Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

chrisf skrev (2 timer siden):

Så det burde gå bra med å plassere en bracket der for et 4090 skjermkort? Jeg ser nå at det ikke var så tydelig i posten min at jeg egentlig lurte på hvorvidt dette også ville være greit med 4090 skjermkort som er litt lengre en 3090 strix. 
 

Det ville jo blitt litt mer sånn som i bildet hvis jeg skulle feks. kjøpe strix 4090:

 

 

45240CD6-2A7D-419F-9799-0CA3A7FAB996.jpeg

Jeg skjønnte hva du mente ja og det vil nok gå helt fint ja, kortet er såpass stivt at når du setter en støtte der så vil du ha stivet av mesteparten av vekten uansett.

Bare ikke sett støtten der om det er ett ømfintelig område på kortet, tenker da om det er en metallstøtte at den ikke står direkte mot kretser eller tilsvarende.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-9JVihvHL
ticx skrev (2 timer siden):

Nja, nå spiller jeg personlig i 4k HDR og vet at det slett ikke er normen enda, jeg har betalt ut baken for hardwaren til å gjøre dette men det er en av mine favoritthobbyer så det får så være. Hz begrensningen for HDR på 98hz ligger selvfølgelig ikke i skjermer eller skjermkortene, men en koselig combo mellom gode gamle windows og si displayport standarden som flere bruker til gaming over hdmi. Nå er displayport 2.0 på de nye intel korta men merkelig nok ikke på feks 4090 som i snitt vil ligge på la oss si 120fps i AAA spill med alt eyecandy på før dlss tas i bruk.

Hvorfor bruker du displayport over hdmi da? Jeg regner med at hvis du først spytter inn det du har for å spille 4k hdr så spiller du på oled.... med hdmi?

Lenke til kommentar
14 hours ago, Dragonlove said:

Jeg skjønnte hva du mente ja og det vil nok gå helt fint ja, kortet er såpass stivt at når du setter en støtte der så vil du ha stivet av mesteparten av vekten uansett.

Bare ikke sett støtten der om det er ett ømfintelig område på kortet, tenker da om det er en metallstøtte at den ikke står direkte mot kretser eller tilsvarende.

Jeg hadde helt glemt at det kommer en ekstra del med 5000x som jeg hadde tatt ut av chassis. Som man ser i bildet så vil denne delen antageligvis gjøre det mulig å plassere GPU bracket på enden av skjermkortet. Problemet er dessverre at denne ekstra delen er plastikk noe som betyr at GPU brackten jeg har er magnetisk og dermed vil ha mindre feste dersom jeg plasserer den under denne delen. Hva tenker du er bedre? Å plassere der pil nr. 1 var i det forrige bildet? Eller plassere den så langt mot enden som mulig, selv om brackten kanskje blir mindre stødig?

 

takk for all hjelp!

75935262-E02E-4F24-9BD8-EF983D06703A.jpeg

Lenke til kommentar
17 hours ago, chrisf said:

Så det burde gå bra med å plassere en bracket der for et 4090 skjermkort? Jeg ser nå at det ikke var så tydelig i posten min at jeg egentlig lurte på hvorvidt dette også ville være greit med 4090 skjermkort som er litt lengre en 3090 strix. 
 

Det ville jo blitt litt mer sånn som i bildet hvis jeg skulle feks. kjøpe strix 4090:

 

 

45240CD6-2A7D-419F-9799-0CA3A7FAB996.jpeg

Ønsker å advare litt mot flimsy skjermkort støtter. En bekjent brukte en som lignet disse og når noen satt en eske på pulten hans ble det nok vibrasjoner til at denne støtten spratt ut og inn i vifta som ble ødelagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Ønsker å advare litt mot flimsy skjermkort støtter. En bekjent brukte en som lignet disse og når noen satt en eske på pulten hans ble det nok vibrasjoner til at denne støtten spratt ut og inn i vifta som ble ødelagt. 

Jeg bruker den i bildet akkurat nå, og jeg tror at jeg satser på at denne vil være bra nok selv om den nok ikke kommer til å stå på noe som er magnetisk (selv om det selvfølgelig ville vært bedre). Synes du at denne virker flimsy?

70F7542F-A82A-49CE-B49C-A0B42AED4BF3.jpeg

Endret av chrisf
Lenke til kommentar
18 minutes ago, chrisf said:

Jeg bruker den i bildet akkurat nå, og jeg tror at jeg satser på at denne vil være bra nok selv om den nok ikke kommer til å stå på noe som er magnetisk (selv om det selvfølgelig ville vært bedre). Synes du at denne virker flimsy?

70F7542F-A82A-49CE-B49C-A0B42AED4BF3.jpeg

Den virker noe mindre "prone" mot å gå inn i vifta :)

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...