Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (1 time siden):

Ordet "pest" i forbindelse med jøder er alltid en sikker vinner.

Jeg assosierer ikke ADL med jøder, det er tydligvis ett problem DU har. Jeg assosierer ADL med en organisasjon som kategoriserte menneskerettighetsforkjempere som en hatgruppe. ADL er også den organisasjonen som hindret Island å forby omskjæring på gutter fordi det fremmet jødehat av en eller annen grunn.

Endret av DjSlayer
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (35 minutter siden):

Jeg assosierer ikke ADL med jøder, det er tydligvis ett problem DU har. Jeg assosierer ADL med en organisasjon som kategoriserte menneskerettighetsforkjempere som en hatgruppe. ADL er også den organisasjonen som hindret Island å forby omskjæring på gutter fordi det fremmet jødehat av en eller annen grunn.

I tillegg så er koblingen til X/twitter og ADL ganske så hysterisk siden ADL ville ha Libs of tictok fjernet, det hysteriske er at Libs of Tictok en ortodox jøde. Low LOL.

 

Endret av DjSlayer
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, uname -i said:

"Musk's tweet – deliberately or not – evoked an antisemitic trope that Jews control positions of power."

Musk har ikke et problem med dem fordi de er jøder men på grunn av handlingene deres. Soros eller ADL er heller ikke utnevnt til jødenes representanter. 

Quote

"Det er jødene sin feil at jeg har vært helt ubrukelig som sjef for Twitter og at alle annonsørene ble skremt bort"  🤣

Er ingen som påstår det da.. Fin stråmann. 

Quote

Det er kanskje 100 grupper som har påpekt at antisemittisme og annen dritt har blomstret opp på Twitter siden Musk overtok, men av alle disse så valgte han å angripe ADL.

Har du ikke fulgt med? Det er fordi ADL kom med direkte oppfordringer til selskaper om å slutte å bruke penger på Twitter som følge av at ADL ikke lenger fritt fikk sensurere det de ønsket. Selv om ADL i hovedsak består av koko-aktivister med tvilsom agenda så har de mye makt. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (40 minutter siden):

Musk har ikke et problem med dem fordi de er jøder men på grunn av handlingene deres. Soros eller ADL er heller ikke utnevnt til jødenes representanter. 

Hvis Elon Musk ikke har noe problem med jøder så burde han kanskje slutte å rope ut antisemittiske konspirasjonteorier han plukker opp fra nynazistene han menger seg med.

For å unngå misforståelser liksom.

En klassiker:

image.png.38baab4c2cfabc2c544a7fd3a5174840.png

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (11 minutter siden):

Intet Chaya Raichik har publisert på twitter kan katigoriseres som hatprat, hva du derimot kommer med kan så absolutt kvalifiseres som hatprat, Musk lever gratis i hodet ditt. Jeg kan virkelig ikke forstå manien din.

Jeg vet ikke jeg.  Jeg må si jeg sliter med å finne støtte for at det å kritisere Elon Musk for å være en rasistisk drittstøvel kan karakteriseres som hatprat. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
uname -i skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke jeg.  Jeg må si jeg sliter med å finne støtte for at det å kritisere Elon Musk for å være en rasistisk drittstøvel kan karakteriseres som hatprat. 

"Jeg vet ikke jeg.  Jeg må si jeg sliter med å finne støtte for at det å kritisere Soros for å være en rasistisk drittstøvel kan karakteriseres som hatprat."

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (13 minutter siden):

"Jeg vet ikke jeg.  Jeg må si jeg sliter med å finne støtte for at det å kritisere Soros for å være en rasistisk drittstøvel kan karakteriseres som hatprat."

Det å kalle en rasistisk drittstøvel for en rasistisk drittstøvel er akkurat det samme som å forkynne en antisemmitisk konspirasjonsteori til dine 150 millioner følgere om at jøden Soros hater menneskeheten og ønsker å ødelegge sivilisasjonen.

