Gå til innhold

Anmeldelse: Sniper Elite 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev:

Virker nesten som det har gått sport i for Gamer.no å havne på bunn av anmeldelsene på Metacritic 🤭 
 

Lastet det ned på Game Pass og spilte en god stund. Det falt ikke helt i smak for min del heller, men et 3/10 spill syns jeg på ingen måte det er. Terningkast tre ville vært mer korrekt. Så er også anmeldelse en individuell øvelse :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Revie skrev (15 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (54 minutter siden):

Virker nesten som det har gått sport i for Gamer.no å havne på bunn av anmeldelsene på Metacritic 🤭 
 

Lastet det ned på Game Pass og spilte en god stund. Det falt ikke helt i smak for min del heller, men et 3/10 spill syns jeg på ingen måte det er. Terningkast tre ville vært mer korrekt. Så er også anmeldelse en individuell øvelse :)

Ja vet at anmeldelser er subjektive, men ser bare at Gamer.no har en tendens til å havne helt på bunn av 50-100 anmeldelser når det kommer til score på enkelte spill. Men fint at de tør da, ikke alle som gjør det, Ign og et par andre store fks som er kjøpt og betalt.

Og helt enig angående terningkast 3-4. har spillt det litt selv litt. 

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Revie skrev (15 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (54 minutter siden):

Virker nesten som det har gått sport i for Gamer.no å havne på bunn av anmeldelsene på Metacritic 🤭 
 

Lastet det ned på Game Pass og spilte en god stund. Det falt ikke helt i smak for min del heller, men et 3/10 spill syns jeg på ingen måte det er. Terningkast tre ville vært mer korrekt. Så er også anmeldelse en individuell øvelse :)

Ja vet at anmeldelser er subjektive, men ser bare at Gamer.no har en tendens til å havne helt på bunn av 50-100 anmeldelser når det kommer til score på enkelte spill. Men fint at de tør da, ikke alle som gjør det, Ign og et par andre store fks som er kjøpt og betalt.

Og helt enig angående terningkast 3-4. har spillt det litt selv litt. 

Ja, det kan være. Var for øvrig ikke ment som et tilsvar til deg det med individuell øvelse, men at selv om jeg mente det var midt på treet så er det selvsagt anmeldelser fulle rett å mene noe annet enn deg og meg :) Greit å bruke skalaen også, helt enig i det. Så får vi forbeholde oss retten til å mene at poengsettingen på SE5 var for lav her!
Lenke til kommentar
Revie skrev (6 minutter siden):

Ja, det kan være. Var for øvrig ikke ment som et tilsvar til deg det med individuell øvelse, men at selv om jeg mente det var midt på treet så er det selvsagt anmeldelser fulle rett å mene noe annet enn deg og meg :) Greit å bruke skalaen også, helt enig i det. Så får vi forbeholde oss retten til å mene at poengsettingen på SE5 var for lav her!

Enig i det :) 

 

Lenke til kommentar

Ser mange er fornøyde med spill 5 å stor koser seg, anmeldelsene er jevnt over også veldig solide. Får nesten lyst til å spille det bare for å sjekke om de andre er kjøpt og betalt eller om gamer "bommer på skiva" :p

men jeg har altså ikke det og kan ikke si den ene eller andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Revie skrev (15 minutter siden):
Guybrush 3pwood skrev (54 minutter siden):

Virker nesten som det har gått sport i for Gamer.no å havne på bunn av anmeldelsene på Metacritic 🤭 
 

Lastet det ned på Game Pass og spilte en god stund. Det falt ikke helt i smak for min del heller, men et 3/10 spill syns jeg på ingen måte det er. Terningkast tre ville vært mer korrekt. Så er også anmeldelse en individuell øvelse :)

Ja vet at anmeldelser er subjektive, men ser bare at Gamer.no har en tendens til å havne helt på bunn av 50-100 anmeldelser når det kommer til score på enkelte spill. Men fint at de tør da, ikke alle som gjør det, Ign og et par andre store fks som er kjøpt og betalt.

Og helt enig angående terningkast 3-4. har spillt det litt selv litt. 

Det som de kan risikere er å havne på svarteper-lista kanskje? Jeg tenker at ofte er karakterene for strenger her på gamer, så jeg sjekker gjerne andre anmeldelser før jeg kjøper. Men det som er fint, er at de sjelden slipper spill gjennom uten kritikk, så hvis man driter i score, er det fint å lese andre siden av mynten her. Ta BOTW som jeg mener er tidenes skivebom fra anmelder her. Den anmeldelsen var likevel bra skrevet og forfatter får fram sin subjektive opplevelse. Selv om man ikke er enig, så var det fint å vite om det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (30 minutter siden):

Det som de kan risikere er å havne på svarteper-lista kanskje? Jeg tenker at ofte er karakterene for strenger her på gamer, så jeg sjekker gjerne andre anmeldelser før jeg kjøper. Men det som er fint, er at de sjelden slipper spill gjennom uten kritikk, så hvis man driter i score, er det fint å lese andre siden av mynten her. Ta BOTW som jeg mener er tidenes skivebom fra anmelder her. Den anmeldelsen var likevel bra skrevet og forfatter får fram sin subjektive opplevelse. Selv om man ikke er enig, så var det fint å vite om det.

