Gå til innhold

Hjemmekino Salen-for AV entusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg 736 4k filmer i samlinga, så det er av null interesse hva de dropper 'gamle' utgivelser for. Her er det kun NYE filmer som er av interesse og disse skal altså Platekompaniet ha utrolig mye for! Med den følgen at jeg snart ikke kjøper film lenger.. BEKLAGELIGVIS!

Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Platekompaniet har blitt stor, og har tilnærmet monopol på Blu-rays i Norge. 

Platekompaniet har 2072 UHD, CDON har 742 UHD, Elkjøp har 46 UHD.

Jeg tror ikke Sverige har noe alla platekompaniet, Vi har Ginza.se men det er mest Blu-ray og dvd, ellers er det CDON.se eller Amazon som gjelder for uhd…

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Woff skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg 736 4k filmer i samlinga, så det er av null interesse hva de dropper 'gamle' utgivelser for. Her er det kun NYE filmer som er av interesse og disse skal altså Platekompaniet ha utrolig mye for! Med den følgen at jeg snart ikke kjøper film lenger.. BEKLAGELIGVIS!

Det koster mye her også når det ikke er kampanjer, men har vært stadige kampanjer siden november.

Hadde ikke både CDON.no og Platekompaniet black friday bundle salg? Mener bestemt at CDON.no hadde en lang kampanje også i Norge.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nå har jeg ærlig talt ikke funnet ut av hvordan finne fram hos cdon.. Søker jeg etter en tittel er det jo enten ingenting eller så er det flere ?forhandlere? som har den.. Kampanjer har jo Platekompaniet, så du eksemplet jeg nevnte? Men når de har "veiledende" pris på 5-6-700,- for en film så koster det lite å gi en rabatt på en femtilapp.. Ser muligens fint ut men..

 

Lenke til kommentar
Woff skrev (20 timer siden):

Nå har jeg ærlig talt ikke funnet ut av hvordan finne fram hos cdon.. Søker jeg etter en tittel er det jo enten ingenting eller så er det flere ?forhandlere? som har den.. Kampanjer har jo Platekompaniet, så du eksemplet jeg nevnte? Men når de har "veiledende" pris på 5-6-700,- for en film så koster det lite å gi en rabatt på en femtilapp.. Ser muligens fint ut men..

 

Du søker vel film og Uhd. 
 

Når det er kampanje så går du på kampanje, velger film og filter uhd4k
 

De har også en form for kampanje nå, men synes det var dyrt single salg.

Om du er interessert i nye filmer så anbefaler jeg at du joiner email listen deres. Er det jeg gjør; derfor er jeg oppdatert. Synes ikke de er spesielt masete heller…

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (47 minutter siden):

Har ventet på The Abyss og True Lies på BD/4K i så mange år at jeg kommer ikke til å tro det før jeg står med de i hånda. 

The Abyss har blitt bekreftet av Cameron til å komme i mars, men som med alt annet så skjer det forskinkelser. 

Titanic kommer på UHD, men ikke noe om True Lies. 

Lenke til kommentar

Rykket i fingren for Spielbergs Nærkontakt av fjerde grad. 99kr på CDON men har jo bluray boksen.

Jeg er veldig skeptisk til restaurerte utgivelser..  Ghostbusters var bra, men jeg gidder bare de største triologiene etc. Ghostbusters var mest for barnet i familien. Men jeg har store krav selv på 99kr på eldgamle filmer.

På The Abyss så vil jeg ha anmeldelser før jeg kjøper, jeg hører både Gudfaren og LOTR er bra restaureringer... Så det er vel safe valg.

Noen meninger om Blade Runner i 4k den første filmen?

Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Kjøp den og se selv?  🙂 

Joda, var litt skuffet over Blu-ray versjonen..

Mener å huske at dvd boksen skalert på 1080 projektoren min var svært bra og uten uheldige artefakts som en restaurering typ Blu-ray kan få.

Denne listen er interessant, er litt enig, men lyden på Topgun Maverick var bra på kino, får sjekke når jeg får den.