Det er konklusjonen etter intense studier ved Institutt for Koko-høyre.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (7 minutter siden):

Det å kalle en rasistisk drittstøvel for en rasistisk drittstøvel er akkurat det samme som å forkynne en antisemmitisk konspirasjonsteori til dine 150 millioner følgere om at jøden Soros hater menneskeheten og ønsker å ødelegge sivilisasjonen.

Å peke på ett individ kan ikke kalles antisemmitisme, og jeg tviler sterkt på at han var jøde ble noen sinne påpekt. Slutt å lage fantasisitater.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (1 minutt siden):

Å peke på ett individ kan ikke kalles antisemmitisme, og jeg tviler sterkt på at han var jøde ble noen sinne påpekt. Slutt å lage fantasisitater.

Elon Musk gjentok en antijødisk konspirasjonsteori om jøden George Soros.

Å eksplisitt påpeke at George Soros er jøde virker noe redundant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Feynman skrev (11 minutter siden):

Jeg ser ikke helt poenget med å overbevise noen om at Musk flørter med ekstrem-høyre i tweetene sine. Om man ikke har skjønt det nå så må hodet være såpass langt oppi ræven at det ikke er håp.

Hva med de som er på nippet til å stappe hodet opp i egen ræv? Har du tenkt på dem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
50 minutes ago, uname -i said:

Jeg vet ikke jeg.  

Ja, og akkurat det vises ganske tydelig. 

Quote

Det å kalle en rasistisk drittstøvel for en rasistisk drittstøvel er akkurat det samme som å forkynne en antisemmitisk konspirasjonsteori til dine 150 millioner følgere om at jøden Soros hater menneskeheten og ønsker å ødelegge sivilisasjonen.

 Etter din logikk er det umulig å mislike Soros uten å være antisemitt. For Soros er jøde. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Ja, og akkurat det vises ganske tydelig. 

 Etter din logikk er det umulig å mislike Soros uten å være antisemitt. For Soros er jøde. 

Kritikk mot Soros er helt bra og kanskje nødvendig,  det er langt fra antisemittisme.  På andre hånden når du lager et klassisk antisemittisk karikatur av Soros uten å beskrive hva det er du ikke liker at han gjør så i det minste promoterer antisemittisme.

Criticizing George Soros is not inherently anti-Semitic. He is one of the world’s richest men and most influential philanthropists, as well as the Democratic Party’s largest single donor, and his views undoubtedly warrant scrutiny and debate. But Musk was not taking issue with a particular statement or position put forward by Soros; he was presenting him as an avatar of evil. He painted Soros as a literal comic-book villain.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (11 minutter siden):

 Etter din logikk er det umulig å mislike Soros uten å være antisemitt. For Soros er jøde. 

Det er forklart her mange ganger så det gidder jeg ikke igjen.

Men litt nysgjerrig. Du hevder at Musk kommer med legitim kritikk av George Soros og det ikke har noe med at han er jøde å gjøre. OK, greit. Betyr det da at du er enig med din helt Elon Musk i at George Soros hater menneskeheten og ønsker å ødelegge sivilisasjonen?   For det var det Musk faktisk sa.,

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, jjkoggan said:

Kritikk mot Soros er helt bra og kanskje nødvendig,  det er langt fra antisemittisme.  På andre hånden når du lager et klassisk antisemittisk karikatur av Soros uten å beskrive hva det er du ikke liker at han gjør så i det minste promoterer antisemittisme.

Criticizing George Soros is not inherently anti-Semitic. He is one of the world’s richest men and most influential philanthropists, as well as the Democratic Party’s largest single donor, and his views undoubtedly warrant scrutiny and debate. But Musk was not taking issue with a particular statement or position put forward by Soros; he was presenting him as an avatar of evil. He painted Soros as a literal comic-book villain.

Kritikk trenger ikke nødvendigvis alltid være velfundert
Å presentere noen som "avatar of evil" er jo noe som er gjort mot Trump i årevis av MSM.  Er det anti-kristen diskriminering? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...