Gå til innhold

Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse

Anbefalte innlegg

Skrevet
sk0yern skrev (12 timer siden):

Spennende å se utviklingen i magasinfylling på onsdag.
Gikk ned i forrige uke i NO2, som er ganske uvanlig for årstiden.

Dårlig stilt i NO1 også. Jeg kjørte forbi Dokkfløyvannet i går, fikk dessverre ikke tatt noe bilde. Men det var knapt vann der i hele tatt, hele det visuelle inntrykket var digre skrånende fjellsider fra normal vannstand og ned til en liten pytt i midten. Elvene i området har knapt vannføring i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutes ago, kremt said:

Statkraft med nedskrivinger på 6.3 milliarder i grønne luftslott

Doblet ansatte på få år, resultatet går i dass, ingen økt produksjon. Virkelig godt jobbet. Det bør være omtrent umulig å kjøre dette i dass med de kortene de har på hånd. 

Jeg har en erfaring med jobb i et større statlig selskap. Min erfaring er at man er pålagt en del oppgaver private ikke har, og i tillegg en ledelse som skal lage prosesser og merarbeid som er ryddig, men ikke skaper noe merverdig. Så ender det opp med at alle er veldig opptatte uten å egentlig skape noe mer, som gjør at man må ansette flere folk for å holde disse prosessene i gang. Til slutt må man ansette prosessansvarlige som skal styre og kontrollere. 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, kremt said:

Statkraft med nedskrivinger på 6.3 milliarder i grønne luftslott

Doblet ansatte på få år, resultatet går i dass, ingen økt produksjon. Virkelig godt jobbet. Det bør være omtrent umulig å kjøre dette i dass med de kortene de har på hånd. 

Men er eier (altså Staten) interessert i å gjøre noe med måten det styres på? Eller er å kjøre på sånn nok et eksempel på "ansvarlig styring"?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...