Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
42 minutes ago, germanwhip said:

opp 8,65% siste måneden, jeg tror de overlever.

image.png.0fbc7253470bcfef287537ac93797728.png

Ned 40% siste fem årene.. er vel litt mer interresant å se fra perioden samarbeidet startet eller? Uansett klarer jeg ikke helt å bry meg om bud light markedsføringsstunt. Kanskje de tenker alt reklame er god reklame..? 

Lenke til kommentar
Just now, scuderia said:

Ned 40% siste fem årene.. er vel litt mer interresant å se fra perioden samarbeidet startet eller? Uansett klarer jeg ikke helt å bry meg om bud light markedsføringsstunt. Kanskje de tenker alt reklame er god reklame..? 

så vidt jeg klarer å google, så skjedde stuntet med Dylan Mulvaney den 1 april i år og det har vært en del mas om "get woke, get broke" siden da, men  har egentlig sett lite til broke-biten...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, debattklovn said:

Aksjepris er ikke alt, tap i salg teller langt mer 🙂

hvorfor speiler ikke tap i salg mot aksjeprisen da? å påstå at markedsverdi og omsetning er frakoblet hverandre er en merkelig teori for å si det mildt.

ingen tradere med vettet i behold er interessert i å holde eller kjøpe i noe som går utfor stupet, da ville de heller shortet aksjen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, germanwhip said:

så vidt jeg klarer å google, så skjedde stuntet med Dylan Mulvaney den 1 april i år og det har vært en del mas om "get woke, get broke" siden da, men  har egentlig sett lite til broke-biten...

Altså kursen er ned fra 1.april i grafen du selv postet? Så??

I det lange løp så tror jeg det er best for bedrifter å holde seg unna politikk.. men for all del så kan de gjøre akkurat som de selv vil.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, scuderia said:

Altså kursen er ned fra 1.april i grafen du selv postet? Så??

I det lange løp så tror jeg det er best for bedrifter å holde seg unna politikk.. men for all del så kan de gjøre akkurat som de selv vil.

sant nok, men det er langt fra broke og bloodbath enkelte ønsker det til

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, germanwhip said:

sant nok, men det er langt fra broke og bloodbath enkelte ønsker det til

Nå er vel anhauser…. Usa sitt største bryggeri og bud light er bare en bitteliten del av selskapet. Så er begrenset hvor mye «skade» moderselskapet får selv om de kjører bud light fullstendig i grøfta. 
 

Om det er blodbad for salget av bud light får vi ikke vite nå..

Lenke til kommentar

image.png.1f4b6dc57a1085fa6c9ab1caad641e1e.png

Altså, en underskriftskampanje laget av Egyptere fordi de ønsker at historien skal fortelles korrekt. 
Change.org fjernet hele greia. Eneste man finner der nå er en haug av lignende re-posts. 

Jeg stemmer faktisk på venstresiden i politikken, men jeg må bare si at jeg syns det har gått for langt. Jeg er rett og slett lei av måten Hollywood pusher dette nå, det er en eller annen *agenda* i hver bidige produksjon og det ødelegger filmopplevelsen

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (15 minutter siden):

nei nå går cancel culture over alle grenser

Du må gjerne være sarkastisk. Men jeg syns for min del at mye blir ødelagt av politikk i underholdningsindustrien. Det er blitt utrolig mye av det og man skal liksom skrive om historien for å "shoe horn" inn en eller annen form for minoritet inn i en re-make er ikke annet enn en kynisk cash grab fra filmindustrien. Et eksempel er Ariel (som er nevnt) og det er jo enkelt og greit fordi Disney vil kapitalisere seg på det som trender, det har ingenting med at Disney vil være *snille* og ta med en afroamerikaner inn i katalogen av klassikere å gjøre. Det er i tillegg dritbillig, for de slipper å lage noe nytt, historien ligger der klar allerede. 

Og det kvotering jeg syns er flaut, man gjør da ingenting for mangfoldet ved å drive slik. Hvis man virkelig skal feire mangfoldet, hvorfor ikke gutse litt og lage noe nytt? Hvorfor heller ikke skape ny historie fremfor å kopiere eldgamle historier vi alle har sett/hørt 50 ganger før? 

