Gå til innhold

Anmeldelse: Steelrising


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Registerte ikke at artikkelen var på nynorsk (bare smug leste) 

Det jeg reagerte på er hvorfor ta en tid(franske revolutionen) om er en av de mest fargerike og interessante perioden i verdens historien og legge til roboter?

Alt blir ikke bedre med roboter/zombier/monstrene.

Var en fransk tv serie satt til samme periode som de hadde med vampyrer og varulver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiders gjør seg nok en bjørnetjeneste ved å kalle seg Soulslike, for da begynner man nødvendigvis å holde det sammen med f.eks. From softs originalen om ikke det ferskeste Elden Ring. Og fallhøyden i så tilfelle blir mega stor.

En annen ting som jeg ikke helt skjønner det er påstanden om en fascinerende verden på den ene siden og hvor fort man blir lei av det som jeg oppfatter som måten denne verden er bygd på. Labyrinter av gater, behov for bedre kart, behov for teleportering... Alt dette kjennes ut som en tydelig diagnose om at innholdet i denne fascinerende verden ikke er så fascinerende og varierende til at man klarer seg uten kart eller tåler gjennomgang av tidligere utforskede område / backtracking. Hvor lenge har man ikke kritisert AAA-spill med kompasspilen som alltid viser veien sånn at man slipper å se seg rundt? Det er ellers nettopp det screenshotene viser meg: en litt kjedelig og (gjenkjennelig) grålig fargepalett med et flatt bybilde som dessv. ikke lover noe stort.

 

Jeg ville helst sagt at konseptet bak spillet er interessant og fascinerende, men at leveldesignet og en del andre elementer langt fra tåler sammenligning med Soulslike-mastodontene.

Lenke til kommentar
WigNut skrev:

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Nynorsk er som svensk kunne liksågreit ha brukt engelsk istedenfor.
Lenke til kommentar
WigNut skrev:

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Nynorsk er jo en del av norsk kultur, og et offisielt skriftspråk her i Norge. Selv syns jeg det er forfriskende å lese, ettersom det ikke er mange som skriver på nynorsk lenger. 😁
  • Liker 4
Lenke til kommentar
WigNut skrev (3 timer siden):

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

... 

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Det er bare du som er rar 😉

Seriøst, hvis du sliter med å lese en så enkel tekst som dette, trenger du mer lesetrening, eller en litt åpnere innstilling.

Jeg tenkte faktisk ikke over at den var på nynorsk før jeg leste innlegget ditt.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev (3 timer siden):

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Rolig nå, regner med denne kommentaren din (samt min for å slette spor?) kommer til å bli slettet av artikkelforfatter, det har skjedd gjentatte ganger når noen har forsøkt å kritisere grautmålet,, ehh nynorsken før i anmeldelser her 😅. Hårsårt tema ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (3 timer siden):

Rolig nå, regner med denne kommentaren din (samt min for å slette spor?) kommer til å bli slettet av artikkelforfatter, det har skjedd gjentatte ganger når noen har forsøkt å kritisere grautmålet,, ehh nynorsken før i anmeldelser her 😅. Hårsårt tema ;) 

Liten funfact: ingen artikkelforfattere har tilgang til å slette kommentarer. Hvis de slettes, er det fordi de bryter med forumreglene, og moderatorene på Diskusjon tar seg av det. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
WigNut skrev (3 timer siden):

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Rolig nå, regner med denne kommentaren din (samt min for å slette spor?) kommer til å bli slettet av artikkelforfatter, det har skjedd gjentatte ganger når noen har forsøkt å kritisere grautmålet,, ehh nynorsken før i anmeldelser her 😅. Hårsårt tema ;) 

Hårsårt? Har høyrt dette gnålet i 20 år no, har rimeleg tjukk hud. Som Audun seier, eg kan ikkje slette kommentarar, eg nøyer meg med å himle litt med auga.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Arodem skrev (1 time siden):

Liten funfact: ingen artikkelforfattere har tilgang til å slette kommentarer. Hvis de slettes, er det fordi de bryter med forumreglene, og moderatorene på Diskusjon tar seg av det. 

 

Øystein.F. skrev (15 minutter siden):

Hårsårt? Har høyrt dette gnålet i 20 år no, har rimeleg tjukk hud. Som Audun seier, eg kan ikkje slette kommentarar, eg nøyer meg med å himle litt med auga.

