Gå til innhold

Mystisk summelyd


xrays

Anbefalte innlegg

Leste akkurat på et sosialt nettsted om en som hører summelyd. 

Det gjør jeg også. Det er en lyd som slår seg av og på og kommer ikke fra noen ordentlige steder ( jo fra inne i veggen og ut i rommet (- vel ikke noe i veggene kan lage slik lyd) der det høres ut som om lyden kommer fra andre siden av rommet og taket.. Når jeg går til "andre siden av rommet" så høres det da ut som om lyden kommer fra motsatt side der jeg nettopp var. 

Det vil si  Det er nesten som en fluesverm og det er på spesifikke steder der jeg bor.

Det er ikke noe jeg innbiller meg fordi jeg har gjort mange opptak av lyden. 

Er det noen andre som opplever dette? 

Er det lov til å skrive om slikt her btw. om merkelige fenomener. 

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avero skrev (1 time siden):

Hører andre denne lyden eller er det bare deg? Du skriver at lyden kan høres på opptak, er det andre enn deg som hører lyden på opptaket? Forflytter lyden seg eller er den alltid på de samme stedene?

Ja andre hører også lyden. 

Men er mye alene, så ikke supermange vitner, noen av de tror det spøker her 👻

Jeg sier jeg har alien på besøk 😄

Lyden er på de samme områdene i 3 rom, men har derimot opplevd at det blir skrudd av i ett rom fx en sjelden gang. 

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Legger du ut opptak av lyden blir dette mer konkret og folk kan da relatere mer til det og gi tilbakemelding.

Jeg kan alltids legge et video opptak av lyd opptak. Men det kan jo være hva som helst jeg har "juksa i sammen" med svart video med durelyd. 

Lenke til kommentar

Hvis du lastet opp lyden må du vel sette den inn i innlegget ditt etter at den er ferdig opplastet. Det er en stor + knapp i en sirkel som sier "insert into post"det bare er å trykke på så kommer lyden inn i innlegget når du poster.

Endret av vidor
Rettet metode
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Det høres nesten ut som en mekanisk saktegående roterende maskin med de ujevnhetene det er i lyden type kjøttkjern. Hvor kommer dette fra ?

 

Litt skarpere lyd på opptaket enn på ordentlig. Lyden er et mysterium. Kjøttkvern har jeg ikke, spiser mest vegansk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (På 1.5.2022 den 20.14):

Er det vannrør i veggen der lyden kommer fra? 

 

Serpentbane skrev (På 1.5.2022 den 20.14):

Er det vannrør i veggen der lyden kommer fra? 

Det er i to vegger mellom kjøkken og bad og mellom toalett og soverom og jo det er vannrør. Men lyden er nokså høy og støyende. Og det har vært slik lenge at det skrur seg på for å vare noen minutter. . Og lyden forholder seg ikke til inni veggene, men man hører de som veldig forvirrende fordi at.. Ja la oss si om du er ved kjøkkenveggen så høres det ut som om lyden kommer fra taket og 4 meter bortenfor altså selv om det summer i veggen så er lyden på en måte flere steder, om det høres forståelig ut. 

Lenke til kommentar
xrays skrev (10 timer siden):

 

Det er i to vegger mellom kjøkken og bad og mellom toalett og soverom og jo det er vannrør. Men lyden er nokså høy og støyende. Og det har vært slik lenge at det skrur seg på for å vare noen minutter. . Og lyden forholder seg ikke til inni veggene, men man hører de som veldig forvirrende fordi at.. Ja la oss si om du er ved kjøkkenveggen så høres det ut som om lyden kommer fra taket og 4 meter bortenfor altså selv om det summer i veggen så er lyden på en måte flere steder, om det høres forståelig ut. 

Lyd kan resonnere og bære ganske mye. Jeg vil tro lyden godt kan være knyttet til vannrørene. Bor du i enebolig, eller i leilighet/blokk? 

Om enebolig, slå av hovedkranen neste gang lyden dukker opp. Om du bor leilighet eller blokk kan du også prøve, men der kan kilden være utenfor din bopel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...