Gå til innhold

NÅ: Ap stiller seks krav for at Fornebubanen skal bygges


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (8 timer siden):

Hva med å roe litt ned i urbaniseringen? La folk få ha hus og hage, gjerne en garasje også. Ikke alt må bli som Manhattan.


Nei, Oslo kan jo i stedet bli som Detroit


Nå er heller ikke jeg tilhenger av fortetting, men jeg må jo innse at skrekkeksemplene tilsier noen slags gylden middelvei. 
 

Problemet er som alltid at fortettingen får skje først, helt uten omsyn til behovet for areal til mer infrastruktur som uvilkårlig vil melde seg, i det  også områdene utenfor kjernen fortettes.
 

Men dette fenomenet kommer aldri til å endre seg, da infrastruktur koster penger, mens utbygging ‘tjener’ penger. Og utbyggere har voldsom politisk tyngde – etter dem må gjerne syndefloden komme, de skal ikke bo der.

 

Det vanlige «Pisse i buksa» syndromet. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Dyrøy skrev (23 minutter siden):

Klassisk SV/AP å tyne utbyggerne som skal løse de politikerskapte problemene. Er det rart vi får Kina-kvalitet? 

Nå er det vel ikke utbyggerne som blir "tynt" her. De får jo muligheten til å tjene penger på å bygge langt flere boliger når transportløsningen gjør det attraktivt å bosette seg der. Det er nok grunnen til at de har sponset bane i første omgang. Så tror jeg kanskje det koster å sprenge ned/legge lokk over stasjonsområdet for å bygge boliger på toppen. I prinsipp er jo det et tomtekjøp, like mye som å sponse banen. Til og med en sentral og dermed attraktiv boligtomt! Godt entreprenørskap vil jeg kalle det.

Endret av NERVI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...