Gå til innhold

Tilbakeblikk: Resident Evil 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg var RE4 begynnelsen på slutten for serien. Ble et helt annet spill. Ikke survival horror I hvert fall. Gikk aldri tom for resurser, man trengte ikke bruke nepa i noen som helst grad og det var definitivt aldri skummelt. RE7 var et friskt pust etter en håndfull action-spill, men RE8 begynte allerede å bli litt for likt RE4 igjen for min del.

Jeg håper nå fremdeles på en RE:CV remake, men har ikke så alt for høye forhåpninger til at det vil dukke opp med det første.

Lenke til kommentar
UglyCasanova skrev:

For meg var RE4 begynnelsen på slutten for serien. Ble et helt annet spill. Ikke survival horror I hvert fall. Gikk aldri tom for resurser, man trengte ikke bruke nepa i noen som helst grad og det var definitivt aldri skummelt. RE7 var et friskt pust etter en håndfull action-spill, men RE8 begynte allerede å bli litt for likt RE4 igjen for min del.

Jeg håper nå fremdeles på en RE:CV remake, men har ikke så alt for høye forhåpninger til at det vil dukke opp med det første.

Kan helt klart skjønne at Village blir et steg for langt hvis man ikke liker RE4! Jeg har alltid vært glad i RE4, så da ble Village en fulltreffer for meg. Jeg anmeldte spillet til 9/10, men skjønner godt at ikke det traff alle like godt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resident Evil 4 er muligens mitt favoritt Resident Evil spill. Har spilt gjennom det utallige mange ganger både på gamecube, ps2 og på pc. Gleder meg spent til remake nytolkningen av RE4 som kommer til neste år. Uansett hva noen sier om serien så digger jeg RE serien. Eneste av mainline spillene som jeg virkelig ikke har likt noe særlig er Resident Evil 0 og Resident Evil 6.

Ilag med mange andre fans så håper jeg absolutt at Resident Evil Code Veronica er neste spill på listen for å få en remake, i tillegg til Dino Crisis.

Syns RE Village er ett kanonspill, men iforhold til Resident Evil 7 så var skrekken i spillet absolutt tonet ned. Men det var en ting som utviklerne selv nevnte at det var pga mange som mente RE7 var for skummelt, noe jeg er helt uenig i. Har absolutt ingenting imot at Village føltes som RE4, men kunne godt vært mye mer creepy.

Likevel det stopper meg ikke for å glede meg masse til DLCn til Village kommer til høsten og skal da også ta en gjennomspilling eller 2 av main storyen på nytt i tredjeperson.

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev:

Jeg er i den gjengen som syntes RE4 var et alvorlig skritt i feil rettning, føltes overhode ikke som RE. Når det er sakt så liker jeg RE4 godt jeg og spilt gjennom det mer enn en gang. Bra action spill, dårlig Resident Evil.

Ser absolutt poenget! Selv om jeg er glad i Resident Evil 4 er det vanskelig å komme unna at det var her de begynte å lene seg mye på action, som igjen førte til Resident Evil 5(gøy nok i coop, men enda mindre skrekk enn 4) og til slutt Resident Evil 6, som jeg ikke likte noe særlig. Så på sett og vis er jeg enig i at det ble et skritt i feil retning for serien, men isolert sett står spillet høyt på favorittlista.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (På 13.7.2022 den 15.40):

Resident Evil 2 og 7(biohazard) er de som har satt dypest spor og skremte livskiten utav meg... Resten er meh, til og med det siste, som var grei nok underholdning men lite skremmende. Kommer ikke til å kjøpe dlc. Resident evil 4 likte jeg ikke, The Secret of Monkey Island™ er faktisk mer skremmende enn det.

Village er skremmande nok det, når ein får på seg pulse 3d headsett, og spiller på høgere vanskelighetsgrad. Er på Village of Shadows vanskelighetsgrad no, og jammen er det skremmende når det kommer alt fra 1-50 varulver etter deg, og sjefene melder sin inntreden. Lydbildet i spelet blir totalt forandret, når ein får på seg skikkelig headsett.. Og spelet endrer karakter når alt rundt deg kan drepe deg på få slag.

Village for meg er bedre enn 7 igjen. Kanskje ikkje like skummelt, men bedre. Nettopp fordi det har så god "replayability".. Det er faktisk artig å spille igjennom det på ny vanskelighetsgrad, etter at ein får oppgradert våpen, som ein kan ta med seg over i ny vanskelighetsgrad. 

Når eventuelt eit RE 9 kommer, håper eg på meir i RE8 stil, enn RE7.. Kanskje ein blanding av dei to. RE7 er gøy/skummelt å spille gjennom 1 gang. RE8 derimot, har eg rundet 3,5 ganger nå.. Og det var like skummelt/morro kvar gang. Nettopp fordi sjøl om ein forventer monstrene, er dei fortsatt ekle, fleire av dei og kan drepe deg lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...