Gå til innhold

Test: BackForce One Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter selv i en stol til omtrent den prisen som nevnes her, men denne er kjøpt hos en vanlig leverandør av kontormøbler. Jeg har ikke angret en time på at jeg investerte så mye i en stol, da min erfaring med billigere stoler er rimelig dårlig. Nå skal det sies at jeg er en ganske røslig kar på nesten to meter og godt over 100 kilo, så jeg burde vel brukt penger på kvalitetsstol for mange år siden, da jeg nok har slitt ut minst ti stoler i løpet av mine 30 år som gamer. Å kjøpe en såkalt gamerstol virker ikke spesielt fristende, har sett noen av dem, og jeg tror jeg ville føle meg som ei høne på vagle, om jeg satte meg i en slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er generelt kritisk til dette som markedsføres som "gamingstol". For meg virker det som utspjåka tull. De ser "kule" ut og er sånn sett ganske sikkert mer spennende for den som skal fiffe opp gamingrommet, men som denne artikkelen konkluderer med, er ikke "gamingstol" verdt prisen.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Det hadde vært veldig interessant om dere kunne gått hakket lenger og testet kontorstoler som er lagd for, og markedsføres for å være gode å sitte i over veldig mange timer i strekk.

Da pandemien var i gang for fullt og det var helt sikkert at det ville bli hjemmekontor i uvisst omfang investerte jeg i Herman Miller Mirra 2, etter å ha sittet gjennom mange møter i en Herman Miller Aeron på jobb. Ja, den koster nesten dobbelt så mye som den du tester i denne artikkelen - men man skal faktisk tenke litt på egen helse også. Jeg har ikke angret et sekund. Setet og ryggen er noe annerledes enn man ellers er vant med fra typisk Ikea- eller gamingstoler, og det tenker jeg er til det bedre. Ryggen jeg har slitt med lenge er så godt som problemfri nå.

Sete og rygg har 'mesh', altså en slags netting, som gjør at stolen ikke sperrer for noe. Jeg har aldri vært klam eller svett etter en lang seanse i denne stolen vs. andre vanlige stoler i lær, kunstlær, velur etc.

Også er det jo fint å lene seg på at det at det er 12 års garanti, og relativt høy bruktsalg pris.

Så, Gamer redaksjonen, test gjerne noe skikkelig og sammenlign opp mot "gamingstolene".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (På 20.6.2022 den 6.56):

 

Da pandemien var i gang for fullt og det var helt sikkert at det ville bli hjemmekontor i uvisst omfang investerte jeg i Herman Miller Mirra 2, etter å ha sittet gjennom mange møter i en Herman Miller Aeron på jobb. Ja, den koster nesten dobbelt så mye som den du tester i denne artikkelen - men man skal faktisk tenke litt på egen helse også. Jeg har ikke angret et sekund. Setet og ryggen er noe annerledes enn man ellers er vant med fra typisk Ikea- eller gamingstoler, og det tenker jeg er til det bedre. Ryggen jeg har slitt med lenge er så godt som problemfri nå.

Sete og rygg har 'mesh', altså en slags netting, som gjør at stolen ikke sperrer for noe. Jeg har aldri vært klam eller svett etter en lang seanse i denne stolen vs. andre vanlige stoler i lær, kunstlær, velur etc.

Også er det jo fint å lene seg på at det at det er 12 års garanti, og relativt høy bruktsalg pris.

Så, Gamer redaksjonen, test gjerne noe skikkelig og sammenlign opp mot "gamingstolene".

Interessant! Ser denne Aeron stolen er noe dyrere, men jeg tolker det som at Mirra 2 er ett særdeles godt kjøp til prisen? Har kikket litt på disse stolene før men det gikk litt i glemmeboka. 

Lenke til kommentar

Har testet en haug med gamingstoler og det virker som de fleste selger kule detaljer og ikke ergonomi. Gamerstoler til rundt 2-3000 kroner er stort sett bare søppel. En god kontorstol til samme pris som gamingstolen i testen hadde nok vært å foretrekke da de ofte har brukt tid på ergonomi og ikke hvor fancy den ser ut. Folk bruker lett 20 tusen+ på en pc som varer noen år så hvorfor ikke bruke litt penger på en god stol som kan vare i nærmere ti år? Lag heller en test av kontorstoler!

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mala said:

Interessant! Ser denne Aeron stolen er noe dyrere, men jeg tolker det som at Mirra 2 er ett særdeles godt kjøp til prisen? Har kikket litt på disse stolene før men det gikk litt i glemmeboka. 

Jeg visste ikke om Mirra 2 før jeg begynte for alvor å se på prisene til Aeron som jeg syntes var dyr.


Mirra 2 passer meg veldig bra, fikk prøvesitte Embody, Aeron og Mirra 2 hos Kjellmann utenfor Lillestrøm, og endte med å kjøpe samme dag og kjøre bort på lageret og hente selv.

Anbefaler å prøve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
OlaHaldor skrev (På 21.6.2022 den 15.27):

Jeg visste ikke om Mirra 2 før jeg begynte for alvor å se på prisene til Aeron som jeg syntes var dyr.


Mirra 2 passer meg veldig bra, fikk prøvesitte Embody, Aeron og Mirra 2 hos Kjellmann utenfor Lillestrøm, og endte med å kjøpe samme dag og kjøre bort på lageret og hente selv.

Anbefaler å prøve!

Kan melde om at Mirra 2 Butterfly er det desidert beste stolkjøpet til PC-bruk jeg noensinne har gjort. Absolutt verdt prisen :)  Takk for tipset!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...