Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtatt og beholder barnet


Gjest 9bf59...365

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (14 minutter siden):

Men hvem skal blokkere dem fra å få bevisstløs mus på kølla, og hvordan? 

Alle som ser noe kan forsøke. "Hvordan" er jo kontekstavhengig. Selvsagt en viss risiko med det, men var vel et eksempel på forrige side.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (11 minutter siden):

Selvsagt en viss risiko med det, men var vel et eksempel på forrige side.

Ja, det var egentlig dette jeg tenkte på. Hvorfor skal noen ta den risikoen i dagens samfunn? Kunne ikke heller alle disse kvinnene latt være å drikke seg fra sans og samling? 

Endret av ITtraktor
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (6 minutter siden):

Ja, det var egentlig dette jeg tenkte på. Hvorfor skal noen ta den risikoen i dagens samfunn? 

Det blir jo opp til den enkelte. Selv er jeg mer breial enn de fleste og har løst et par problemer i mi tid. Hjelper å være 120 kg så klart. Hvis man ikke er så stor får man kompensere med å være smart i stedet.

Om du ikke føler det er din rolle skal for all del ikke jeg presse deg. Livet er fullt av risikoer og ingen av oss lever evig uansett. Om du ønsker å minimere alle risikoer og ikke stå opp for noe som helst er det din sak.

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 9bf59...365 skrev (På 3.10.2022 den 10.42):

Hei. 
Min kone har ufrivilig blitt gravid, hun ante ingenting før mensen bare ikke kom, og eg har fryst med mine celler og er sterilisert. Vi planlagte barn sammen nå snart, og så skjedde dette. Hun og søsteren var på en fest i lag med noen kamerater, og eg mistenker noe i drinken, for det var helt svart den kvelden. Dette gjør at eg ikke tør si at hun er gravid til noen, ikke til familien, ingen, for eg får en følelse av at mange tenker hun bare var utro. 

Hun ville først ta abort, men fikk kalde føtter, og eg legger ikke press på henne, for eg har selv hatt en kompis som gjorde dette, og det gikk ganske dårlig utover damen. Dette er hennes avgjørelse, og eg vil heller ha barnet, enn en som sliter psykisk i kanskje alt for mange år. Vi skal uansett ha barn i lag. Det hjelper på at eg ikke bryr meg så altfor mye om "mitt blod skal videre" tankegodset. 

Eg sitter med en følelse av at en far i norge bare er en lommebok, en økonomisk bidragsyter. Er det noe vits for meg å stemple meg som far på papiret? Er usikker på hva som skjer med permisjon, økonomiske rettigheter osv (vi er gift). Noen som har noen råd angående dette? Vi har ikke akkurat all verden av penger heller. 

Anonymous poster hash: 9bf59...365

For å forsøke å være litt on-topic, noe mange tydeligvis har problem med i denne saken: Vanskelige spørsmål!

Du sier på den ene siden at dere uansett skulle ha barn sammen. På den andre siden sier du at en far i Norge bare er en lommebok. Det høres for meg ut som du har litt indre konflikt om dette. Men en far skal selvsagt ikke kun være en lommebok, i så fall er det ikke bra for barnets utvikling!

Kan du utdype litt hvorfor du synes at fedre kun er lommebøker "i Norge"? For å være helt ærlig gir ikke dette utsagnet så mye mening for meg, men du har jo en tanke bak å skrive dette :)

Er selv vokst opp med en stefar, som stilte opp 100%. Det hadde antakelig gått veldig dårlig uten.

Endret av Aiven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette lukter svidd lang vei. Jeg hadde definitivt svelget alt av evt. forelskelse for denne jenta/damen/kvinnen og slengt beina på nakken og løpt avgårde. 

Hvis hun har blitt voldtatt og barnet ble til på den måten, så hadde jeg krevd at hun anmeldte dette. I det minste tok abort. Å beholde et barn etter en traumatisk voldtekt er meget spesielt mener jeg. 

