Red Frostraven Skrevet 19. august Skrevet 19. august (endret) fredrik2 skrev (2 timer siden): Vad jag har sett av JK Rowling och andra som kallas TERF och som får helt otroligt mye påhopp fra transaktivister så vill de att transkvinner ska hålla sig borte fra kvinnesoner som idrett, do, organisationer för kvinner, kvinne fengsel etc. ...men hvis du undersøker deres forhold til hva jeg sa -- hvorvidt de tror transpersoner er virkelige og mentalt friske individer, eller motsatt, mener at transpersoner er mentalt syke individer som lider av vrangforestillinger og i teorien kan 'kureres'... ...hva mener TERF generelt av de to..? --- Tenk deg om noen mente at homofili ikke er ekte legning, men et valg, og at alle mennesker har samme seksualitet, heterofil. De finnes også folk med slike forestillinger. Inkludert i LGBT-miljøet. De ville også blitt fratatt prisen, av samme grunn. Endret 19. august av Red Frostraven 2 1
fredrik2 Skrevet 19. august Skrevet 19. august 7 minutes ago, Red Frostraven said: ...men hvis du undersøker deres forhold til hva jeg sa -- hvorvidt de tror transpersoner er virkelige og mentalt friske individer, eller motsatt, mener at transpersoner er mentalt syke individer som lider av vrangforestillinger og i teorien kan 'kureres'... ...hva mener TERF generelt av de to..? ... Tenk deg om noen mente at homofili ikke er ekte legning, men et valg, og at alle mennesker har samme seksualitet. De finnes også folk med slike forestillinger. Inkludert i LGBT-miljøet. De ville også blitt fratatt prisen, av samme grunn. Tror jag svarade på det i resten av mitt inlägg ... 2
Red Frostraven Skrevet 19. august Skrevet 19. august (endret) fredrik2 skrev (11 minutter siden): Tror jag svarade på det i resten av mitt inlägg ... nei; du adresserer ikke den ekstremt viktige forskejllen mellom hvorvidt de tror: A -Transpersoner eksisterer og er mentalt friske, som mennesker med samme kjønnsidentitet er friske eller B -Transpersoner er vanlige mennesker med vrangforestillinger ...i resten av innlegget ditt; Sitat Tror att de flesta ikke ens bryr sig om folk anser sig vara trans eller ikke men når de sier att de ska självklart kunna göra allt som kvinner gör så påpekas det att de är män. Er ju också problemet med att vem som helst kan påstå sig vara trans och enligt transaktivisterna alltså anses vara 100% kvinner. Jag tror att det er en mye bättre ide för transaktivisterna att ta till sig att det de anser som deras rättigheter ibland påverkar andra rätt mycket och att de borde respektera det mer än vad många gör. Ligger också en ironi och vad jag tror är en viktigt faktor i det Rowling håller på med. Kvinner har varit diskriminerade, de er svagare än män fysiskt, de har jobbat för att få rättigheter og anseende. Sen kommer biologiska män och försöker ta ifra dem de rättigheterna nok en gang. De ska ikke få vinna idrett, de ska ikke slippa folk med penis i fengsel eller kvinne herbergen etc. Här har vi alltså en homoseksuel och flink författer som kommer i blåsväder för att han var enig med Rowling och vil att biologiska kvinner ska få ha sin egna områden. ... Hva de mener, av de to, er jo ekstremt viktig. Og svaret er at TERF generelt tror transpersoner er vanlige mennesker som lider av vrangforestillinger -- som er på nivå med å tro homofili er et valg og kurerbart, på fordom- vs kunnskap-skalaen. Endret 19. august av Red Frostraven 3 1
fredrik2 Skrevet 19. august Skrevet 19. august 3 minutes ago, Red Frostraven said: nei; du adresserer ikke den ekstremt viktige forskejllen mellom hvorvidt de tror: A -Transpersoner eksisterer og er friske eller B -Transpersoner er vanlige mennesker med vrangforestillinger ...i resten av innlegget ditt; ... Hva de mener, av de to, er jo ekstremt viktig. Og svaret er at TERF generelt tror transpersoner lider av vrangforestillinger -- som er på nivå med å tro homofili er kurerbart, på fordom- vs kunnskap-skalaen. Bra att du i alla fall klarade av att citera det relevanta nu. Jag vet ikke svaret på det du "spør" om men mitt intryck er att många inte bryr sig om de bara skulle