Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sammen og gift i 10 år, perfekt ektemann INGEN lyst


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er da en mann på ca.34 år. Jeg har vært sammen med samme jente i ca. 10år (gift) og vi har 3 barn sammen. Før vi fikk barn sammen var vi veldig gode kjærester som hadde masse intimitet og sex, det hele var ukomplisert og naturlig. Etter første svangerskap ble kona aldri den samme igjen, og 10 år senere enda verre (selvfølgelig noe opp og ned i denne perioden). Problemet ligger da rett og slett i at hun ikke vil ha noen form for intimitet, og hun føler det selv knyter seg om hun skal tenke på sex.

Vi har forsøkt terapi m.m. men til lite nytte. 

Som mann tenker jeg naturlig at her er det jeg som har bommet et eller annet sted/ ikke leverer på en eller annen måte. Jeg har forhørt meg med flere venner og bekjente om dette, og de blir like forvirret som meg. 

Jeg har selvfølgelig spurt min kone om hva dette kan ha seg i løpet av denne tiden, og særlig det siste året da min tålmodighet nærmer seg bristepunkt. Altså vi har hatt mange samtaler rundt dette og begge er ganske lei av dette temaet. 

Jeg har prøvd å grave dypt for å se om det er noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe, men i følge min kone er jeg den perfekte mann! (selvfølgelig finnes ikke det)

Kort oppsummert er jeg veldig hjelpevillig på hjemmebane, avlaster henne med hjemmeoppgaver og bistår med barna. Jeg står for hele inntekten og jobber ca. 150% for å komme ajour. Jeg er lyttende og omsorgsfull. Jeg viser forståelse og gir henne den frihet hun trenger. I tillegg til dette har jeg de siste 5 årene pusset opp hele huset for at fasilitetene skal være gode for hjemmet. Jeg har en tydelig maskulin energi, men ikke truende (noe hun setter veldig pris på). Hun synes i tillegg jeg er veldig tiltrekkende og mandig (for hva det nå betyr). Altså har jeg spurt i alle retninger om det ikke er ett sted jeg failer!? Men får som svar at dette ikke kan gjøres noe med. Jeg må bare være lykkelig med veldig begrenset intimitet og at hun egentlig ikke har lyst, det blir bare for å være "snill mot meg". 

Den siste tiden har kona begynt å gå til alternativ behandling, da hun har veldig troa på slikt. hun fikk da svar fra en "healer" at grunnen til at hun følte dette var fordi hun ble misbrukt i sitt tidligere liv for ca. 400år siden. Dette kjøper da min kone som god fisk, selvom intimitet aldri var et problem før meg kom på banen...

Så da sitter jeg her drit forvirra! og etter 3mnd med såkalt behandling 0 hjelp eller forbedring! bare enda en strek i regninga 😕

 

Har noen råd til meg, for jeg vet ikke hva!           

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 38870...91e

Noen som erklærer seg som perfekt er ikke perfekt, hinter kun om manglende selvinnsikt.

Hadde det vært meg ville jeg dumpa vedkommende da intimitet er en stor del av alle (normale) forhold.

Hvis terapi ikke hjelper er det ingen annen utvei med mindre hun går med på et ppent forhold.

Anonymous poster hash: 38870...91e

Lenke til kommentar
Martin8989 skrev (10 minutter siden):

Den siste tiden har kona begynt å gå til alternativ behandling, da hun har veldig troa på slikt. hun fikk da svar fra en "healer" at grunnen til at hun følte dette var fordi hun ble misbrukt i sitt tidligere liv for ca. 400år siden. Dette kjøper da min kone som god fisk, selvom intimitet aldri var et problem før meg kom på banen...   

Oh lord.... Jeg som syns min kjæreste er litt vel åpen og alternativ, da hun tror at plasseringen av stjerner & planeter påvirker atferden hennes, for å nevne noe. Skrekk å gru. Du må være ganske rund i kantene om du ikke klarer å "korrigere" den type kvakksalveri. 

Uansett. Hvorfor skriver du "perfekt ektemann" i tittelen din? Refererer du til deg selv som perfekt? :p
Vel, da kan jeg fortelle deg - ingen er perfekte. Absolutt ingen av jordas 8 milliarder mennesker. 

Gjest 38870...91e skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært meg ville jeg dumpa vedkommende da intimitet er en stor del av alle (normale) forhold.

Fullstendig uenig!
Dette er et ektepar med tre felles barn. Dersom man velger å dumpe noen på grunn av noe så primitivt som mangel på sex - er dette en utrolig egoistisk og feig utvei som først å fremst går ut over barna. Manglende sexlyst er ikke permanent - det kan løses. Det er også veldig mange som sliter med nettopp dette.

Sexolog (som egentlig hvem som helst kan kalle seg....) eller en familieterapeut tror jeg fungerer bedre enn healere med krystallkuler.

