Gå til innhold

Hjemmekino Salen-for AV entusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støttes!
Beklageligvis er jeg ikke noe god fotograf og hula her har et 13.1 anlegg med høyttalere over alt.. 
Jeg har allerede lagt ut alt av utstyr, men lister det gjerne opp hvis noen er interessert?
Er jo ganske mye utstyr som etterhvert har blitt koblet opp for at jeg skal få sett mine plater da.
Neppe mange som er så 'gale' som meg da. Her gjør jeg det meste for å kunne nyte lyd og bilde hjemme i hula. 

Endret av Woff
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er du først 'bitt' av dette så kan det bli dyrt, selv for grunnleggende utstyr..
Det beste du kan ha er å bo i blokk eller rekkehus sånn at du ikke kan spille så høyt du ønsker NÅR du ønsker det! 🙂
Men det er jo skikkelig bra og kunne kose seg med bra lyd og bilde da!  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (3 minutter siden):

Er du først 'bitt' av dette så kan det bli dyrt, selv for grunnleggende utstyr..
Det beste du kan ha er å bo i blokk eller rekkehus sånn at du ikke kan spille så høyt du ønsker NÅR du ønsker det! 🙂
Men det er jo skikkelig bra og kunne kose seg med bra lyd og bilde da!  

Yamaha Rxv1900 funker fortsatt, men slit å dele tvilling Hdmi på lyd og bilde.... Får kjøpe litt og litt som alltid har vært strategien min....

Får Spaaaare Penger

😄

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (25 minutter siden):

Yamaha Rxv1900

Nytter ikke å spare, men den forsterkeren fungerer vel greit inntil videre? Sju kanaler bør holde til det meste.. Viktigere å få på plass en god spiller eller to da! 🙂 
(Mine spillere:
XboxOne S 
Panasonic DP-UB9000
Panasonic DMP-UB900
2 stk Oppo UDP-203
Pioneer BDP-LX88)

Endret av Woff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Woff skrev (7 minutter siden):

Nytter ikke å spare, men den forsterkeren fungerer vel greit inntil videre? 7 kanaler bør holde til det meste.. Viktigere å få på plass en god spiller eller to da! 🙂 
(Mine spillere:
XboxOne S 
Panasonic DP-UB9000
Panasonic DMP-UB900
2 stk Oppo UDP-203
Pioneer BDP-LX88)

Du fikk deg UB9000 ja, gratulerer, var det ikke du som vurderte den? Noen inntrykk? Spennende med en sånn high end spiller..

Lenke til kommentar

Stemmer det ja, det var jeg som skrev at jeg vurderte den. Nå er det jo litt 'juks' at jeg har ført den opp, den kommer faktisk i posten i morgen i følge sporingsinfoen!
Jeg skal absolutt si ifra når den har blitt testet litt, har jo 'lillebroren' DMP-UB900 her også, en spiller som har irritert meg siden den ble kjøpt! Har en idiotisk løsning for platene, hele fronten bikkes ned.. Og også idiotisk er det med kontroll-knapper på oversiden av spilleren...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Stemmer det ja, det var jeg som skrev at jeg vurderte den. Nå er det jo litt 'juks' at jeg har ført den opp, den kommer faktisk i posten i morgen i følge sporingsinfoen!
Jeg skal absolutt si ifra når den har blitt testet litt, har jo 'lillebroren' DMP-UB900 her også, en spiller som har irritert meg siden den ble kjøpt! Har en idiotisk løsning for platene, hele fronten bikkes ned.. Og også idiotisk er det med kontroll-knapper på oversiden av spilleren...

 

Det er det på Panasonic dvdn min også, både flipp Luke og litt for plastikk knapper på oversiden som ikke er lette å finne.

Skulle gjerne hatt en større 4k spiller, men jeg får ikke plass i hylla, og greit å spare litt kr også.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 minutter siden):

Kjøp Panasonic 820 eller 9000.

Da må jeg jo kommentere..
Fikk min Panasonic DP-UB9000 i dag, koblet den opp og har nå testet den noen timer.
Som forventet var den VELDIG bra, men den slår IKKE mine Oppo'er! Helt topp bilde, rimelig rask og har jo brukbart med valg  for avspilling. 
Derimot har jeg bestemt meg for å fjerne den forrige; Panasonic DMP-UB900 som da blir lagret eller gitt bort. Den holder ikke mål i det heletatt i systemet her.
Pris og kvalitet har nok fortsatt en sammenheng!

Lenke til kommentar
Dubious skrev (20 timer siden):

Styr unna Sony.   Sony har ikke automatisk DV, og mange har problemer med at diskene skipper. 

Kjøp Panasonic 820 eller 9000.

Takker for info, men har hørt det før altså Dolby må justeres og ikke er automatisk, men husker ikke om det gjelder både X700 og første x800 , jeg lurer på om X700 var med Dolby fra førsten av, men at X800 var litt knotete og mye styr når oppdateringen kom.

Jeg vil gjerne høre mer om dette, Skipping KAN men må ikke være mandagsprodukt. Er mye 4k filmer som sliter med oppheng og skipping. Men her kan kvalitet på diskene ha noe å si, hørt om folk som vasker diskene også så spiller de.....

Jeg har Sony UHP-H1 fra før som kanskje var proto typ modellen for X800 og X1000ES de var veldig like i oppbyggning og funksjoner iallefall mut at min bluray ikke støttet 4K disker... Er veldig fornøyd med den, men fikk en ny på garanti pga at den første klikket og hang seg opp mye.. Klikkinga tror jeg er et strømforsynings issue, men usikker.

UHP-H1 passer i hylla, og X700 passer også i hylla, den billigste Panasonicen passer også, men har ikke det jeg vil ha av funksjoner etc..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vurderer man 4K spiller i høyere klasse så kunne kanskje en slik vært noe om man ikke behøver innebygget DAC til CDer etc...

Reavon UBR-X100 - 4K Ultra HD Blu-ray - Blu-Ray/Mediaspelare (hembiobutiken.se)

Vet ikke om noen i Norge har den i sjappa, men den får like god kritikk som Panasonic 9000 og samt tror den spiller SACD som jeg tror Pansonicene ikke gjør..

Jeg tror Reavon er den som ligner mest på Oppo i byggkvalitet og funksjoner samt Panasonic 9000.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...