Det virker for meg veldig merkelig å sette noen som ikke har likt noen av de forrige spillene i serien til jobben. Jeg liker ikke vin, ville du da hatt meg til å skrive en sak der jeg anmelder vin? Jeg ville nok også delt ut 2-3-4/10 over hele linja. Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å lese anmeldelsene til Gamer før jeg har sett karakteren. Det er egentlig ganske trist, for det er ikke så veldig mange spillaviser å velge i på norsk.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (39 minutter siden):

Det virker for meg veldig merkelig å sette noen som ikke har likt noen av de forrige spillene i serien til jobben. Jeg liker ikke vin, ville du da hatt meg til å skrive en sak der jeg anmelder vin? Jeg ville nok også delt ut 2-3-4/10 over hele linja. Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å lese anmeldelsene til Gamer før jeg har sett karakteren. Det er egentlig ganske trist, for det er ikke så veldig mange spillaviser å velge i på norsk.

Veldig bra skrevet, kudos. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (42 minutter siden):

Det virker for meg veldig merkelig å sette noen som ikke har likt noen av de forrige spillene i serien til jobben. Jeg liker ikke vin, ville du da hatt meg til å skrive en sak der jeg anmelder vin? Jeg ville nok også delt ut 2-3-4/10 over hele linja. Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å lese anmeldelsene til Gamer før jeg har sett karakteren. Det er egentlig ganske trist, for det er ikke så veldig mange spillaviser å velge i på norsk.

Spørs om produsenten av vinen sa at vinen ikkje smakte som vin, eller at sjølv ein vin-hatar vil elska den vinen, då kunne du nok ha vore ein god peikepinne får folk så ikkje likar vin.
Men folk så ikkje likar bilspel/RTS/snikespel/kattar, bør nok generelt ikkje settast til å bedømma dei, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (46 minutter siden):

Det virker for meg veldig merkelig å sette noen som ikke har likt noen av de forrige spillene i serien til jobben. Jeg liker ikke vin, ville du da hatt meg til å skrive en sak der jeg anmelder vin? Jeg ville nok også delt ut 2-3-4/10 over hele linja. Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke gidder å lese anmeldelsene til Gamer før jeg har sett karakteren. Det er egentlig ganske trist, for det er ikke så veldig mange spillaviser å velge i på norsk.

Bare for  være litt djevelens advokat, samme kan man vel si om man hadde satt noen som elsket serien til å anmelde? Likevel ikke like ille, for det er jo fan av serien som mest sannsynlig kjøper spill nr 5 i en serie og de ønsker å vite om spillet er noenlunde likte, men bare forbedret på de riktige punktene. Men det ville nok blitt en litt for lite nyansert anmeldelse for folk som er nye til serien. Kanskje.....

Nei, ikke lett det her med å anmelde spill. Jeg likte det ikke, men Eurogamer gjorde nok rett når de fjernet hele karakter skalaen. En anmeldelse burde ene og alene stå på teksten, ikke på karakteren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder selve anmeldelses teksten her, så kommer en del kritikk godt frem, og dette er kritikk jeg har lest andre steder også. Men personlig får jeg ikke noe godt bilde av hvorfor det negative trekker så katastrofalt ned karakteren. Det skal sies at det knapt trekkes frem et eneste positivt punk og om det hadde stemt, så høres 3 av 10 riktig ut. Ut fra andre anmeldelser virker dette å være et AA spill med mange svakheter og lider av å ikke ha det største budsjettet i bransjen (akkurat som resten av spillene i serien) Men til tross for dette virker de fleste å ha mye moro med spillet, som hør og bør trekker mye opp.

Jeg skal tilstå jeg elsket spill nr 2, men 3 og 4 klarte ikke å fenge meg. Men det betyr ikke at det er dårlige spill av den grunn. Jeg kan objektivt se at f.eks spill 4 (som jeg har noen timer i) er et ganske solid produkt som bare ikke fenget meg, men det fortjener ikke bunnkarakter av den grunn. 

Språklig flyter anmeldelsen greit, og får frem poengene men går ikke nok i dybden for min del og synes den fremstår i overkant subjektiv med en manglende vilje til å objektivt vurdere de positive elementene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Virker nesten som det har gått sport i for Gamer.no å havne på bunn av anmeldelsene på Metacritic 🤭 
 

Nah er enig i det meste han sier og nr 4 er mye bedre syntes jeg og at man må løpe 500 meter for å forsere en bakke kam på 50 cm så er det veldig irriterende han kan ikke hoppe ser det ut som også buskas gjelder det samme må løpe rundt for å komme videre med det problemet at det er tonnevis med fiender på veien så til slut gadd jeg rett og slett ikke mere!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker både skytespill og snikespill veldig godt, og har hatt det en del moro med de to foregående Sniper Elite-spillene, særlig 4. Jeg føler det kommer tydelig fram i teksten hva jeg trekker for, hvorav det mest graverende er at snikingen i min oppfatning rett og slett ikke fungerer her. Man blir oppdaget for lett, også når man benytter seg av sound masking og de andre verktøyene man får.

Når noe så elementært ikke fungerer, på toppen av de andre negative punktene, vil jeg si at spillet kan kalles rett ut dårlig. Ta gjerne en titt på hva Gamer.no legger i de forskjellige karakterene, det skal stå i en artikkel fra en del år tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SE spillene er typiske "kjøper de på tilbud spill " tror aldri jeg spilte ferdig SE4, det var for likt 3eren selv om den hadde en del forbedringer. 

Men jeg holer meg unna SE5, SE VR fikk en mikro patch og siden har det ikke blitt gjort noe med på et år, spillet er direkte dårlig. De valgte å kaste spillet på dynga da det ikke fikk god kritikk at det ikke var et godt spill. Spillet kunne bli ganske bra, men det hadde krevd en del jobb og patcher. Det gadd de ikke og da støtter jeg dem ikke med å kjøpe flere av deres spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...