Gå til innhold

Innkalling til jobbintervju


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har fått melding i LinkedIn hvis jeg har anledning for en samtale i forbindelse med  en jobb jeg har søkt på. og det var ingen spesifesrt hvis den er fysisk interview eller gjennom Teams. 

 

mitt svar var 

"Hei,  Mandag passer fint,

men skal være på jobb til kl 15. Så lurer om det passer for deg å ta samtalen etter kl 15:0""

så gikk en dag og fikk ingen svar, så tenkt at kanskje dette var uklart svar så sendt på nytt

"Hei, det passer bra på kommende mandag.  Jeg bare lurer om vi skal ta den på Teams eller fysisk og Hvilket tidspunkt som passer på dere.""

 

og det gikk 3 dager uten å få noe svar, kan vi si at jeg må glemme den sjansen?. 

 

for meg føler at det er på en måte urespektlig måte å behandle meg. 

 

har noen av dere arfaring med dette 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, eintotre said:

Følg opp så lenge du gidder i dag da det kan være mange grunner til at du ikke har fått svar. Noen rotehoder kan være flotte kollegaer uansett.

Når det er sagt er det også et lite rødt flagg som du må ta med i vurderingen om du ønsker å jobbe der.

Jeg tror at det jeg skal gå over denne sjansen. jeg gir faan :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er rekrutteringsbyrå som behandler saken, er noen av dem veldig useriøse og vanskelig å få tak i. Min erfaring i spoiler.

Spoiler

Søkte inn på en anerkjent bedrift via deres rekruttering og personen hadde ikke lagt ut noe som helst kontaktinfo i Finn-annonsen, bare vanlig "Send melding" knappen. Når jeg ikke hørte noe på 4 uker, måtte jeg ringe til hovedkontoret dems for å få direktenummeret, og selv da fikk jeg ikke kontakt. Hadde da sendt par meldinger via Finn, og fant omsider e-post adressen og tok kontakt der også. Fikk aldri noe svar tilbake bortsett fra 1-2 dager etterpå var status på søknad plutselig endret til avslag. Er også par andre instanser jeg holder meg unna pga deres behandling av kandidater.

Men du kan prøve å få kontakt med kollega eller lederen for å høre om hva som skjer, hvis den er en jobb du faktisk er interessert i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...