode priser. Thansen er også bra.

Ja klart du bare skifter dekka, og får de lagt om på de samme felgene som du har fra før.

Lenke til kommentar
On 10/9/2022 at 2:50 PM, kremt said:

De store kjedene har blitt svært dyre på dekk. Jeg har begynt å handle hos en lokal her som har langt lavere priser. Store flotte lokaler betyr store priser på det du kjøper. Fatter ikke at folk bruker ca tusenlappen både vår og høst for å bytte hjul på bilen, galskap. Ville tatt meg 2 til 3 ganger lenger tid enn å gjøre det selv, man skal kjøre til og fra, bestille time osv. I samme slengen vasker jeg felger, hjulbuer, bremser etc ekstra godt og evt smører opp dersom det trengs.

To ord: Gidder ikke

Jobba 10 år på bilverksted. Jeg har tatt mitt siste dekkskift sjøl. Har fortsatt mareritt om "dekkskiftedager" hver vår og høst.

Lenke til kommentar
On 10/9/2022 at 2:50 PM, kremt said:

De store kjedene har blitt svært dyre på dekk. Jeg har begynt å handle hos en lokal her som har langt lavere priser. Store flotte lokaler betyr store priser på det du kjøper. Fatter ikke at folk bruker ca tusenlappen både vår og høst for å bytte hjul på bilen, galskap. Ville tatt meg 2 til 3 ganger lenger tid enn å gjøre det selv, man skal kjøre til og fra, bestille time osv. I samme slengen vasker jeg felger, hjulbuer, bremser etc ekstra godt og evt smører opp dersom det trengs.

Vel jeg bor i blokk, skal jeg vaske dekkene så må jeg kjøre til nærmeste selvask uansett, betaler 700-800 for dekkskift så vasker dekkene på vei hjem og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...