Gå til innhold

Bilder fra Fallout-TV-serien viser frem Vault 32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Edit: Ser at noen misforstår litt så en klarering trengs: med "politikk" mener jeg ikke politikk mellom ulike grupper i Fallout universet men amerikansk identitetspolitikk som ofte blir flettet inn i media for tiden. Jeg vil ha en god Fallout historie!

Endret av bubba477
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, bubba477 said:

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Politikk og historie går hånd i hånd, samt at kultur definitivt er poltikk. (Hvor bra eller dårlig dette er kan diskuteres, men det er umulig å fjerne poltikk da dette gir kontekst og forklaring). Forøvrig har alle godt av å bli presentert ting man er uenig i.

Endret av The Very End
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Zedarius skrev (1 time siden):
bubba477 skrev (13 timer siden):

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Oversatt: Håper at ingen minner meg på at samfunnet har utviklet seg og jeg ikke har det.

Det er ikke gitt at all utvikling er bra. Han sikter for øvrig til wokekulturen som ødelegger det meste det tar i for tiden. Den nye Lord of the Rings serien fra Amazon ser elendig ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Linoran85 said:

Det er ikke gitt at all utvikling er bra. Han sikter for øvrig til wokekulturen som ødelegger det meste det tar i for tiden. Den nye Lord of the Rings serien fra Amazon ser elendig ut. 

Bra politikk invasjonen av Norge 1940.

Dårlig politikk svarte mennesker er synlige? Er det ca. Slik dere måler det?lotr fra amazon ser elendig ut fordi de har brukt en halv milliard dollar på noe som ser ut som en middles Dr Who episode til £50 000

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Linoran85 skrev:
Zedarius skrev (1 time siden):
bubba477 skrev (13 timer siden):

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Oversatt: Håper at ingen minner meg på at samfunnet har utviklet seg og jeg ikke har det.

Det er ikke gitt at all utvikling er bra. Han sikter for øvrig til wokekulturen som ødelegger det meste det tar i for tiden. Den nye Lord of the Rings serien fra Amazon ser elendig ut. 

Hva er det "wokekulturen" har ødelagt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zedarius skrev:
Linoran85 skrev:
Zedarius skrev (1 time siden):
bubba477 skrev (13 timer siden):

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Oversatt: Håper at ingen minner meg på at samfunnet har utviklet seg og jeg ikke har det.

Det er ikke gitt at all utvikling er bra. Han sikter for øvrig til wokekulturen som ødelegger det meste det tar i for tiden. Den nye Lord of the Rings serien fra Amazon ser elendig ut. 

Hva er det "wokekulturen" har ødelagt?
Liten afroamerikansk jente redder jo verden i alt av filmer fortiden . Er det dette folk mener med " woke " ?
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (31 minutter siden):

Liten afroamerikansk jente redder jo verden i alt av filmer fortiden . Er det dette folk mener med " woke " ?

Hvilken film er det du snakker om hvor liten afrikansk jente redder verden? Er det Dr Strange du tenker på? Free Guy? Suicide Squade? Er det Wonder Woman? Det er vel ikke Ms. Marvel? For hun er jo pakistansk. Er det Thor du tenker på? Jeg tror Thor er en hvit mann. Og det er stort sett hvite menn som redder verden i Top Gun, Doctor Strange, Jurassic World Dominion og The Batman også som er de fire største blockbusterne i år. Tror alle filmene du snakker om må ha gått helt under radaren min jeg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Plante Smurf skrev:
Fleskelars skrev (31 minutter siden):

Liten afroamerikansk jente redder jo verden i alt av filmer fortiden . Er det dette folk mener med " woke " ?

Hvilken film er det du snakker om hvor liten afrikansk jente redder verden? Er det Dr Strange du tenker på? Free Guy? Suicide Squade? Er det Wonder Woman? Det er vel ikke Ms. Marvel? For hun er jo pakistansk. Er det Thor du tenker på? Jeg tror Thor er en hvit mann. Og det er stort sett hvite menn som redder verden i Top Gun, Doctor Strange, Jurassic World Dominion og The Batman også som er de fire største blockbusterne i år. Tror alle filmene du snakker om må ha gått helt under radaren min jeg. 

Det tror jeg også , legg til serier .
Lenke til kommentar
The Very End skrev:
1 hour ago, bubba477 said:

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

Politikk og historie går hånd i hånd, samt at kultur definitivt er poltikk. (Hvor bra eller dårlig dette er kan diskuteres, men det er umulig å fjerne poltikk da dette gir kontekst og forklaring). Forøvrig har alle godt av å bli presentert ting man er uenig i.

Mer New Vegas mindre Fallout 4.. 👍
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev:
bubba477 skrev:

Ser jo lovende ut. Så får vi håpe på at det er fokus på historie og ikke politikk.

For fallout har aldri tatt for seg politisk tematikk...
Jeg tror (håper) han mener politisk, og ikke at det inneholder politikk. For det virker som om alt har blitt veldig politisk de siste 10 årene. Det verste eksempelet er når media skal være belærende.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
Plante Smurf skrev:
Fleskelars skrev (31 minutter siden):

Liten afroamerikansk jente redder jo verden i alt av filmer fortiden . Er det dette folk mener med " woke " ?

