Gå til innhold

AMD Zen 4 7000 serie.


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (12 timer siden):

Er jo ikke så vanskelig å skru av kjerner...

 

TheKims skrev (11 timer siden):

Blir vel ikke helt nøyaktig siden 7900X3D har 6 kjerner med 3D cache mot 8 på 7800X3D. 

Nå vet ikke jeg om det er så "enkelt" som å bare slå av kjerner, men jeg forstår at det blir et valg mellom clockspeed og cache på 7900x3d og 7950x3d som blir avhengig av en bra windows scheduling som forteller hva som er best å bruke i hvert spill. Kan det isåfall innbære at med dårlig scheduling kan 7800 komme bedre ut?

Problemet mitt er at jeg er lei av å vente, så lurer på om man skal hive seg på en 7900/7950 x3d.. dog er det jo kun gaming som er viktig, så spørs om jeg ikke angrer en måned etterpå.. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrL said:

 

Nå vet ikke jeg om det er så "enkelt" som å bare slå av kjerner, men jeg forstår at det blir et valg mellom clockspeed og cache på 7900x3d og 7950x3d som blir avhengig av en bra windows scheduling som forteller hva som er best å bruke i hvert spill. Kan det isåfall innbære at med dårlig scheduling kan 7800 komme bedre ut?

Problemet mitt er at jeg er lei av å vente, så lurer på om man skal hive seg på en 7900/7950 x3d.. dog er det jo kun gaming som er viktig, så spørs om jeg ikke angrer en måned etterpå.. 

Dessverre regner jeg med at de CPUene som har 2 enheter, vil fortsatt en tid ha lavere performance enn de med bare en chiplet. MS kommer vel med tilpassning i løpet av året, men regner ikke med dette er på plass med det aller første....

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (2 minutter siden):

Dessverre regner jeg med at de CPUene som har 2 enheter, vil fortsatt en tid ha lavere performance enn de med bare en chiplet. MS kommer vel med tilpassning i løpet av året, men regner ikke med dette er på plass med det aller første....

Ja det er utrolig kjipt hvis man skal sitte med lavere ytelse. Ikke minst være avhengig av windows drivere for å få bra ytelse i fremtidlige spill er jo et litt rødt flagg. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 minutter siden):

Ett eller annet sted må de ha å dumpe defekte CCD-er. Folk trenger ikke kjøpe disse hvis de ikke vil.

Jepp, spørsmålet er om det er noe poeng å kjøpe 7950x3D til 9000 kr når 7800x3D mest sannsynlig vil gi 98% av samme ytelse for ca 5500. Er jo snakk om 4-5 uker å vente, man overlever vel :D

 

Om man driver med produktivitet i tillegg så ser jeg helt klart poenget med 7950x3D dog. Spørs bare hvor bra Windows 11 klarer å fordele spill på rett CCD basert på om spillet liker ekstra cache eller frekvens..

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar
On 2/1/2023 at 6:15 PM, TheKims said:

Ser ut som vi har fått priser på X3D modellene, 7800X3D $449, 7900X3D $599 og 7950X3D $699. De vil være tilgjengelig fra 28 Februar.

 

Endelig! 
 

Da kjøpte jeg inn hovedkort, ram og ssd fra proshop så alt er klart til 7950x3D når den kommer!

Hvor tidlig tror vi den blir tilgjengelig i Norge? I store nok kvanta? Hvilke webshopper pleier være tidligst ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...