hålla sig borta fra diverse kvinnesoner som jag skrev. Jag skrev också att i samband med att transkvinner tar bilder inne i damedoer eller diverse rättsaker så påpekar de att det handlar om biologiska män. Jag er också rätt övertygad om att det finns flera forskjella typer transsperson, personer som helt enkelt ljuger, personer som har andra problem som får sitt utlopp i att de vill vara det andra kjönnet, folk som er forvirret och har en period, etc, etc, till personer som antagligen er födda i fel kropp. Förstår inte heller varför det skulle vara så viktigt vad de tror. TERF har uppenbart ett fokus i det mesta de tycker som går ut på att de ikke vill ha biologiska män i diverse kvinnesoner. Jag bryr mig ikke om Lia Thomas er en kvinna i en manskropp eller ljuger om sitt kön, i kvinneklassen i svømming har hon inget att göra i något av fallen. Som jag också skrev så borde de flesta førstå att låta køn vara helt subjektiv byr på problem då det er så otroligt lätt att ljuga för att få en fördel. Finns ju överhuvud taget ingen garanti att transkvinnen i kvinne dusjen er en kvinne född i fel kropp, en influenser som vill få uppmerksamhet eller en man som vill se nakna kvinner. Eller som Isla Bryson, voldtäcktsmannen som blev trans just innan rättegången för att kunna sone i kvinnefengsel. Tror rätt många tycker att just hon er eller var ett problem som kanske inte blev helt rätt. 2 2
wampster Skrevet 19. august Skrevet 19. august Red Frostraven skrev (2 timer siden): nei; du adresserer ikke den ekstremt viktige forskejllen mellom hvorvidt de tror: A -Transpersoner eksisterer og er mentalt friske, som mennesker med samme kjønnsidentitet er friske eller B -Transpersoner er vanlige mennesker med vrangforestillinger ...i resten av innlegget ditt; Mener du å påstå at alle transpersoner ENTEN er mentalt friske ELLER har vrangforestillinger? Hvis du mener at det ikke finnes begge deler, hvorfor? Hvis du mener at det finnes begge deler, er det greit for folk å spørre hvordan vet du/dere/vi/man forskjellen og/eller hvordan finner man det ut? 3
Red Frostraven Skrevet 20. august Skrevet 20. august (endret) wampster skrev (6 timer siden): Mener du å påstå at alle transpersoner ENTEN er mentalt friske ELLER har vrangforestillinger? Hvis du mener at det ikke finnes begge deler, hvorfor? Hvis du mener at det finnes begge deler, er det greit for folk å spørre hvordan vet du/dere/vi/man forskjellen og/eller hvordan finner man det ut? 2: På samme måte som at man aksepterer at noen er homofile. De kan fortelle det til deg. Selvsagt er noen som kaller seg homofile egentlig bifile, akkurat som at noen som tror de er trans er ikke-binære -- som er opp til psykolog og sexolog å hjelpe dem å finne ut av. Noen er agender, som noen et aseksuelle, som kan være ytterligere forvirrende for dem det gjelder. Vrangforestillinger er lett å diagnosere; hvis de er forvirret angående virkeligheten, har de vrangforestillinger, som aldri vil være så spesifikt som kjønnsidentitet og isolert til det. --- Tidligere var vedvarende vrangforestillinger diagnosen for alle som ble akseptert som trans -- som jo åpenbart var sinnsykt av mye av psykiatrien, som ikke så koblingen. Noen psykiatere og eldre i helseforetakene, etter ny diagnosemanual hvor transpersoner er friskmeldte, sliter med å tilpasse seg virkeligheten av at hjernen vår kjønndifferensieres for å skape kjønnsidentitet, legning og kjønnsrollemønstre og andre endringer relatert til hva vi forbinder med kjønn -- ikke er et produkt av genetisk kjønn -- etter å ha jobbet i år med pasienter de trodde led av en type atypiske vrangforestillinger. --- Men jeg ser ikke relevansen til det faktum at folk som er TERF og folk som Jordan Peterson og JK Rowlings som oftest mener at alle personer som er trans lider av vrangforestillinger, benekter den nyeste kunnskapen vår om temaet -- som jo er som å tro at alle homofile har et valg om å være heterofile. Endret 20. august av Red Frostraven 1 1
