Gå til innhold

CD Projekts markedsverdi har falt over 75 prosent siden Cyberpunk 2077-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om spillet ikke hadde hvert et bug ridden shit hole game. Ville det fremdles ikke komme i nærheten av det de lovet.

Vi har vel alle sett sammenlignene mellom feks GTA V og Cyberpunk.  Hvordan Cyberpunk er helt blottet for små detaljer man forventer i høy budsjetts spill i dag (mange detaljer som er å finne i Wicher 3 f.eks) 

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev:

Det er vel fortjent. Maken til opphypet mannskit skal man lete lenge etter.

Så fordi spillere forventet (men aldri ble lovet) noe annet enn de fikk, så fortjener CDPR, som er "one of the good guys" å gå ad undas? Joda, bugs og drit skulle de ha unngått, men selve spillet har ikke lovet noe de ikke har levert, i motsetning til f.eks. No Man's Sky.
Lenke til kommentar
Betakrykke skrev (2 timer siden):

Gamere er den største gjengen med sutrehuer man finner. Måtte bare si det. Hadebra!

Tror ikke det handler om sutring, men mer om at CD Projekt ikke gjorde seg ferdig med spillet før release.

Blir feil å si at gamere er den største gjengen av sutrehuer her inne. Tåpent spør du meg!

Når folk betaler for ett produkt, så forventer man ikke et uferdig produkt av utgiver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

CDPR

Overarbeidet sine ansatte. 

De hadde lite kontroll hva de egentlig ville.

De med vilje unnlot å vise spillet på forrige generasjons konsoller

Selv uten bugs var spillet langt langt unna det de lovet. Ting som hvordan politiet virker har blitt påpekt som et godt eksempel. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke bugsene er så trivielle. Jeg får ikke til å spille på grunn av frustrasjon.

Det er noen få utviklere som leverer hva de lover og innen 4-5 år. DotEmu er en av de.
 

Quote

Dotemu SAS is a French video game developer and publisher based in the 9th arrondissement of Paris, founded in 2007 by Xavier Liard and Romain Tisserand.

 

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (4 timer siden):
BadCat skrev (6 timer siden):

Det er vel fortjent. Maken til opphypet mannskit skal man lete lenge etter.

Så fordi spillere forventet (men aldri ble lovet) noe annet enn de fikk, så fortjener CDPR, som er "one of the good guys" å gå ad undas?

Tror ikke du har fulgt godt med. I forkant av lansering lovet CDPR gull og grønne skoger. Ett eksempel er npc-er, hvor det ble sagt i trailer at alle npcer levde egne liv, med "full day and night cycle" (CDPRs ord, ikke mine).

I realiteten er npc-er hjernedøde zombier som følger en forutbestemt sti, gang på gang og rundt og rundt. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

CDRP oversolgte og underleverte. De hadde malt seg kraftig inn i et hjørne, spesielt med det PR-opplegget de kjørte med traileren som ga skyhøye forventninger. Selv i dag er ikke spillet i nærheten av å være velpolert sånn som f.eks GTA V, men det oppfører seg høvelig greit når du følger mainstream som de har fokusert på i patchingen.

Jeg har spillet liggende på både Xbox og PC, men har valgt å vente til det blir enda litt mer pusset opp, fordi jeg synes det fortjener det med tanke på hypen som ble servert.

CDPR sier at Patch 1.5 er rett rundt hjørnet, så håper det blir bra nok da.

https://www.cyberpunk.net/en/news/41435/patch-1-5-next-generation-update-list-of-changes

Edit: Ser i GOG Galaxy at patch 1.52 kom 22 Mars 2022. Etter en rask sjekk på YouTube mangler det fremdeles en god del polish.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedproblemet (i tillegg til altfor mange bugs) til Cyberpunk er at det var for overlesset. Jeg fikk feature fatigue. Spillet prøver å være FPS, rollespill, snikespill, hackespill, bilspill, kostymeflikkingsspill, frisør/sminkesimulator (mens man knapt ser figuren sin), politisk innspill, våpensamlerspill, osv. Jeg ble helt sliten av alle overlays og mer eller mindre interessante minispill trøkt inn i én uinspirert, retningsløs masse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god aksje å investere i kanskje? Jeg har tro på selskapet selv etter Cyberpunk 2077. Ett nytt spill i witcher verden er under utvikling. Men lite er kjent foreløpig. Om dette spillet blir bra, og øker forventningene til selskapet, vil kursen kunne bevege seg oppover igjen. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Bøggs er èn ting. De kan fikses/patches med tid. Men spilldesignet kan ikke fikses på, desverre. At valgene du tar i spillet skulle forandre på historien, noe som var det mest spennende for mange, i en gediger og levende by ikke skjedde r problmet. Håper de kan redde ting litt med DLC'en i sin tid, menneh...

Spillet, sånn som det er, og om du spiller det for hva det er, er ikke ren søppel. Kul historie av det jeg har spillt, OK gameplay og en del ting å gjøre, men uten om det så er det ganske tomt og sjelløst og. Og har ennå n del bøggs som bare fikk meg til å slå det av og aldri gå tilbake. Er på "en dag når jeg gidder" listen min.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (4 timer siden):

Tror ikke du har fulgt godt med. I forkant av lansering lovet CDPR gull og grønne skoger. Ett eksempel er npc-er, hvor det ble sagt i trailer at alle npcer levde egne liv, med "full day and night cycle" (CDPRs ord, ikke mine).

I realiteten er npc-er hjernedøde zombier som følger en forutbestemt sti, gang på gang og rundt og rundt. 

Og ikkje minst de samme konstant! Løp eg 500m traff eg samme tjukkasen sikkert 3 ganger 

Lenke til kommentar

Jeg var av de dumme som forhåndsbestillte dette spillet. Gikk fem på all hype og markedsføring.  
Spilte 2+ timer men fikk heldigvis pengene igjen uten spørsmål. Har kunnet kjøpe det på ny på 50%, men nei ikke om de så blir gratis på PS premium.. Håper dette spillselskapet går ad undas så det holder og aldri ser dagens lys igjen.
 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Donkey Kong said:

I realiteten er npc-er hjernedøde zombier som følger en forutbestemt sti, gang på gang og rundt og rundt. 

Hadde det enda vært hjernedøde zombier som fulgte en sti.

De er jo ikke konstante når du er i området en gang. De spawner jo inn og ut hele tiden når du står der. Se på fotgjengerne foran deg, snu deg rundt og tilbake også er det ofte et nytt sett fotgjengere der.

Skyt rundt deg så folk løper, se opp og ned igjen så er halvparten av de flyktende fotgjengerne byttet ut med nye som spaserer rolig opp eller ned gata.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Guybrush 3pwood said:

Jeg var av de dumme som forhåndsbestillte dette spillet. Gikk fem på all hype og markedsføring.  
Spilte 2+ timer men fikk heldigvis pengene igjen uten spørsmål. Har kunnet kjøpe det på ny på 50%, men nei ikke om de så blir gratis på PS premium.. Håper dette spillselskapet går ad undas så det holder og aldri ser dagens lys igjen.
 

De tabbet seg grovt ut, men husk at de har en track-record på å rydde opp etter seg, slik de har gjort på de tidligere titlene sine, og tror nok neppe dem slipper supporten og videre patching før spillet er bra nok for fansen. Det står det respekt av, spesielt med det gigantiske tapet av goodwill mot spillere og det enorme aksjekurs-tapet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...