Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Kjøleskap skrev (6 minutter siden):

Hva i all verden kan man få utav det?

Syte om woke er jo hele livet til en haug med influensere å såkalte content creators på SOME, YT og lignende. De tjener penger på det, så å sette det på repeat etter at de har hatsett det er vel en enkel beslutning, de trenger en sesong 2.

Skal sjekke ut de 2 animerte seriene du nevnte, jeg likte Gravity falls. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fivebigcities skrev (11 minutter siden):

De tenker vel at om woke-bevegelsen kan rope og skrike, så kan vel de også gjøre det, antagelig.

Selvsagt, det er slik et demokrati fungerer, men de har skadet seg selv med å misbruke ordet «woke» som et ord som dekker alle progressive politikk de mener har gått for langt

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (23 minutter siden):

Det står du jo naturligvis fritt til å mene, men så vidt jeg kan se, så bruker de ordet helt riktig.

Slik som dette?

 

“Woke” is now best known as a negative political buzzword used to describe anything deemed too liberal or progressive

https://www.forbes.com/sites/conormurray/2023/06/06/what-does-woke-even-mean-how-a-decades-old-racial-justice-term-became-co-opted-by-politics/?sh=755ff3513d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Red Frostraven said:

Tenker du på 'mennesker som er bevisste på fakta om samfunnets problemer'..?

Jeg tenker at om man vil utgi seg for å være noen som er "bevisste på fakta om samfunnets problemer", så kan man ikke trekke seg unna og løpe av sted straks noen opplysninger som ikke passer ens eget verdensbilde dukker opp.

Så, nei. 🤭

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (57 minutter siden):

Du erkjenner i det minste at det av og til kan ha noe for seg. Det er bra. 😉

Klar og forståelig er ikke noe som assosieres med anti woke bevegelsen og det gjør det vanskelig å få støtte fra moderate  stemmere særlig når det ser ut som de er bare mot den andre siden uten klare mål og argumenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
21 minutes ago, jjkoggan said:

Klar og forståelig er ikke noe som assosieres med anti woke bevegelsen og det gjør det vanskelig å få støtte fra moderate  stemmere særlig når det ser ut som de er bare mot den andre siden uten klare mål og argumenter.

Nå er det vel strengt tatt ikke meningen at du skal synes at det de gjør er klart og forståelig, da.

Ei tror jeg de sitter og venter på at du skal mene at de har klare mål og argumenter, heller.

Men de takker helt sikkert for omsorgen.

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (1 minutt siden):

Nå er det vel strengt tatt ikke meningen at du skal synes at det de gjør er klart og forståelig, da.

Ei tror jeg de sitter og venter på at du skal mene at de har klare mål og argumenter, heller.

Men de takker helt sikkert for omsorgen.

Som sagt, de skyter seg i foten når de er uklart , uten klare mål og argumenter.  Kanskje målet er å ødelegge demokratiet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...