wampster Skrevet 20. august Skrevet 20. august Red Frostraven skrev (26 minutter siden): 2: På samme måte som at man aksepterer at noen er homofile. De kan fortelle det til deg. Selvsagt er noen som kaller seg homofile egentlig bifile, akkurat som at noen som tror de er trans er ikke-binære -- som er opp til psykolog og sexolog å hjelpe dem å finne ut av. Noen er agender, som noen et aseksuelle, som kan være ytterligere forvirrende for dem det gjelder. Vrangforestillinger er lett å diagnosere; hvis de er forvirret angående virkeligheten, har de vrangforestillinger, som aldri vil være så spesifikt som kjønnsidentitet og isolert til det. --- Tidligere var vrangforestillinger diagnosen for alle som ble akseptert som trans, og behandling beridde på st vrangforestillingene ikke lot seg kurere -- som jo åpenbart var sinnsykt av psykiatrien. Noen psykiatere og eldre i helseforetakene sliter med å tilpasse seg virkeligheten av at hjernen vår kjønndifferensieres for å skape kjønnsidentitet, legning og kjønnsrollemønstre og andre endringer relatert til hva vi forbinder med kjønn -- ikke er et produkt av genetisk kjønn -- etter å ha jobbet i år med pasienter de trodde led av en type atypiske vrangforestillinger. --- Men jeg ser ikke relevansen til det faktum at folk som er TERF og folk som Jordan Peterson og JK Rowlings som oftest mener at alle personer som er trans lider av vrangforestillinger, benekter den nyeste kunnskapen vår om temaet -- som jo er som å tro at alle homofile har et valg om å være heterofile. Man kan ikke sammenligne hva noen er tiltrukket av (hetro/homo/etc) med hva noen mener de er. Det er to helt forskjellige ting. Personlig har jeg et relativt åpent sinn og skjønner/aksepterer at hva folk er triltrukket av kan variere med omtrent alt mellom himmel og jord (yngre/eldre/overvektige/undervektige/høye/lave/naturlige/opererte/samme kjønn/osv osv). At potensielt en "kar" på 190 med penis, XY kromosomer, skjegg og hår på kassa skal komme og fortelle meg at han er en kvinne er noe jeg personlig ikke er med på. Bytter du ut at han er, med at han føler seg som en kvinne er det helt i orden dog. Aner selv ikke hva JK Rowling eller J.Peterson mener eller hva TERF er/betyr, men igjen sammenligner du hva folk er tiltrukket av med hva folk mener de er. To forskjellige ting. En kan fint identifisere seg/føle seg som noe annet enn man er født som, men en kan ikke forvente at andre skal være med på det. På samme må som at noen (mange) tror på en gud så kan ikke de forvente at alle skal gjøre det samme. De kan forvente at en akspeterer at de tror på en gud. Hvis noen kommer bort til meg å sier at de tror på gud/jesus/buddah/allah/whatever er det helt i orden for meg. Hvis de så sier til meg at jeg må tro på det samme/den samme som de gjør så kan de rykke og reise. 3
skaftetryne32 Skrevet 20. august Skrevet 20. august fredrik2 skrev (17 timer siden): Tror nog att det han har sagt er lite annerledes en nazist. Men, likevel det samme, det skal tråkkes på en minoritet, denne minoriteten har de og disse karakteristikkene sier gjerne en terf å andre som hater lgbtq, de bruker falske nyheter å vitenskap for å spre hatet sitt, transpersoner stemples ikke bare som mentalt syke, men som ondskapsfulle pedoer som lokker barn inn i lgbtq fella, hva er egentlig den store prinsipielle forskjellen her? fredrik2 skrev (17 timer siden): Du kunde väl ha testat eksemplet med att författaren er kritiskt till Israels krigföring i Gaza. Hvorfor det, eksempelet jeg brukte er hundre prosent cromulent. fredrik2 skrev (17 timer siden): Er det tillräckligt bra skäll att göra priset till kaos och kansellera hvis det han sa att han ikke vill ha transkvinner i kvinneidretten? Er det det som ble sagt, jeg ser ikke problemet med det, men det gjør vel ingen til en terf? Denne personene kalte jo seg selv det, det betyr jo noe, trans-exclusionary radical feminist, så det betyr jo ikke bare det at denne personen ikke vil ha transkvinner i i kvinneidrett, eller er det som skal til for å kalles en transekskluderende radikal feminist? Jeg er i mot kvinner som har gått gjennom mannlig pubertet i kvinne idretten, men det gjør meg ikke transekskluderende eller til en radikal feminist. 3
