Gå til innhold

Neste del av Final Fantasy VII Remake kommer vinteren 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MomentousMomentum skrev:
Gringorilla skrev:

Vinteren 2023 tør jeg påstå er kun et halvår unna, så kanskje endre overskriften? Vet ikke hvordan vintrene deres er sørpå, men her nordpå er vinteren i hovedsak plassert i desember-april. Så i beste fall er overskriften tvetydig.

Vi er også i 2022.
Hæ? Hva har det med saken å gjøre? Spørsmålet er om overskriften mener dette kommer om et halvår (januar 2023) eller halvannet år (desember 2023).
Lenke til kommentar
MomentousMomentum skrev:
Gringorilla skrev:

Vinteren 2023 tør jeg påstå er kun et halvår unna, så kanskje endre overskriften? Vet ikke hvordan vintrene deres er sørpå, men her nordpå er vinteren i hovedsak plassert i desember-april. Så i beste fall er overskriften tvetydig.

Vi er også i 2022.
Vinter 2023 er den vinteren som kommer, vinteren starter seint i desember så blir feil å kalle det vinter 2022
  • Liker 3
Lenke til kommentar
SynT skrev:
MomentousMomentum skrev:
Gringorilla skrev:

Vinteren 2023 tør jeg påstå er kun et halvår unna, så kanskje endre overskriften? Vet ikke hvordan vintrene deres er sørpå, men her nordpå er vinteren i hovedsak plassert i desember-april. Så i beste fall er overskriften tvetydig.

Vi er også i 2022.
Vinter 2023 er den vinteren som kommer, vinteren starter seint i desember så blir feil å kalle det vinter 2022
Artig problem dette. Tenkte på å endre til "neste vinter", men det blir også feil (men også riktig). For å fikse dette må vi tydeligvis skrive noe så utrolig lite leservennlig som "vinter 2023/2024" eller "sent 2023, tidlig 2024".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):
 
Hæ? Hva har det med saken å gjøre? Spørsmålet er om overskriften mener dette kommer om et halvår (januar 2023) eller halvannet år (desember 2023).

Mener du genuint at det er vanskelig å forstå hva de mener eller ønsker du kun å kverulere? Personlig syntes jeg det var åpenbart at de mente vinteren som starter 2023 og ikke vinteren januar-juni 2023, men det er kan potensielt være en bieffekt av mange år med Harvest Moon og Stardew Valley der året starter med vår og avslutter med vinter...

Jeg må innrømme at denne kommentaren har fått meg til å tenke en del og jeg mener vi bør slutte å bruke årstider når vi snakker om lanseringer.

Lenke til kommentar

"Spillet skal etter planen lanseres på PlayStation 5 mot slutten av neste år."

Slutten av 2023, altså.

Men drit i det da. Aerith slipper visst å dø i denne alternative virkeligheten, hvis jeg forstår traileren rett. Ganske ekstreme forandringer, og mye mer enn en gjenskapning av det klassiske spillets historie.

Men det forstod vi allerede å slutten av Remake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arodem skrev:
SynT skrev:
MomentousMomentum skrev:
Gringorilla skrev:

Vinteren 2023 tør jeg påstå er kun et halvår unna, så kanskje endre overskriften? Vet ikke hvordan vintrene deres er sørpå, men her nordpå er vinteren i hovedsak plassert i desember-april. Så i beste fall er overskriften tvetydig.

Vi er også i 2022.
Vinter 2023 er den vinteren som kommer, vinteren starter seint i desember så blir feil å kalle det vinter 2022
Artig problem dette. Tenkte på å endre til "neste vinter", men det blir også feil (men også riktig). For å fikse dette må vi tydeligvis skrive noe så utrolig lite leservennlig som "vinter 2023/2024" eller "sent 2023, tidlig 2024".
Mest morsomt er at overvekten av kommentarene handler om denne saken. Hvis vi hadde misjonen med golden og Antonsen for gaming, hadde denne saken vært nr 1 der. Stopp pressen!!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Arodem skrev (På 17.6.2022 den 15.00):
SynT skrev (På 17.6.2022 den 13.02):

Artig problem dette. Tenkte på å endre til "neste vinter", men det blir også feil (men også riktig). For å fikse dette må vi tydeligvis skrive noe så utrolig lite leservennlig som "vinter 2023/2024" eller "sent 2023, tidlig 2024".

Jeg ser dilemmaet, og godt å høre mine innvendinger ikke ble avfeid som pølsevev. Personlig er jeg fan av å bruke formuleringer som Q1 eller Q4 2023, men om man ikke vet om det kommer før eller etter nyttår, så hjelper det jo ikke så mye. Men jeg ville kanskje skrevet "...rundt utgangen av 2023" eller lignende.
 

Yopaz skrev (På 17.6.2022 den 15.15):

Mener du genuint at det er vanskelig å forstå hva de mener eller ønsker du kun å kverulere? 

Jeg må innrømme at denne kommentaren har fått meg til å tenke en del og jeg mener vi bør slutte å bruke årstider når vi snakker om lanseringer.

Jeg mente at det faktisk var vanskelig å forstå ja. Som jeg sa opprinnelig, var det i beste fall tvetydig. Alt som KAN misforstås vil garantert ende opp misforstått av i alle fall en del av befolkningen. Og akkurat som du "automatisk" tenkte slutten av 2023, så var det garantert mange som tenkte starten av 2023. Og slike som meg som ble usikker. Men det ble jo artig mengde diskusjon av det i alle fall. 

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvordan dette funker? Neste del? Kan man ikke spille igjennom hele FF7 Remake og være ferdig med historien? Hva er forskjell på Remake og Intergrade? Jeg leser "grafikk", men jeg antok også at man kunne runde hele FF7 Remake.. Eller er neste del en slags ekstra story DLC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...