Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm
fivebigcities skrev (På 6.6.2023 den 17.26):

Å vokse opp blant andre hudfarger, kan slå begge veier.

Viktigst for denne samtalen er at hudfarge som et skille vi deler oss inn etter aldri forsvinner.

Kun fordi du, enten du er mørk eller lys, påpeker det.

Når mine etterkommere graver deg opp er du menneske, eller ikke.

Tulling!

Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg at en av mine favoritter gjennom tidene, X-files, skal rebootes. 

De to siste sesongene viste at selv om serien har gjort sitt (de gamle episodene står dog støtt enda), så skal jeg ikke legge skjul på at jeg i 2016 gledet meg litt til gjensyn med ungdomsheltene mine Mulder & Scully. Litt genialitet var det også igjen i serien, med S10E3 Mulder & Scully Meet the Were-Monster. Ingenting nådde opp mot 90-tallets episoder vel og merke. Har hatt gjensyn med de i nyere tid også.

Når denne serien fronter med "No Mulder & Scully, and a diverse cast", så tipper jeg dette blir med en sesong. Sikkert noen brukere her inne som gremmes av å lese sånn, men lærer ikke Hollywood snart? Innsalg om at de skal ticke av boksene selger ikke; gode historier selger. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
fivebigcities skrev (12 minutter siden):

Si det til woke-bevegelsen og underholdningsindustrien.

Er du en av de som blir krenket over at man har mørkhudede alver?

Edit: I lotr

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Bugle skrev (5 minutter siden):

Er du en av de som blir krenket over at man har mørkhudede alver?

Edit: I lotr

Nå skal ikke jeg snakke for den du svarte, men problemet er ikke mørkhudede alver. Det er at enorme selskaper som Disney og Amazon går direkte til angrep på sine kunder når de ikke når ratingene sine. Som om mørkhudede alver visstnok skulle frita de for kritikk av manus, skuespill, pacing i tillegg til casting. Ting vi ALLTID har kunnet diskutere. Litt for mange går på historien om at man er en kvinnefiendtlig rasist om man ikke betaler sine penger for å se Woman King på kino. En film som romantiserer en grufull historie om slaveri og død. 

Snu på det: RoP hadde ikke blitt bedre med en helhvit casting, men butthurte studiosjefer kunne ikke satt sine PR-folk til å spille ut samme artikler. 

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (12 minutter siden):

Hvem er anti woke-bevegelsen?

Jeg tror faktisk det stort sett er de samme som anses som woke, 2 sider av samme mynt det er helt sikkert, en gjeng med sytpeiser som er opptatt av frihet, men bare sin egen. Blir de krenket så pusher de unga foran seg å sier unga blir krenket, merkelig gjeng.  

Lenke til kommentar
21 minutes ago, jjkoggan said:

En av lederne taler-

We fight the woke in the legislature. We fight the woke in the schools. We fight the woke in the corporations. We will never, ever surrender to the woke mob. Florida is where woke goes to die.”

https://amp.theguardian.com/us-news/2022/dec/20/anti-woke-race-america-history

Helt vanlig folk, da, med andre ord. 🤭

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (20 minutter siden):

Hvem er anti woke-bevegelsen?

Jeg er ganske sikker på at de som tjaser mest om anti-woke her inne ser for seg Ron DeSantis når de skriver det. Han nevnes i alle fall stadig.

Representativt for den gjengse nordmann, med andre ord. 😄

Og der kom det jaggu en artikkel med hvem andre enn tullebukken fra Florda, mens jeg svarte.... 

Endret av Revie
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Revie said:

Jeg er ganske sikker på at de som tjaser mest om anti-woke her inne ser for seg Ron DeSantis når de skriver det. Han nevnes i alle fall stadig.

Representativt for den gjengse nordmann, med andre ord. 😄

Jeg tenker at folk flest har relativt lave skuldre når det kommer til dette, og lar de som roper og skriker bare få holde på. Men jeg møter helt klart langt flere av de som gir uttrykk for at de enten er lei woke-hysteriet eller som trekker på smilebåndet, rister på hodet eller ler av det.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (19 timer siden):

Velma får en ny sesong. Det forventet jeg ikke. 

 

Vi lever virkelig i en klovneverden når glimrende animerte serier som Infinity Train og The Owl House blir kansellert, mens Velma får en ny sesong. Hvem er egentlig denne serien for? Begge sider av kulturkrigen hatet den jo. Jeg skjønner heller ikke konseptet med "hate-watching". Når noe blir slaktet så hardt er det jo naturlig å sjekke ut noen klipp på youtube for å se hvor dårlig det er, men å faktisk se hele serien? Hva i all verden kan man få utav det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...