Hun skal selvsagt ikke straffes for at hun ble voldtatt fra din side, hvis dette er tillfelle, men å si at man ble voldtatt og vil beholde barnet er såpass merkelig at jeg lukter ugler i mosen. 

Husk at dette er en bagasje dere skal ta med dere mentalt resten av livet. Si det du faktisk mener og stå opp for deg selv nå før det er for sent. Kom deg ut av forholdet hvis damen fortsatt vil beholde barnet etter en voldtekt. 

Hvordan damer tenker i et slikt scenario kommer jeg aldri til å forstå. I det minste bør hun anmelde voldtekten til politiet for å i det minste skape en viss overbevisning overfor deg over at voldtekten faktisk var et faktum. Men uansett, sett fra mitt ståsted så ville jeg holdt meg langt unna denne damen.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 10/6/2022 at 5:23 AM, Aiven said:

Men så skråsikre som folk er her inne tyder det mest på lite livserfaring, ikke mye.

Hva så?

Er det et mål at mennesker skal ha mest mulig livserfaring også nå?

Nei, dette med livserfaring er bare noe man snakker om for å få mennesker til å bli mer medgjørlige og godta ting som ingen normale mennesker burde godta.

Jeg synes det er suspekt allerede når man reiser på fest uten mannen.

On 10/7/2022 at 1:01 AM, ITtraktor said:

Kunne ikke heller alle disse kvinnene latt være å drikke seg fra sans og samling? 

Tenker det samme, men mennesker er rasjonelle.

Dersom menn konsekvent avsto fra å være sammen med kvinner som drikker seg fra sans og samling, så ville kvinner kuttet det ut helt naturlig. Dersom menn i stedet iler til for å påta seg papparollen overfor et barn som er unnfanget på fest hvor han ikke var tilstede, så vil en god del kvinner fortsette denne adferden.

Den lønner seg jo.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (44 minutter siden):

Hva så?

Er det et mål at mennesker skal ha mest mulig livserfaring også nå?

Nei, dette med livserfaring er bare noe man snakker om for å få mennesker til å bli mer medgjørlige og godta ting som ingen normale mennesker burde godta.


Nå er det nå en gang slik at de som har levd lengst ofte også har opplevd mest og tenkt mest. Det blir også påtakelig i tråder som denne. De aller fleste godt voksne synes også at de tenkte og gjorde mye dumt da de var yngre, ikke minst meg sjøl.

"Det normale mennesket" eksisterer ikke. Alle har sine egne utfordringer og gleder, talenter og svakheter. Man kunne muligens kalle gjennomsnittet normalt, men i så fall blir jo igjen normalen noe som ikke passer noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 10/3/2022 at 10:42 AM, Guest 9bf59...365 said:

Hei. 
Min kone har ufrivilig blitt gravid, hun ante ingenting før mensen bare ikke kom, og eg har fryst med mine celler og er sterilisert. Vi planlagte barn sammen nå snart, og så skjedde dette. Hun og søsteren var på en fest i lag med noen kamerater, og eg mistenker noe i drinken, for det var helt svart den kvelden. Dette gjør at eg ikke tør si at hun er gravid til noen, ikke til familien, ingen, for eg får en følelse av at mange tenker hun bare var utro. 

Hun ville først ta abort, men fikk kalde føtter, og eg legger ikke press på henne, for eg har selv hatt en kompis som gjorde dette, og det gikk ganske dårlig utover damen. Dette er hennes avgjørelse, og eg vil heller ha barnet, enn en som sliter psykisk i kanskje alt for mange år. Vi skal uansett ha barn i lag. Det hjelper på at eg ikke bryr meg så altfor mye om "mitt blod skal videre" tankegodset. 

Eg sitter med en følelse av at en far i norge bare er en lommebok, en økonomisk bidragsyter. Er det noe vits for meg å stemple meg som far på papiret? Er usikker på hva som skjer med permisjon, økonomiske rettigheter osv (vi er gift). Noen som har noen råd angående dette? Vi har ikke akkurat all verden av penger heller. 