Endret av bshagen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, bshagen said:

Et eksempel er Ariel (som er nevnt) og det er jo enkelt og greit fordi Disney vil kapitalisere seg på det som trender, det har ingenting med at Disney vil være *snille*

si meg, hva er hudfargen til havfruer? sist jeg tok turen innom emnet så var de fortsatt innen fantasisjangeren.

Men ja, jeg ser poenget ditt at filmatiserte ting som tidligere var blenda-hvitt grunnet ett blenda-hvitt Hollywood, nå får en annen nyanse

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, germanwhip said:

si meg, hva er hudfargen til havfruer? sist jeg tok turen innom emnet så var de fortsatt innen fantasisjangeren.

Skal man bare gi faen i forfatterens føringer og velge hudfarge selv da? Siden det er innen fantasisjangeren. 
Legolas kunne jo vært spilt av en kineser, Aragorn av en nigerianer og Gimli av en fyr i rullestol? 

Det er jo bare fantasi som du sier. 
Man kan jo bare bytte ut resten også, ringene kan byttes ut med afrikanske nesebein, hesten til Gandalf med en kamel, hvorfor ikke bytte ut alt for å få mer representasjon? 
Er det slik du ønsker det? 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
On 4/16/2023 at 3:15 AM, germanwhip said:

si meg, hva er hudfargen til havfruer? sist jeg tok turen innom emnet så var de fortsatt innen fantasisjangeren.

Men ja, jeg ser poenget ditt at filmatiserte ting som tidligere var blenda-hvitt grunnet ett blenda-hvitt Hollywood, nå får en annen nyanse

Filmskapere har ikke noe valg lengre. Hollywood har formalisert regler for "diversity". Se nedenfor.

Resten av den vestlige verden blir mere og mere likt Norge som har holdt på med kvotering i mange tiår. Men her i Norge har vi gått mye lengre enn Hollywood. Bare se på NRK Super sin hjemmeside (det store bildet under) hvor NRK har bestemt at 67% skal ha "minoritetsbakgrunn". Barna i distriktene blir forledet til å tro at de allerede er i mindretall i landet. Det kalles kondisjonering av barn. Her er det viktig at foreldre forklarer barna hva som er virkeligheten.

Til mine egne barn har jeg forklart at det er viktig de velger seg en framtig og yrke hvor de slipper å bli kvotert vekk fordi de ikke har hudfargen til "minoritetene". Et yrke hvor kompetanse og resultater fortsatt betyr noe.

image.thumb.png.70dbfaca2cf4b6d8acd9f2da029b4108.png


https://www.oscars.org/news/academy-establishes-representation-and-inclusion-standards-oscarsr-eligibility

image.thumb.png.72e23629e719ed3f6ccf36f6a021c4ff.png

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 timer siden):

Skal man bare gi faen i forfatterens føringer og velge hudfarge selv da? Siden det er innen fantasisjangeren. 
Legolas kunne jo vært spilt av en kineser, Aragorn av en nigerianer og Gimli av en fyr i rullestol? 

Det er jo bare fantasi som du sier. 
Man kan jo bare bytte ut resten også, ringene kan byttes ut med afrikanske nesebein, hesten til Gandalf med en kamel, hvorfor ikke bytte ut alt for å få mer representasjon? 
Er det slik du ønsker det? 

Tror du har en miliondollar-idé her (det finnes garantert i mange former) men at fremtidens fantasyfilmer kan modifiseres på samme måte som spill-karakterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 timer siden):

Skal man bare gi faen i forfatterens føringer og velge hudfarge selv da? Siden det er innen fantasisjangeren. 
Legolas kunne jo vært spilt av en kineser, Aragorn av en nigerianer og Gimli av en fyr i rullestol? 

Jeg gråt også da Ariel ble avvist av prinsen som heller giftet seg med et menneske, ikke klarte å få seg selv til å drepe ham, og ble en kroppsløs ånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (14 timer siden):

Altså kursen er ned fra 1.april i grafen du selv postet? Så??

I det lange løp så tror jeg det er best for bedrifter å holde seg unna politikk.. men for all del så kan de gjøre akkurat som de selv vil.

Hun som var ansvarlig for kampanjen har visst slettet seg fra alle mulige fora. Husker dessverre ikke navnet hennes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...