fredrik2 Skrevet 20. august Skrevet 20. august 8 minutes ago, skaftetryne32 said: Men, likevel det samme, det skal tråkkes på en minoritet, denne minoriteten har de og disse karakteristikkene sier gjerne en terf å andre som hater lgbtq, de bruker falske nyheter å vitenskap for å spre hatet sitt, transpersoner stemples ikke bare som mentalt syke, men som ondskapsfulle pedoer som lokker barn inn i lgbtq fella, hva er egentlig den store prinsipielle forskjellen her? Ok, du får vel tycka det. Tror de allra flesta er oeniga. 8 minutes ago, skaftetryne32 said: Hvorfor det, eksempelet jeg brukte er hundre prosent cromulent. Ok, du får vel tycka det då. Tror de allra flesta er oeniga. 8 minutes ago, skaftetryne32 said: Er det det som ble sagt, jeg ser ikke problemet med det, men det gjør vel ingen til en terf? Denne personene kalte jo seg selv det, det betyr jo noe, trans-exclusionary radical feminist, så det betyr jo ikke bare det at denne personen ikke vil ha transkvinner i i kvinneidrett, eller er det som skal til for å kalles en transekskluderende radikal feminist? Jeg er i mot kvinner som har gått gjennom mannlig pubertet i kvinne idretten, men det gjør meg ikke transekskluderende eller til en radikal feminist. Har skrivet en del om vad jag tror folk som kallas terf er opptatt av och bryr sig om. De vill helt enkelt ikke ha transkvinner i diverse områden för kvinner. Men hvis du faktiskt tycker att denna saken er samma sak som att en författer er en nazist så kommer vi ikke komma noe längre. 2
skaftetryne32 Skrevet 20. august Skrevet 20. august fredrik2 skrev (1 time siden): Ok, du får vel tycka det. Tror de allra flesta er oeniga. Personlig tror jeg denne kulturkrigen er for de veldig få, de aller fleste her til lands stemmer faktisk på partier som støtter opp om lgbtq, det inkluderer partier som frp, rødt til og med krf til en viss grad. De partier som virkelig støtter opp om denne kulturkrigen (norgesdemokratene f.eks) de havner ikke over sperregrensen. fredrik2 skrev (1 time siden): Har skrivet en del om vad jag tror folk som kallas terf er opptatt av och bryr sig om. De vill helt enkelt ikke ha transkvinner i diverse områden för kvinner. Men hvis du faktiskt tycker att denna saken er samma sak som att en författer er en nazist så kommer vi ikke komma noe längre. Du kan ikke bare lage din egen definisjon av hva dette akronymet betyr, det betyr hva det betyr og det lener seg på den fasistiske ideologien den lener seg på, du kan snakke så mye du vil, men sannheten er at disse menneskene har et forkvaklet syn på hva det betyr å være trans, et syn basert på løgner og fordommer. 1 2
fredrik2 Skrevet 20. august Skrevet 20. august 31 minutes ago, skaftetryne32 said: Personlig tror jeg denne kulturkrigen er for de veldig få, de aller fleste her til lands stemmer faktisk på partier som støtter opp om lgbtq, det inkluderer partier som frp, rødt til og med krf til en viss grad. De partier som virkelig støtter opp om denne kulturkrigen (norgesdemokratene f.eks) de havner ikke over sperregrensen. God dag ykskaft. Jag skrev om jämförelsen av nazist och denna personen/terf och du svarar noe helt annat. 31 minutes ago, skaftetryne32 said: Du kan ikke bare lage din egen definisjon av hva dette akronymet betyr, det betyr hva det betyr og det lener seg på den fasistiske ideologien den lener seg på, du kan snakke så mye du vil, men sannheten er at disse menneskene har et forkvaklet syn på hva det betyr å være trans, et syn basert på løgner og fordommer. Nu er vel TERF i de allra flesta tillfällene ett påhopp och inte ens någon ideologi. Vad jag har sett av folk som anklagas av att vara TERF så handlar det som sagt om feminister som ikke vill ha transkvinner på kvinne områden. De jobbar för kvinners rättigheter och inte transkvinners rättigheter. Det handlar ikke om noen fasistiskt ideologi. Ett bra eksempel er transkvinner inom idretten. Eftersom du tydligen er imot transkvinner som har genomgått puberteten i kvinne idretten så antar jag att du enligt din egen förståelse er en fascist.