Anonymous poster hash: 9bf59...365

Barnet vil uansett være 100 % uskyldig. Stoler du på voldteks historien, så anse barnet som ditt eget mener jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (20 minutter siden):

Nå er det nå en gang slik at de som har levd lengst ofte også har opplevd mest og tenkt mest. Det blir også påtakelig i tråder som denne. De aller fleste godt voksne synes også at de tenkte og gjorde mye dumt da de var yngre, ikke minst meg sjøl.

Det kan også tenkes at den som er skråsikker er dette nettopp pga livserfaring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (4 timer siden):

Det kan også tenkes at den som er skråsikker er dette nettopp pga livserfaring. 

Mer livserfaring gir mindre skråsikkerhet, så nei. Hvis du hadde fulgt med i tråden ville du visst at jeg argumenterer mot skråsikkerhet og for tvil, i kontrast med nettop den skråsikre mistenkeliggjøringen.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir semantikk, men skråsikker kan også bety at man er kjempesikker, og det kan man helt klart oppnå å bli med livserfaring. 

Men jeg skal ikke kverulere, jeg er ganske enig med deg i at det i denne tråden (fra blant andre meg) kommer skråsikre (hovmodig sikre) utsagn på at denne dama har vært utro, og eller hva vedkommende bør gjøre. 

Så tenker jeg at det også er positivt, førstepost fremstår som noe naiv, og det er langt ifra et ukjent fenomen at mennesker er utro, og skjuler dette med forskjellige historier. Samtidig, så kanskje det er like greit å leve i uvisshet, dersom kona har vært utro. 

Når det gjelder at en voldtekt har skjedd, med bruk av rusmidler for å oppnå det, så vil jeg skråsikkert si, at mannen i dette tilfellet bør kreve en politianmeldelse av denne saken. 

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest e0893...1c4

TS her. 
Det var veldig tungt å lese all tilbakemeldingen, dette kom på meg ganske overraskende. Oppsummert bør eg skille meg snarest, eg er blitt lurt, hun fant bedre gener, eg er grenseløst naiv, eller hun er rett og slett splitter pine gal som beholder barnet. 
Egentlig er eg takknemlig for ærligheten, og det er det som er fordelen med et diskusjonsforum, for eg vet alle hadde tatt på seg den høflige masken om dette ble nevnt i det virkelige liv utenfor forumet. 

Det ble veldig mye fokus på anmeldelse osv, og hvorfor eg ikke var der. Hun er fra sørkorea, hun var på ferie i nabolandene (nytteløst å anmelde), så derfor vil barnet se veldig asiatisk ut, det blir lett synlig at barnet ikke er mitt. For hennes del er ikke dette bedre gener, da de fleste har lyst på hvit hud der nede (ja sånn er de, og sånn er min kone). 
Eg har vært gift med henne i lang tid, hun er ikke 30 år enda, så vi har tid å få barn i lag, det var ikke slik at eg utsatte det å gi henne barn, og det passet veldig dårlig med barn akkurat nå pga utdannelsen hennes er snart i boks. Eg tror på henne 100%, og eg kommer nok til å være far. 

Det som plager meg nå, er at eg ikke har sagt eller kommer til å si dette til noen, ingen i familien eller venner, og det føles som eg bare utsetter et stort forklaringsproblem om eg plutselig blir spottet i fremtiden med barn. Med tanke på hvordan reaksjonene i denne tråden her kom frem, så blir eg ikke mer åpen om situasjonen. Eg kan lyge og si eg ikke kan få barn, at vi fikk donor, men hva når barn nr 2 og 3 kommer uten donor? Lyge å si det også er donor, ja det ligner vel veldig på meg? Bør vi flytte til et annet sted der ingen kjenner oss og spør så mye? Vi bor dessverre ikke i byen. Vil vel på sikt få et forklaringsproblem til barnet og. 
Heldigvis har vi familien hennes som støtter oss, de er litt av den religiøse typen. 

Hilsen naiv

Anonymous poster hash: e0893...1c4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...