Man kan bare spekulere. Men hvis jeg var deg, hadde jeg i det minste gitt kona et lite pusterom - og ikke mast så mye om dette med sex. Kanskje prøver du rett å slett litt for hardt. Noe som gir en veldig avskrekkende effekt.
Er veldig mye artig man kan gjøre for å piffe opp sexlivet sitt. Prøv gjerne noe nytt. Utforsk litt nye ting. Dette hjelper nok best å snakke om på en nøytral og ny bane..... over noen glass vin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (5 minutter siden):

Oh lord.... Jeg som syns min kjæreste er litt vel åpen og alternativ, da hun tror at plasseringen av stjerner & planeter påvirker atferden hennes, for å nevne noe. Skrekk å gru. Du må være ganske rund i kantene om du ikke klarer å "korrigere" den type kvakksalveri. 

Uansett. Hvorfor skriver du "perfekt ektemann" i tittelen din? Refererer du til deg selv som perfekt? :p
Vel, da kan jeg fortelle deg - ingen er perfekte. Absolutt ingen av jordas 8 milliarder mennesker. 

Fullstendig uenig!
Dette er et ektepar med tre felles barn. Dersom man velger å dumpe noen på grunn av noe så primitivt som mangel på sex - er dette en utrolig egoistisk og feig utvei som først å fremst går ut over barna. Manglende sexlyst er ikke permanent - det kan løses. Det er også veldig mange som sliter med nettopp dette.

Sexolog (som egentlig hvem som helst kan kalle seg....) eller en familieterapeut tror jeg fungerer bedre enn healere med krystallkuler.

Man kan bare spekulere. Men hvis jeg var deg, hadde jeg i det minste gitt kona et lite pusterom - og ikke mast så mye om dette med sex. Kanskje prøver du rett å slett litt for hardt. Noe som gir en veldig avskrekkende effekt.
Er veldig mye artig man kan gjøre for å piffe opp sexlivet sitt. Prøv gjerne noe nytt. Utforsk litt nye ting. Dette hjelper nok best å snakke om på en nøytral og ny bane..... over noen glass vin.

Hehe, nei perfekt er i følge kona! jeg presiserer at det ikke finnes! så helt enig med deg! Jeg har for øvrig prøvd det siste du nevner der flere ganger og over flere år. Jeg ville ellers ikke våget å skrive noe her hvis jeg virkelig ikke var usikker på hva jeg skal gjøre :)  Vin og annen slags alkohol vil hun kun drikke om det er ute sammen med mange andre. 

Forøvrig enig med deg i forhold til feighet! Hvorfor ellers hadde jeg holdt ut i 10 år. Tar gjerne 10år til for barna, for da er de i hvert fall store og tar mindre skade 😛 

Vi prøvde norges mest anerkjente sexolog og hun sa at vi mennesker er apekatter og apekatter må ha 10år mellom hver unge. da mistet jeg min respekt til norges med anerkjente. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 24914...920

Jeg vil spekulere i at ingen av dere er gode på å snakke om følelser. Familien AS alene gir ikke en følelse av nærhet og trygghet. 

Jeg tror ikke du leverer på å se følelsene hennes og ikke hun dine. At ingen av dere er klar over det. 

Det kan være lurt å prøve å øve opp igjen å være intime uten at det er seksuelt. Får dere til det vil ofte sexen komme av seg selv. 

Hvorfor funket ikke terapi? 

Anonymous poster hash: 24914...920

Lenke til kommentar

Jeg tenker du får være ærlig med henne og fortelle hvor ødeleggende dette er for deg. Hvis det ikke hjelper, og det ikke er tilstrekkelig med selvtilfredsstillelse, kanskje dere kan diskutere om det er greit for deg å ha noen litt på si. Bare vær veldig obs på at barna deres ikke oppfatter dette før de er gamle nok. Eventuelt får man vurdere et brudd da, uten at det går så altfor mye utover barna, men det bør vel være siste utvei hvis alt det andre fungerer bra.

Men det er uansett ikke bra med så mye innestengt frustrasjon når du samtidig tydeligvis stiller opp så mye. Du trenger ikke være noen superhelt.

Lenke til kommentar
Gjest 24914...920
Martin8989 skrev (7 minutter siden):

Vi prøvde norges mest anerkjente sexolog og hun sa at vi mennesker er apekatter og apekatter må ha 10år mellom hver unge. da mistet jeg min respekt til norges med anerkjente. 

Sexologi er humbug. Dere må til en med ekte erfaring og forskningsbasert kompetanse på psykologi og parforhold. 

 

Anonymous poster hash: 24914...920

Lenke til kommentar
Verm skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker du får være ærlig med henne og fortelle hvor ødeleggende dette er for deg. Hvis det ikke hjelper, og det ikke er tilstrekkelig med selvtilfredsstillelse, kanskje dere kan diskutere om det er greit for deg å ha noen litt på si. Bare vær veldig obs på at barna deres ikke oppfatter dette før de er gamle nok. Eventuelt får man vurdere et brudd da, uten at det går så altfor mye utover barna, men det bør vel være siste utvei hvis alt det andre fungerer bra.

Men det er uansett ikke bra med så mye innestengt frustrasjon når du samtidig tydeligvis stiller opp så mye. Du trenger ikke være noen superhelt.

