Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

God bil nr 2?


Anbefalte innlegg

Skal starte i jobb der jeg ikke får arbeidsbil. Så må ha en jeg kan bruke til kjøring til og fra arbeid. 3,6 mil til sammen tur/retur.

Driftsikkerhet og forbruk er i førersetet. Men hadde også vært fint om den kunne brukes til å ta med hunder og barnevogn hvis vår hovedbil er ute av kommisjon.

Pris inntil 50K tror jeg. Har tenkt tanken på Toyota Avensis, Auris, Yaris, Nissan Almera, og noen Suzukier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (2 minutter siden):

Skal starte i jobb der jeg ikke får arbeidsbil. Så må ha en jeg kan bruke til kjøring til og fra arbeid. 3,6 mil til sammen tur/retur.

Driftsikkerhet og forbruk er i førersetet. Men hadde også vært fint om den kunne brukes til å ta med hunder og barnevogn hvis vår hovedbil er ute av kommisjon.

Pris inntil 50K tror jeg. Har tenkt tanken på Toyota Avensis, Auris, Yaris, Nissan Almera, og noen Suzukier.

Har god erfaring med eldre Toyota. Så lenge den får litt stell triller den år etter år, sommer og vinter.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (10 timer siden):

Skal starte i jobb der jeg ikke får arbeidsbil. Så må ha en jeg kan bruke til kjøring til og fra arbeid. 3,6 mil til sammen tur/retur.

Driftsikkerhet og forbruk er i førersetet.

Så elbil m.a.o. F.eks. en Nissan e-NV200 Evalia. https://elbil.no/elbiler/nissan-e-nv200-evalia-40-kwh-2018/

Sydvest skrev (10 timer siden):

Har tenkt tanken på Toyota Avensis, Auris, Yaris, Nissan Almera, og noen Suzukier.

Okay, så kanskje ikke elektrisk på deg (enda)...?

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (9 minutter siden):

Vi kjøpte en Leaf som bil nummer 2.

Det var helt feil for oss. Den ble fort bil nummer 1 istedenfor.

Ja dette er vell typisk for elbiler. En farter stort sett rundt i denne der det går. Alltid vært slik med mine, selv om vi har hatt ICE i tillegg frem til sist år. Nå er det bare el i vår bilpark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, AnthonyEdwardS said:

Billigste bruktbil-Leaf på Finn.no i skrivende stund er kr 49 999,- bare så det er sagt (ikke at jeg hadde kjøpt den hvis jeg var i markedet for en sånn type elbil)

Prisene på leaf (og elbiler generelt) er i taket for tiden. Så en 2012 modell til salgs for 25 tusen for noen måneder siden men får dem neppe så billig lenger nå.

For trådstarter sin del som ikke har strøm tilgjengelig så ville jeg bare kjøpt billigste dieselen jeg fant som går og kjørt den til strøm ble tilgjengelig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Prisene på leaf (og elbiler generelt) er i taket for tiden. Så en 2012 modell til salgs for 25 tusen for noen måneder siden men får dem neppe så billig lenger nå.

For trådstarter sin del som ikke har strøm tilgjengelig så ville jeg bare kjøpt billigste dieselen jeg fant som går og kjørt den til strøm ble tilgjengelig.

Tja med de dieselprisene som er nå så blir det fort 10 - 15 000 i ekstra utgifter per år 😮 Sparer fort inn lademuligheten om en går for elbil. Jeg hadde iallefall tatt kontakt med en elektrikker for å sjekke mulighetene før jeg bestemte meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (19 minutter siden):

Uansett hvor mange ganger man nevner at lading av elbil ikke er aktuelt så finnes det alltid minst 4 elbilfanbois som vil nevne hvor mye man teoretisk (men sjeldent i praksis) kan spare på å kjøre elbil..

Jepp, det er ikke alltid lett å se det store bildet når en ikke har prøvd derfor prøver vi med erfaring å dele noen enkle tips. Så er det jo opp til TS om han vill ta tipsene til seg eller ikke. Elbil virker vanskelig, helt til en prøver en stund og finner ut at det fungerer helt fint for folk flest :) Ikke minst er det verdt å nevne om dagen da prisene på drivstoff er latterlig, tipper vell 30 ila sommeren. Det er bare sykt.

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...