Hvilken film er det du snakker om hvor liten afrikansk jente redder verden? Er det Dr Strange du tenker på? Free Guy? Suicide Squade? Er det Wonder Woman? Det er vel ikke Ms. Marvel? For hun er jo pakistansk. Er det Thor du tenker på? Jeg tror Thor er en hvit mann. Og det er stort sett hvite menn som redder verden i Top Gun, Doctor Strange, Jurassic World Dominion og The Batman også som er de fire største blockbusterne i år. Tror alle filmene du snakker om må ha gått helt under radaren min jeg. 

Det tror jeg også , legg til serier .
Syns The Batman er den mest oppskrytte filmen som jeg har sedd i år som har altfor mange politisker undertoner i seg. Fra første scene når Batman redder en person fra å bli banket opp. En gjeng som består av primært hvite menn, som alle denger løs på personen og en enslig farget person i gjengen som selvfølgelig ikke anngriper. Gordon er en av de få på politistyrken som ikke kan korruptes så selvfølgelig velgte deg å bytte rase på figuren. Om dette hadde vært en ny figur så ville det ikke plaget meg, men dette er en etablert karakter. Senere i filmen så hører du også Catwoman klage til Batman over "White Privileged Assholes". Hadde hadd mye mindre problem om det var skrevet om til "Rich Privileged Assholes", men kan jo ikke fornærme eliten i hollywood, men rasisme mot hvite er i 2022 tydelig helt greit. Woke Hollywood slik den er i dag er kreft.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Boss-Znakemaster said:

Syns The Batman er den mest oppskrytte filmen som jeg har sedd i år som har altfor mange politisker undertoner i seg. Fra første scene når Batman redder en person fra å bli banket opp. En gjeng som består av primært hvite menn, som alle denger løs på personen og en enslig farget person i gjengen som selvfølgelig ikke anngriper. Gordon er en av de få på politistyrken som ikke kan korruptes så selvfølgelig velgte deg å bytte rase på figuren. Om dette hadde vært en ny figur så ville det ikke plaget meg, men dette er en etablert karakter. Senere i filmen så hører du også Catwoman klage til Batman over "White Privileged Assholes". Hadde hadd mye mindre problem om det var skrevet om til "Rich Privileged Assholes", men kan jo ikke fornærme eliten i hollywood, men rasisme mot hvite er i 2022 tydelig helt greit. Woke Hollywood slik den er i dag er kreft.

Så hvis gjengen i begynnelsen av filmen hadde bestått av mørke menn, og Catwoman og Gordon begge hadde vært hvite så hadde filmen vært bra? Hvis det er grunnen til at du ikke likte filmen tror jeg problemet ligger hos deg og dine utdaterte holdninger

  • Liker 8
Lenke til kommentar
saywhat skrev:
7 hours ago, Boss-Znakemaster said:

Syns The Batman er den mest oppskrytte filmen som jeg har sedd i år som har altfor mange politisker undertoner i seg. Fra første scene når Batman redder en person fra å bli banket opp. En gjeng som består av primært hvite menn, som alle denger løs på personen og en enslig farget person i gjengen som selvfølgelig ikke anngriper. Gordon er en av de få på politistyrken som ikke kan korruptes så selvfølgelig velgte deg å bytte rase på figuren. Om dette hadde vært en ny figur så ville det ikke plaget meg, men dette er en etablert karakter. Senere i filmen så hører du også Catwoman klage til Batman over "White Privileged Assholes". Hadde hadd mye mindre problem om det var skrevet om til "Rich Privileged Assholes", men kan jo ikke fornærme eliten i hollywood, men rasisme mot hvite er i 2022 tydelig helt greit. Woke Hollywood slik den er i dag er kreft.

Så hvis gjengen i begynnelsen av filmen hadde bestått av mørke menn, og Catwoman og Gordon begge hadde vært hvite så hadde filmen vært bra? Hvis det er grunnen til at du ikke likte filmen tror jeg problemet ligger hos deg og dine utdaterte holdninger

Sier ikke at hele gjengen skulle vært bestått av fargede menn, der misforstår du. Er bare så lei av stereotypen at alle hvite menn er onde. Skal Hollywood først lage filmer med varierte roller kan de like greit ha varierte skurker også med fargede som også er onde og ikke bare skinnhellige. Virket bare så åpenbart når de hadde en mørkhudet person i gjengen at det kom til å være den skinnhellige personen som ikke ville anngripe og heller ville vises fram som ett symbol. Catwoman og gordon kan godt også være mørkhudet, men plager meg mer at filmener nå til dags bruker alle muligheter for å rakke ned på menn og mannlige figurer i filmer og serier. Catwoman er ett eksempel på dette. Nye she-hulk serien og generelt det meste av det nye fra både Netflix, Disney og Amazon. Absolutt alle skurkene I the Batman var hvite menn. The Dark Knight var isåfall mye bedre med en mye mer variert og realistisk rollebesetning av alle raser som var skurker. Står på meningen min at The Batman 2022 er oppskrytt søppel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...