Vel, kommentarer ang nynorsk har hvertfall blitt slettet før, mange ganger. Og jeg snakker ikke om meg selv, jeg tåler nynorsk, selv om det er tungt fordøyelig og slitsomt å lese.  Det må du tåle å høre. har selv en dame som skriver nynorsk...

Slutt å tull nå her nå, dere har en anmeldelse av Return To Monkey Island å skrive.... Den bør ikke være 6/10 men kan godt være på nynorsk siden jeg allerede er ferdig med spillet selvfølgelig 

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Arodem skrev (1 time siden):

Liten funfact: ingen artikkelforfattere har tilgang til å slette kommentarer. Hvis de slettes, er det fordi de bryter med forumreglene, og moderatorene på Diskusjon tar seg av det. 

 

Øystein.F. skrev (15 minutter siden):

Hårsårt? Har høyrt dette gnålet i 20 år no, har rimeleg tjukk hud. Som Audun seier, eg kan ikkje slette kommentarar, eg nøyer meg med å himle litt med auga.

Vel, kommentarer ang nynorsk har hvertfall blitt slettet før, mange ganger. Og jeg snakker ikke om meg selv, jeg tåler nynorsk, selv om det er tungt fordøyelig og slitsomt å lese.  Det må du tåle å høre. har selv en dame som skriver nynorsk...

Slutt å tull nå her nå, dere har en anmeldelse av Return To Monkey Island å skrive.... Den bør ikke være 6/10 men kan godt være på nynorsk siden jeg allerede er ferdig med spillet selvfølgelig 

Eg toler det heilt fint, men det er uinteressant og eg brukar ikkje energi på det. Har jobba her i 20 år, om eg skulle slutte å skrive nynorsk på noko tidspunkt hadde det skjedd for lenge sidan. Kommentarane blir så vidt eg veit sletta fordi det er ei avsporing og irrelevant mtp innhaldet i teksten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gikk tilbake på videregående i voksen alder men, siden jeg bodde i det store utland i 14 år og med det en stor del av ungdommen min der, trengte jeg ikke å ta sidemål. HAdde egentlig lyst, men var så mange andre timer å gå til at jeg droppet det. Alikevel klarer jeg helt fint å forså nynorsk både skriftlig og mens jeg hører det. Er jo og en stor del av norsk kultur og historie så er mange som har vokst opp med det så dette høres ut som et luksusproblem.

Men la oss snakke om det viktigste her og det er jo spillet. Av det jeg har sett så er settingen veldig artig. Typ setting jeg digger. Ser ut til det kan ha en god atmosfære og (noe som er alpha og omega hos meg) men nå er ikke jeg den beste på Souls-like spill, eller bedre skrevet, har jeg spillt veldig få slike spill. HAr Demon's Souls til PS5 og av det jeg har spillt så er det absolutt noe jeg kunne sette meg inn i om jeg hadde nok tid. Så dette har vel ikke så mye av RPG elementene til Souls spillene(?) mtp alt av samling og oppgraderinger av våpen og utstyr...Souls Light?

Det som skuffet meg veldig avr at PS5 versjonen ikke bruker Dualsense sine funksjoner. Det kunne virkelig heve spillopplevelsen.

Lenke til kommentar
WigNut skrev (På 20.9.2022 den 14.15):

Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Det samme kan menes om konservativt bokmål. Det er blitt mer og mer fremtredende i norske medier de siste årene, og tar meg helt ut av saken jeg leser om. 

 

Øystein.F. skrev (På 20.9.2022 den 22.43):

Eg toler det heilt fint, men det er uinteressant og eg brukar ikkje energi på det.

Vil heller gi deg skryt for at du skriver god nynorsk. Språket oppfattes ikke som tungt og konservativt, som det fort blir når mållaget osv skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev:

Unnskyld at jeg spør. Men er det fler en meg som sliter og synes at ny-norsk er et sant h***** å lese?

Dette er ikke et angrep på Øystein Furevik på noen som helst måte så det er klart.

For når jeg ser ny-norsk så stopper jeg enkelt og greit å lese. Hadde vært enklere å bedre flyt å lese på engelsk.

Igjen. Jeg presiserer at dette er ikke et angrep eller noen form for dritt slenging om skribent!!!

Jeg bare lurer om det er flere som føler det samme eller om det bare er meg som er litt "rar" :D

Hm, har ingen formening om hvem som er rar her, men jeg syntes nynorsk er helt ok å lese. Tenkte ikke over at det var på nynorsk før jeg så denne kommentaren.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...