Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart, men ikke for scalper-pris :p 

Jeg er skikkelig forbanna på komplett. Fikk ingen epost i det hele tatt enda jeg hadde sendt inn at jeg ønsket varsel, og hørte at man skulle ha fått en epost hvor man måtte svare at man ville være med i trekningen. Ingen epost hos meg (og ja, sjekket spam-mappa). Heller ingen informasjon om hvordan ting skulle foregå, så jeg var uvitende om at jeg burde ha mottatt noen epost også.

Lenke til kommentar

 

ticx skrev (16 minutter siden):

Det er masse 4090 på vei, alle skal få.

Ikke bekymret for den biten, og derfor heller ikke interessert i å betale overpris av noen som har kjøpt et kort de ikke skulle ha for å tjene penger på det. De kan godt sitte inne med dem til de må selge dem med tap for min del. Det ville vært vel fortjent.

Komplett kan fremdeles brenne for den elendige informasjonen rundt lansering, og at jeg ikke fikk noe varsel eller informasjon om at jeg burde ha fått varsel enda jeg hadde registrert meg for "motta varsel". Kommer til å holde meg unna lanseringer via dem i fremtiden, og velge andre nettbutikker når jeg kan. De merker nok ikke det valget mitt, men jeg føler meg i det minste bedre ved å ikke gi dem flere salg enn jeg må.

 

Lenke til kommentar

Er disse størrelsene faktiske eller er dette en spøk?
Har RTX 3080 Aorus Xtreme, som fysisk skal være identisk med 3090-varianten for referanse.

88570_801_aorus-geforce-rtx-4090-master-

https://www.tweaktown.com/news/88570/aorus-geforce-rtx-4090-master-is-the-biggest-so-far-by/index.html

Med det RTX 4090 Aorus kortet jeg er skeptisk på om jeg ville fått igjen sidepanelet (Be Quiet 802)...

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
1 hour ago, xClaymanx said:

Allerede rukket å komme en luring, men kun han så langt.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=276814025&showContactInfo=true

Den forsvant fort. Gjetter det ikke var msrp?

Anbefaler ingen å panikkhandle fra scalpere. Det er vel 4x så mange 4090 på vei som 3090 under den lanseringen og behovet fra crypto er utradert. Alle får.

Endret av ticx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (3 minutter siden):

Nei, han skulle ha 31 høvdinger for Asus Rog Strix OC. Så en fin 4k fortjeneste på under 24h. Ikke verst!

Er ikke sikkert det ble solgt, jeg rapporterte 2 finn brukere som scalpet i går, de har jo heller ikke fått kortene ennda, så Finn hadde ingen problemer med å fjerne de.

Om noen kjøper til den prisen, så har de enten for mye penger eller så er de totalt blåst i toppen, det var ikke problem å få tak i 3090 selv under verste mining perioden og det blir heller ikke problem å få tak i 4090

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Nvidia er smarte som vanlig.. 🤣

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-rtx-4090-game-ready-driver/

Sitat

These improvements include shader compilation optimization, reduced CPU overhead, and Resizable BAR profiles for Forza Horizon 5 and F1Ⓡ 22. Many of these optimizations are most beneficial in CPU-bound scenarios, enabling your graphics card to be utilized to a greater degree. In Assassin’s Creed Valhalla, Cyberpunk 2077, and Forza Horizon 5, performance improved by up to 24%

- NV sandbagged themselves. Basically launch new card, ensure it gets the performance improvement drivers but the old cards don't, then when reviews are rolled out launch updated drivers for the old cards.

Wonder how much these new drivers narrow the gap between the 4090 and the 3090Ti. 

Lenke til kommentar
Ola Norman skrev (22 minutter siden):

Nvidia er smarte som vanlig.. 🤣

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-rtx-4090-game-ready-driver/

- NV sandbagged themselves. Basically launch new card, ensure it gets the performance improvement drivers but the old cards don't, then when reviews are rolled out launch updated drivers for the old cards.

Wonder how much these new drivers narrow the gap between the 4090 and the 3090Ti. 

Rimelig sleipt hvis det stemmer, men de som har utført reviews må jo ha hatt en beta eller noe av den driveren for å få støtte for RTX 4090?

Samt har de også hatt dlss 3.0 funksjonalitet som ikke er utgitt, så noe drivere/updates må de ha sittet på.

EDIT: Ser flere har 521.90 Press Driver som er en egen driver for pressen ser det ut til. Usikkert hva den innholder av oppgraderinger til 3000 serien.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...