 

Lenke til kommentar

Du kommer neppe til å bli mer begeistret for 4k versjonen vil jeg tro. Bruk pengene på noe annet!
Top ti lista er grei nok, manglet kun en av de og det er grunnet med alt for høy pris på Platekompaniet! 😞 Det var "Infinite", en film de selger for 499,- (med slip-cover?) eller 349,- pluss frakt.. (Har den riktignok på Blu-Ray da.. MED Atmos lyd!) 😉

Endret av Woff
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En litt nerde, tweake ting her om Disney+.

Går rykter om at alle Disney+ appene har problemer med Surround Dolby digital etter en update.

Jeg har ikke hatt DD+ på Disney på lenge, sist med Avengers Endgame som vi så Nyttårsaften.

Den burde iallfall hatt Dolby Digital.

Trodde først det var min Chromecast eller hjemmekino som hadde issues, men viser seg å være Disney+ sin feil.

https://www.disneyplusinformer.com/dolby-atmos-not-working-on-disney-plus-heres-your-answer/

 
Får det ikke til å fungere ennå med Disney+, alle de andre, Amazon prime, Hbo Max og Netflix fungerer perfekt med Surround DD og DD+.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Så sykt kult det er med Panasonic 55 4k tv... Selv gamle DVDer skinner som aldri før skalert til 4k med Sony ubp X700.

Har sett litt "barnevennlige" blockbusters i dag siden det er påskeferie.

Gremlins UHD 4k, Crouching Tiger Hidden Dragon Dvd, Bunraku Dvd, Starwars The Force Awakens 4k Uhd, The Great Wall Blu-ray.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (51 minutter siden):

Hvordan tror dere et stereopar med Sonos Era 100 til TVen kan funke? Har små unger så vil ikke ha for store, ikke sub, og kan ikke ha surround p.g.a dum stue. Men vil gjerne ha stor lyd og noe bass.

Jeg ville nok valgt noe med bedre innganger.. Tror det er buggy å være avhengig av WiFi og blåtann i tvn til tv og filmbruk.

Optisk Toslink har de fleste Tver støtte for og hdmi.

Toslink har de fleste høyttalere som du ser etter.

Jeg forstår at du har plass og begrensninger i stue.

men et par slike med Deksler og enten på benk/hylle eller små stativ har alt du trenger. Tilogmed HDMI som er best til tv. Jeg valgte ut den billigste her, men de har også noen som er større og koster litt mer.

https://www.hifiklubben.no/argon-audio-fenris-4-active-traadloes-hoeyttaler---stereo/argfenrisa4wh/

Det går også å spille av fra blåtann slik at dere kan spille av musikk fra mobilen om dere vil. Akkurat som Sonos er denne også Aktiv med innebygd effekt. Så du trenger kun tv og høyttalere og en Hdmi kabel eller Toslink optisk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Jeg ville nok valgt noe med bedre innganger.. Tror det er buggy å være avhengig av WiFi og blåtann i tvn til tv og filmbruk.

Optisk Toslink har de fleste Tver støtte for og hdmi.

Toslink har de fleste høyttalere som du ser etter.

Jeg forstår at du har plass og begrensninger i stue.

men et par slike med Deksler og enten på benk/hylle eller små stativ har alt du trenger. Tilogmed HDMI som er best til tv. Jeg valgte ut den billigste her, men de har også noen som er større og koster litt mer.

https://www.hifiklubben.no/argon-audio-fenris-4-active-traadloes-hoeyttaler---stereo/argfenrisa4wh/

Det går også å spille av fra blåtann slik at dere kan spille av musikk fra mobilen om dere vil. Akkurat som Sonos er denne også Aktiv med innebygd effekt. Så du trenger kun tv og høyttalere og en Hdmi kabel eller Toslink optisk.

Takk for innspill! Jeg er veldig positiv til de høyttalerne, så absolutt er det noe jeg kommer til å vurdere.

Men gitt at tilkobling via wifi/bt ikke er noe problem da? Jeg liker også at de har en bra app, der man kan legge til flere enheter, via har bla.a en Sonos one fra før. Samt at de virker bedre som enkeltstående høyttalere, hvis f.eks man velger å bruke en ute på verandaen, eller om dattera vil ha en på soverommet etc. Så de virker mer fleksible om man kan si det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...