Det er akkurat dette som er så frustrerende. Jeg har vært veldig åpen og ærlig. og vi krangler veldig lite, altså ingen som er uenig i at dette er noe dritt. Men hun godtar ikke at jeg har noe på si (naturligvis) og sier også at hun da vil forlate meg. Samtidig som dette legger hun til at hun har ikke tenkt å leve singel, så hun finner da en ny... Unødvendig å legge til tenker jeg. 

Men ja....

Lenke til kommentar
Gjest 24914...920 skrev (1 minutt siden):

Sexologi er humbug. Dere må til en med ekte erfaring og forskningsbasert kompetanse på psykologi og parforhold. 

 

Anonymous poster hash: 24914...920

Du har nok rett. Men min halvdel vil ikke dette. Hun mener terapi er tøys og healing er det som er greia. Er hun i dårlig humør en dag er det fordi mars er i vekten og vekten har mensen. (eller noe)...

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Martin8989 said:

Det er akkurat dette som er så frustrerende. Jeg har vært veldig åpen og ærlig. og vi krangler veldig lite, altså ingen som er uenig i at dette er noe dritt. Men hun godtar ikke at jeg har noe på si (naturligvis) og sier også at hun da vil forlate meg. Samtidig som dette legger hun til at hun har ikke tenkt å leve singel, så hun finner da en ny... Unødvendig å legge til tenker jeg. 

Men ja....

Det er klart at "utroskap" ikke er i ånden med ekteskap, men vi lever vel i en tid der vi ikke trenger være så firkantet på allt. At hun svarer på dine utfordringer med trusler bør få noen alarmer til å ringe. Sånt gjør man ikke mot mennesker man er glad i.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Verm skrev (1 minutt siden):

Det er klart at "utroskap" ikke er i ånden med ekteskap, men vi lever vel i en tid der vi ikke trenger være så firkantet på allt. At hun svarer på dine utfordringer med trusler bør få noen alarmer til å ringe. Sånt gjør man ikke mot mennesker man er glad i.

Jeg er ikke uenig egentlig. Det er vel ikke så veldig troskap og avvise mannen sin i 10 år heller.... :( 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Martin8989 said:

Jeg er ikke uenig egentlig. Det er vel ikke så veldig troskap og avvise mannen sin i 10 år heller.... :( 

Enig i det. Begge skal bidra i et sunt forhold.

Det kan ikke være noen hyggelig situasjon å være i. Det høres ut som om du er ulykkelig og blir utnyttet. Da blir det vanskelig å se for seg at forholdet har noen framtid. Et dårlig forhold kan også være uheldig for barna.

Kanskje bør du rådføre deg med noen, uten kona. Ellers vet du antagelig innerst inne hva som er riktig å gjøre.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Verm skrev (8 minutter siden):

Enig i det. Begge skal bidra i et sunt forhold.

Det kan ikke være noen hyggelig situasjon å være i. Det høres ut som om du er ulykkelig og blir utnyttet. Da blir det vanskelig å se for seg at forholdet har noen framtid. Et dårlig forhold kan også være uheldig for barna.

Kanskje bør du rådføre deg med noen, uten kona. Ellers vet du antagelig innerst inne hva som er riktig å gjøre.

Det var det da... De jeg har rådført meg med skjønner ikke hvordan jeg kan oppleve dette (de mener det er så ufortjent, men mulig det er pga de er venner). Jeg er faktisk noe i tvil om hva som er rett. for jeg vet at det er ekstremt skadelig for barna om mor og far skiller lag også. Kanskje mye mer enn om bare far blir utnyttet... 

Lenke til kommentar
neglesprett skrev (8 minutter siden):

Dump dama eller finn deg ei elskerinne, kan ikke leve uten initimetet i et forhold. Dere er venner og lever i et platonisk forhold.

Frustrasjonen i meg sier akkurat det samme. men nå er det ikke slik at man bare finner en elsker heller 😆🤣 Uansett så er du nok ikke langt fra sannhet med den platoniske delen...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 25d68...650

Det er vel en ganske vanlig utfordring. Å være uten sex er til å holde ut. Å være i et romantisk forhold hvor partneren din ikke har lyst på deg er nedbrytende.

Enten blir du pga barna og familielivet. Evt til barna er store. Eller så slår du opp mens du fremdeles er ung nok til å evt etablere deg på nytt.

Anonymous poster hash: 25d68...650

Lenke til kommentar
Rutgerus skrev (3 minutter siden):

Er du sikker på at hun ikke er utro? Er vel ikke helt uvanlig at personer som gir den andre parten ros for alt mulig, uten å ville ha sex, dekker det behovet et annet sted. 

Det ville overrasket meg mer enn litt. jeg tørr å vedde 10K på at hun ikke er det. Men sikker er man vel aldri.

Lenke til kommentar
Gjest 25d68...650 skrev (10 minutter siden):

Det er vel en ganske vanlig utfordring. Å være uten sex er til å holde ut. Å være i et romantisk forhold hvor partneren din ikke har lyst på deg er nedbrytende.

Enten blir du pga barna og familielivet. Evt til barna er store. Eller så slår du opp mens du fremdeles er ung nok til å evt etablere deg på nytt.

Anonymous poster hash: 25d68...650

Ja, var det da... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...