Gå til innhold

Hjemmekino Salen-for AV entusiaster


Anbefalte innlegg

Woff skrev (1 time siden):

Du har vont for å lese svarene du har fått?
Jeg skrev:

Saving Private Ryan har jeg her i 4k samlinga, den ble kjøpt 02.07.2018 på Platekompaniet...

Det var Dvd den 4k spilleren var låst på, jeg mener ikke å irritere. Bare svarte at jeg prøvde.

Begge spillerne mine er låst til Sone 2 på dvd.

Dine er nok sonefrie pga at de er så dyre, og da får de vel til å bricke den slik at den kan bytte sone. Mine koster kun litt over 2k, da går de på sparebluss, og gidder ikke hive inn brick.

Var brukte dvd filmer som jeg kjøpte for lommerusk, Ryan kommer sikkert på blackfriday salg i 4k. Skal uansett prøve å skaffe den.

Den andre"Dogma" har jeg rippet til et micro kortminne, men tror ikke orker det med Ryan når den finnes på 4k.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Er bare glad at Uhd Blu-ray filmene er sonefri,

Nei, ikke alle er det faktisk! Jeg har vel en fire-fem titler som er sone-låst til A, plater kjøpt fra USA. De krever faktisk at du har spiller som takler blu ray med sone A etter det jeg husker!
Vet ikke om dette er 'uhell' fra tidligere produksjoner, men de finnes absolutt.

Har akkurat sjekket samlingen med 4k filmer og hadde nok telt FEIL!
Riktig antall 4k plater er i dag 721 stk! 🙂

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (19 minutter siden):

Nei, ikke alle er det faktisk! Jeg har vel en fire-fem titler som er sone-låst til A, plater kjøpt fra USA. De krever faktisk at du har spiller som takler blu ray med sone A etter det jeg husker!
Vet ikke om dette er 'uhell' fra tidligere produksjoner, men de finnes absolutt.

Har akkurat sjekket samlingen med 4k filmer og hadde nok telt FEIL!
Riktig antall 4k plater er i dag 721 stk! 🙂

Jeg er bare på 556stk, mest Blu-ray og dvd.

Lenke til kommentar

Sitter å ser Tomb Raider, meget godt bilde i 4k bd HDR, har sett filmen på stream før, men dette er mye bedre.

Så ferdig Venom-Let there be Carnage med mye rar tale før dette, en litt for goofy film og ganske kort. Lurer på om det stemmer at Gollum/Serkis registrerte den.

Morbious var en del bedre på bilde lyd og handling.

Nå har jeg kun Edge of Tomorrow igjen av 4k filmene, imorgen er det vel ny Fredag og ny RoP episode, har også litt igjen av The Boys der det begynner å røyne seg på.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Edge of Tomorrow

HAR du mulighet til å sjekke bass'en på de første sekundene? Om du får de lave frekvensene filmen er kjent for? 
Bør riste rimelig godt! 🙂

Morbius var grei nok den, tror jeg gav den mer enn IMDb har.
Venom: Serkis står på lista der ja: https://www.imdb.com/title/tt7097896/?ref_=nv_sr_srsg_0
Tomb raider finner jeg to forskjellige av i min 4k samling... ?
 

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (10 timer siden):

HAR du mulighet til å sjekke bass'en på de første sekundene? Om du får de lave frekvensene filmen er kjent for? 
Bør riste rimelig godt! 🙂

Morbius var grei nok den, tror jeg gav den mer enn IMDb har.
Venom: Serkis står på lista der ja: https://www.imdb.com/title/tt7097896/?ref_=nv_sr_srsg_0
Tomb raider finner jeg to forskjellige av i min 4k samling... ?
 

Jeg ser den nyeste Tombraider, sjekket på My Movies og tror det er en svensk dame i hovedrollen som Lara.

Alicia Vikander, jeg synes denne filmen er den beste av Tombraider, både handling, lyd og bilde og kamera-føring.

Angående første Tombraider Angelina Jolie, så likte jeg denne filmen godt, en ganske solid thriller film med litt klassisk Hollywood stil på en god måte. Litt som noen av de gamle filmene til Harrison Ford.

IMDb: : Those Who Wish Me Dead 
https://www.imdb.com/title/tt3215824/

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Du får bruke IMDb? Der står det meste om hver film:
https://www.imdb.com/name/nm2539953/?ref_=tt_cl_t_1

IMDb: : Those Who Wish Me Dead  
Denne har jeg ikke, takker for tipset

Takk det står både på coveret og på my movies, så det ikke når jeg tekstet, anbefaler absolutt Jolie filmen, minner som sagt om thrillerne til Harrison Ford i 70-80 åra.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (11 minutter siden):

Noen som har prøvd seg på hjemmesnekret hjemmekino? Egenbygde høyttalere, gjerne integrerte. 

Kanskje du burde snakke med BEF, han som startet Hammrammr.

Han pleier alltid å være behjelpelig, han er på AVForum.no og Hifisentralen.no

Hyggelig fyr.

https://www.avshop.no/product/hamrammr-immersive-audio-hoyttalersystem-pakkedeal-konfigurator/#velg-lcr-kanaler

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg ordnet en liten kinokrok til gutten på 9år.

Panasonic plasma og Denon Bluray, samt noen gamle hdmi kabler og en Mxq streamer med Wifi, den skal ut og Chromecast inn.. Nintendo også. Det tok over 13 timer å innrede og sette opp Ikea med kaffepause for å preventive ryggplager. Viktig med pauser, og så masse oppdateringer av Streamer og Blu-ray spiller puh.20221103_184520.thumb.JPG.448089379674394d31f73f4c7ef67678.JPG20221103_184530.thumb.JPG.7ac660da9912a91caaa86b6ebb862fb1.JPG

Håper jeg får til noen vegghengte høytalere også, vet ikke om jeg skal ha aktive eller en liten Amp.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

4K Blu-ray begynner å bli rimeligere nå

Det tror jeg du bør fortelle til Platekompaniet! Når de nå opererer med for eksempel denne: Phenomena (1985) (4K Ultra HD + Blu-ray) til veil 749,- PÅ TILBUD NÅ:   674,10 (pluss frakt ja..)
Sjekk prisene der, du kommer IKKE under kr 300,- for nyere filmer..
Og Blu-Ray er dyrt der også...

Lenke til kommentar
Woff skrev (27 minutter siden):

Det tror jeg du bør fortelle til Platekompaniet! Når de nå opererer med for eksempel denne: Phenomena (1985) (4K Ultra HD + Blu-ray) til veil 749,- PÅ TILBUD NÅ:   674,10 (pluss frakt ja..)
Sjekk prisene der, du kommer IKKE under kr 300,- for nyere filmer..
Og Blu-Ray er dyrt der også...

Ja jeg vet det, jeg tenkte på Elkjøp og CDON.

Ser det bare gjelder i Sverige. Det kommer nok prisreduksjon i Norge også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 minutter siden):

Platekompaniet har blitt stor, og har tilnærmet monopol på Blu-rays i Norge. 

Platekompaniet har 2072 UHD, CDON har 742 UHD, Elkjøp har 6? UHD.

Jeg får opp at Elkjøp.no nå har 46 UHD, men Ikke helt nye utgivelser. De hadde mye bra i november og før nyåret. Bla starwars filmene, lotr og gudfaren for 99kr stk.

 

F816DB5A-7D93-4765-A1C1-CCDA3FDC12AE.png

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...