skaftetryne32 Skrevet 20. august Skrevet 20. august fredrik2 skrev (10 minutter siden): God dag ykskaft. Jag skrev om jämförelsen av nazist och denna personen/terf och du svarar noe helt annat. Seriøst nå må du ta deg sammen, det jeg svarte på var dette👇 fredrik2 skrev (2 timer siden): Ok, du får vel tycka det. Tror de allra flesta er oeniga. Dette var det du skrev. Er det en sammenligning det du kom med her, eller bare et trassig svar? Jeg tror det var det siste. fredrik2 skrev (12 minutter siden): Nu er vel TERF i de allra flesta tillfällene ett påhopp och inte ens någon ideologi. Og det har jeg heller ikke sagt at det er det. fredrik2 skrev (13 minutter siden): Vad jag har sett av folk som anklagas av att vara TERF så handlar det som sagt om feminister som ikke vill ha transkvinner på kvinne områden. De jobbar för kvinners rättigheter och inte transkvinners rättigheter. Ja det er det du prøver å innbille meg at er hva terf betyr, men jeg har faktisk gitt deg svaret på hva dette akronymet betyr, og det er ikke det du sier, du kan ikke bare bestemme for alle andre hva det betyr når det beviselig betyr noe helt annet, det er kort og godt en vrangforestilling du har. fredrik2 skrev (16 minutter siden): Ett bra eksempel er transkvinner inom idretten. Eftersom du tydligen er imot transkvinner som har genomgått puberteten i kvinne idretten så antar jag att du enligt din egen förståelse er en fascist. Det jeg er i mot er den politiske undertrykkingen basert på løgner og fordommer mot transpersoner, at du ennå ikke forstår noe så enkelt som dette er ganske utrolig. 2
Red Frostraven Skrevet 20. august Skrevet 20. august (endret) wampster skrev (5 timer siden): Man kan ikke sammenligne hva noen er tiltrukket av (hetro/homo/etc) med hva noen mener de er. Det er to helt forskjellige ting. Man kan helt fint sammenligne et produkt av hjernen som handler om hvordan man ønsker å oppleve noen andre, med et produkt av hjernen som handler om hvordan man selv føler at man ønsker å bli opplevd av andre; Begge deler er produkter av hjernen som er del av kjønnsdifferensiering av organet, og handler om sosiale oppfatninger i relasjon til kjønnsroller. wampster skrev (5 timer siden): Bytter du ut at han er, med at han føler seg som en kvinne er det helt i orden dog. Hvilket organ i kroppen din ER du, er deg..? Hvis du var en chimera, det vil si, kroppen din absorberte en tvilling, og denne tvilling var en kvinne, som dominerer genene i kroppen din i nedre halvdel av kroppen, er den delen av kroppen deg..? Hvis bare hjernen din har genene 'dine', er kroppen deg? Ja. Kroppen til kimeraer er bare én person, uavhengig av gener. Det forteller noe viktig om kroppen, som i utgangspunktet er individuelle celler som samarbeider om å bygge 1 organisme; Du er ikke bare genene dine, og ikke nødvendigvis bare ett sett med gener. Du er ikke ditt biologiske kjønn, det er et organ i kroppen din, gonadene, akkurat som hjernen er et annet organ. Genene i hjernen avgjør ikke kjønnsidentitet eller legning, det er det kjønnsdifferensiering av hjernen som gjør. Den er uavhengig av genetisk kjønn. --- Legg så merke til at om en biologisk mann fødes med vagina, som for eksempel ved CAIS, så regnes de som kvinner fra fødselen av, selv om de er biologiske menn. De har som oftest kvinnelig kjønnsidentitet, og kvinnelig legning. Der matcher kroppen i stor grad hjernens kvinnelige kjønnsidentitet, men ingen av de to matcher biologisk kjønn. Fakta om hvordan dette ser ut til å fungere peker alle på at kjønnsidentitet, gender, er separat fra kroppens kjønn. --- Kontroll; Hvis du våkner opp i morgen og oppdager at du er en hjerne uten kropp, og verden simulert av en maskin utenfor... Endrer det at du ikke egentlig har en kropp på din kjønnsidentitet, på noen måte? Endret 20. august av Red Frostraven 1 1
fredrik2 Skrevet 20. august Skrevet 20. august 3 minutes ago, skaftetryne32 said: Seriøst nå må du ta deg sammen, det jeg svarte på var dette👇 Dette var det du skrev. Er det en sammenligning det du kom med her, eller bare et trassig svar? Jeg tror det var det siste. Får ta detta sakta. Jag svarade på det du skrev. Det du skrev var att jämföra nazism och terf. Jag orkade ikke vara med i en meningslös diskussion och skrev det jag skrev. Det handlar alltså om det att jämföra nazism och terf och hur bra ditt eksempel var. Det handlade alltså ikke om folk flest är för lgbt+ agendan eller vad de norska partierna tycker. 3 minutes ago, skaftetryne32 said: Ja det er det du prøver å innbille meg at er hva terf betyr, men jeg har faktisk gitt deg svaret på hva dette akronymet betyr, og det er ikke det du sier, du kan ikke bare bestemme for alle andre hva det betyr når det beviselig betyr noe helt annet, det er kort og godt en vrangforestilling du har. Det jeg er i mot er den politiske undertrykkingen basert på løgner og fordommer mot transpersoner, at du ennå ikke forstår noe så enkelt som dette er ganske utrolig. Det som er otroligt er dina inlägg. Här er en definition på terf. https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym) Jag har också kommit fram till det jag skriver efter att ha läst en del frå folk som karakteriseras som terf. Grunden er definitivt inga lögner och fördommar utan eksempel som Lia Thomas, Isla Bryson och en hel del annat. 1
skaftetryne32 Skrevet 20. august Skrevet 20. august fredrik2 skrev (1 time siden): Det du skrev var att jämföra nazism och terf. Ja fordi de som har funnet på dette tullet bruker det som et politisk virkemiddel, de sier at transpersoner er mindreverdige, de bruker falsk vitenskap som propaganda, ser du virkelig ikke problemet med dette? Ser du ikke at autoritære statsledere har brukt slike virkemidler til egen vinning i århundrer? Akkurat som de gjør nå. De som kaller seg terf er gjerne påvirket av denne propagandaen, dette er ikke så komplisert som du ser ut til å tro. Du har jo fullstendig lukket øynene for hva som faktisk skjer ute i den virkelige verdenen. 1 2
wampster Skrevet 20. august Skrevet 20. august Red Frostraven skrev (46 minutter siden): Man kan helt fint sammenligne et produkt av hjernen som handler om hvordan man ønsker å oppleve noen andre, med et produkt av hjernen som handler om hvordan man selv føler at man ønsker å bli opplevd av andre; Begge deler er produkter av hjernen som er del av kjønnsdifferensiering av organet, og handler om sosiale oppfatninger i relasjon til kjønnsroller. Hvilket organ i kroppen din ER du, er deg..? Hvis du var en chimera, det vil si, kroppen din absorberte en tvilling, og denne tvilling var en kvinne, som dominerer genene i kroppen din i nedre halvdel av kroppen, er den delen av kroppen deg..? Hvis bare hjernen din har genene 'dine', er kroppen deg? Ja. Kroppen til kimeraer er bare én person, uavhengig av gener. Det forteller noe viktig om kroppen, som i utgangspunktet er individuelle celler som samarbeider om å bygge 1 organisme; Du er ikke bare genene dine, og ikke nødvendigvis bare ett sett med gener. Du er ikke ditt biologiske kjønn, det er et organ i kroppen din, gonadene, akkurat som hjernen er et annet organ. Genene i hjernen avgjør ikke kjønnsidentitet eller legning, det er det kjønnsdifferensiering av hjernen som gjør. Den er uavhengig av genetisk kjønn. --- Legg så merke til at om en biologisk mann fødes med vagina, som for eksempel ved CAIS, så regnes de som kvinner fra fødselen av, selv om de er biologiske menn. De har som oftest kvinnelig kjønnsidentitet, og kvinnelig legning. Der matcher kroppen i stor grad hjernens kvinnelige kjønnsidentitet, men ingen av de to matcher biologisk kjønn. Fakta om hvordan dette ser ut til å fungere peker alle på at kjønnsidentitet, gender, er separat fra kroppens kjønn. --- Kontroll; Hvis du våkner opp i morgen og oppdager at du er en hjerne uten kropp, og verden simulert av en maskin utenfor... Endrer det at du ikke egentlig har en kropp på din kjønnsidentitet, på noen måte? For en lang post med vås. Hva/hvem man er tiltrukket av har ikke noe med "hvordan man ønsker å oppleve noen andre". Alle opplever person X likt (visuelt sett), men noen kan være tiltrukket personen og andre ikke. Til de andre "poengene" dine: Jeg er alle organer i kroppen min. Jeg er ikke en chimera (hva nå enn det er) Det er ikke bare hjernen min som har genene mine, hver celle i kroppen har genene mine Jeg er "bare" genene mine Jeg er mitt bologiske kjønn Du som er såpass opptatt av at andre skal/må akseptere hva de/andre sier/mener. Er det ok for deg å akseptere dette om meg? På forhånd takk. --- Til det håpløst idiotiske kontrollspørsmålet, nei det endrer ikke noe for min del. Det går ikke ann for en hjerne å "våkne" uten en kropp. Hvordan skulle hjernen differansiert mellom våken og ikke våken når den ikke har noen kropp. Av alt våset du kom med i posten din må dette være det dummeste. Det er nesten fascinerende å komme med et såpass idiotisk spørsmål 2
Red Frostraven Skrevet 20. august Skrevet 20. august (endret) fredrik2 skrev (18 timer siden): Förstår inte heller varför det skulle vara så viktigt vad de tror. TERF har uppenbart ett fokus i det mesta de tycker som går ut på att de ikke vill ha biologiska män i diverse kvinnesoner. Jag bryr mig ikke om Lia Thomas er en kvinna i en manskropp eller ljuger om sitt kön, i kvinneklassen i svømming har hon inget att göra i något av fallen. ... Hvis noen tror homofili er et valg, noe som kan kureres -- en fetish de kan stoppe med når som helst, er det greit å mene..? Eller forstår du hvorfor det er problematisk? Da forstår du jo også, lett, hvorfor det er like problematisk å tro at transpersoner som gruppe lider av vrangforestillinger, på samme måte som noen tror homofili er et valg. Endret 20. august av Red Frostraven 2
Tussi Skrevet 20. august Skrevet 20. august skaftetryne32 skrev (3 timer siden): de sier at transpersoner er mindreverdige Det har jeg faktisk aldri hørt, jeg har hørt at transpersoner ikke er hva de opplever seg å være, men aldri hørt ordet mindreverdig bli brukt, av noen 2
Red Frostraven Skrevet 20. august Skrevet 20. august Tussi skrev (Akkurat nå): Det har jeg faktisk aldri hørt, jeg har hørt at transpersoner ikke er hva de opplever seg å være, men aldri hørt ordet mindreverdig bli brukt, av noen Hvis noen mener at jøder som gruppe er grådige, at det er et definerende element ved dem de ikke kan gjøre noe med -- forstår du at det er et problem med meningen deres? Hvis noen mener at kvinner som gruppe alle er hysteriske? Om noen tror at alle transpersoner lider av vrangforestillinger..? Alle tre er det samme, som c like problematiske. At en er normalisert gjør det ikke bedre. Alle tre har vært normaliserte fordommer. 2
Tussi Skrevet 20. august Skrevet 20. august Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Hvis noen mener at jøder som gruppe er grådige, at det er et definerende element ved dem de ikke kan gjøre noe med -- forstår du at det er et problem med meningen deres? Hvis noen mener at kvinner som gruppe alle er hysteriske? Om noen tror at alle transpersoner lider av vrangforestillinger..? Alle tre er det samme, som c like problematiske. At en er normalisert gjør det ikke bedre. Alle tre har vært normaliserte fordommer. Det er forskjell på fordommer og å faktisk mene noen er mindre verdt 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå