Gå til innhold

Trump fortsetter sin undergraving


Anbefalte innlegg

Aiven skrev (1 time siden):

Begge partiene i USA er korrupte til beinet. 

Potato, gerrymandering.

Tomato, whitewashing foreign funds.

Data, conservative-russian propaganda.

To sider av en mynt, bortsett fra at det er forskjellige mynter og den russisk-amerikanske tryllekunstneren som forsøker å overbevise deg om at det er samme mynt gjør en særlig dårlig jobb, som trenger litt kreativ klipping og liming i videoredigering å fikse.

Men om du ser på produksjonen til folk som ønsker å fremme mannen som et talent, så er han kanskje overbevisende

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Glad jeg hører mindre fra den kanten der. Trump er virkelig patetisk og er narsissist så at han forsetter å undergrave Biden er overhode ikke overraskende. Han gjør kun det som ganger seg selv og kommer neppe til å endre oppførsel.

Bare husk på hvilket sirkus det var før Biden tiltrådte. 

Det var jo ufattelig mange flere folk som møtte opp under invielsessermonien til Trump enn Obama!! /s

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Glad jeg hører mindre fra den kanten der. Trump er virkelig patetisk og er narsissist så at han forsetter å undergrave Biden er overhode ikke overraskende. Han gjør kun det som ganger seg selv og kommer neppe til å endre oppførsel.

Bare husk på hvilket sirkus det var før Biden tiltrådte. 

Det var jo ufattelig mange flere folk som møtte opp under invielsessermonien til Trump enn Obama!! /s

1351951616_trumpinaugurationtobefair.jpg.41ed8ae5087356fc93016a28a8a9fdf9.jpg

greide ikke dy meg 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Og han har fått svar:
Russland pusher nå disinformasjon som kobler Hunter Biden og Joe Biden til biolabber i Ukraina og smittespredende fugler:

https://talkingpointsmemo.com/muckraker/on-cue-from-trump-kremlin-starts-dishing-new-biden-disinfo

...

Bare minutter igjen til de første i Trump-leiren i Norge begynner å falle for det nå.

Er ikke så utrolig overrasket.. Vært overbevist en stund nå at han muligens er en russisk spion eller at Putin har noe skikkelig ille mot han.. Eventuelt er han helt idiot noe som også er mulig. 

At de har noe på han betyr vel i grunen at han er en spion.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
7 hours ago, Omnia vincit amor said:

Er ikke så utrolig overrasket.. Vært overbevist en stund nå at han muligens er en russisk spion eller at Putin har noe skikkelig ille mot han.. Eventuelt er han helt idiot noe som også er mulig. 

At de har noe på han betyr vel i grunen at han er en spion.

Han er ikke spion. Putin har noe på ham, men det er først og fremst penger. Trump sin politikk er til salgs.

Han pleiet tett kontakt med Russland i forkant av annonseringen av hans presidentkandidatur. Han hadde også under valgkampen og etter han ble president tett kontakt med personer som i nå vet var agenter fra Kreml.

Både sønn og svigersønn kommenterte i sosiale begivenheter (rundt 2015 om jeg ikke husker feil) at Trump fikk mesteparten av pengene sine fra Russland (Trump var persona non grata hos amerikanske banker).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 hours ago, Omnia vincit amor said:

At de har noe på han betyr vel i grunen at han er en spion.

Utgangspunktet er at "alle" har noe på "alle" i en eller annen form. Det er naivt å anta noe annet.
Se for eksempel bare på Eric Swallwell, han dreiv å høvla over en kinesisk spion. Det er null problem for aktører med uredelig hensikt å elge seg innpå toppolitikere dersom de ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (11 timer siden):

Er ikke så utrolig overrasket.. Vært overbevist en stund nå at han muligens er en russisk spion eller at Putin har noe skikkelig ille mot han.. Eventuelt er han helt idiot noe som også er mulig. 

At de har noe på han betyr vel i grunen at han er en spion.

Tror ikke Trump er noe spion, men det er mulig de har noe på ham i Russland. Han har tross alt drevet forretninger der lenge. Siden Trump etter all sannsynlighet har begått økonomiske lovbrudd i USA, er det ikke akkurat utenkelig at det samme har skjedd i Russland.

Trumps motivasjoner kan være dels økonomiske, men først av alt tror jeg det handler om at Putin og Russland står på samme side i opposisjon til demokratene, og at de jobber mot det samme målet i USA.

Han har snakket varmt om og hyllet Putin og skrytt av at de har et forhold i lang tid, også i årene før han ble president i USA.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 3/30/2022 at 5:08 PM, Red Frostraven said:

Joe Rogan er en idiot

Jeg skulle ønske jeg også var idiot. Sånn at 11 millioner hadde lyttet til meg også hver gang jeg sa noe.

 

On 3/31/2022 at 1:13 PM, Red Frostraven said:

Det har vært en varslet utvikling lenge at de konservative i USA kommer til å forlate demokratiske prinsipper før de oppdaterer politikken sin og beveger seg inn i fremtiden.
I stedet for å bevege seg til venstre, og gi opp sin rasistiske base, så beveger de seg oppover, mot å bli autoritære.
De ønsker å endre landet, mot befolkningens vilje, for å slippe å endre seg selv.

Under 8 år med Obama, så prøvde demokratene med hjelp av sine kontrolerte media en del forskjellige taktikker for å ''overstyre' grunnloven deres slik at de kunne inndra våpnene til folk. Noe av det første som er nødvendig for å innføre ett totalitært styre og gjøre som man vil.

Demokratene har vist ved flere anledninger at de ikke er glad i ytringsfriheten. Etter valget i 2016, så ble demokratene smertelig klar over hvor farlig det er for dem at folk snakker fritt på youtube og rundt om i sosiale medier, så i de mange månedene før neste valg så ble masse populære og viktige mediaskapere rett og slett fjernet.

Så hvis du er bekymret for at USA skal bli autoritært, så er venstresiden der noe man bør følge med på.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
sedsberg skrev (3 timer siden):

Be en fiendtlig stat om hjelp til å potensielt styrte presidenten i eget land.... Lurer på hvor langt Trump kan gå før det får konsekvenser for ham? Overlagt drap på presidenten? Selv da er jeg sikker på at mange ville ha støttet ham.

I dagens USA tror jeg det er så mye polarisering at det ikke er utenkelig at folk ville støttet han selv om han gjorde noe slikt. Han sa jo sagt følgende tidligere: 

Sitat

'I Could ... Shoot Somebody, And I Wouldn't Lose Any Voters'

 

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Så hvis du er bekymret for at USA skal bli autoritært, så er venstresiden der noe man bør følge med på.

Det er bare litt over to uker siden Trump sa at hvis han vinner presidentvalget i 2024, så vil han føre USA i en mer autoritær retning, hvor han i tillegg nevnte konspirasjonsteorien "deep state":

"We will pass critical reforms making every executive branch employee fireable by the president of the United States. The deep state must and will be brought to heel."

Kilde:

Spoiler

 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Selfuniverse said:

Under 8 år med Obama, så prøvde demokratene med hjelp av sine demokratisk kontrolerte media en del forskjellige taktikker for å ''overstyre' grunnloven deres slik at de kunne inndra våpnene til folk. Noe av det første som er nødvendig for å innføre ett totalitært styre og gjøre som man vil.

Hvordan er det demokratene kontrollerer media i USA og verden?

Hvor har du fått idéen om at Demokratene ønsker å inndra våpnene til folk?

Hvorfor tror du demokratene er interessert i et totalitært styre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Jeg skulle ønske jeg også var idiot. Sånn at 11 millioner hadde lyttet til meg også hver gang jeg sa noe.

Det einaste du beviser med ein slik setning, er kordan høgresiden elsker sine kultledere, sjøl kor stein stokk dumme i hodet vedkommende kan være... Når Joe Rogan sier nåke anti vitenskaplig, som resonerer med og får Kari Jaquesson til å bli moist der ho sprader ned gatelangs og spyr rundt seg med konspirasjonstøv, burde lyset i pæra oppe i topplokket tennes.. At kanskje vedkommende ikkje er så veldig smart...

Mengden av folk som står rundt ein kult skikkelse og snøfter sine kultlyder, har lite til ingenting med kor smart vedkommende er. Dette ville i så måte i beste fall, vært eit argument ad populum. 

Så kven burde vi lytte til? Joe Rogan og Kari Jaquesson, eller vitenskapen og leger i aktuelle felt? Dette burde ikkje være vanskelig. Synd 11 millioner ikkje fatter enkel rasjonalitet...

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Jeg skulle ønske jeg også var idiot. Sånn at 11 millioner hadde lyttet til meg også hver gang jeg sa noe.

 

Du trenger også bred kjeve og helst en personlighetsforstyrrelse.

https://www.scientificamerican.com/article/your-facial-bone-structure-has-a-big-influence-on-how-people-see-you/

Og så må du si ting unge usikre hvite menn ønsker å høre, etter p ha vunnet realityshow eller vært Disney-stjerne.

Problemet er å finne en milliardær-hallik som du kan ofre integriteten din for å spre meningene til frem til du har lært deg å selv cashe inn på populisme.

Selfuniverse skrev (2 timer siden):

Under 8 år med Obama, så prøvde demokratene med hjelp av sine demokratisk kontrolerte media en del forskjellige taktikker for å ''overstyre' grunnloven deres slik at de kunne inndra våpnene til folk. Noe av det første som er nødvendig for å innføre ett totalitært styre og gjøre som man vil.

Demokratene har vist ved flere anledninger at de ikke er glad i ytringsfriheten. Etter valget i 2016, så ble demokratene smertelig klar over hvor farlig det er for dem at folk snakker fritt på youtube og rundt om i sosiale medier, så i de mange månedene før neste valg så ble masse populære og viktige mediaskapere rett og slett fjernet.

Så hvis du er bekymret for at USA skal bli autoritært, så er venstresiden der noe man bør følge med på.

Igjen, takk for at du demonstrerer støyen alt-right mediene lager for seriøse debatter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

11 milloner lytter ikke til Joe Rogan for å få medisinske råd.

De som er dårlig på medisin tar nok mot medisinske råd fra ham, og det samme gjelder for politikk, vitenskap, nyheter og historie.

Noen hører nok på ham for underholdningen sin verdi -- litt som å ha på barne-TV i bakgrunnen fordi det får en til å føle seg bedre om seg selv.

Han er kompetent på trening og å vekke tillit hos mennesker som tiltrekkes av maskulinitet, men jeg har ikke lagt merke til andre sterke sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, ism_InnleggNO said:

Hvordan er det demokratene kontrollerer media i USA og verden?

Jeg strøk over stråmannen din, selv om jeg var litt upresis i min første post. At demokratene har veldig sterk innflytelse på CNN, CBS news, og MSNBC, med ett par til, er vel ingen stor hemmelighet.

 

4 hours ago, ism_InnleggNO said:

Hvor har du fått idéen om at Demokratene ønsker å inndra våpnene til folk?

Demokratene har sagt selv at de vil forby enkelte typer våpen. Hvis man forbyr en type våpen, så må de inndras fra de som eier dem.

Her er det en rekke tiltak Obama enten satte i gang eller ville sette i gang. Inkludert: "Bans military-style assault weapons and limits magazines to a capacity of 10 rounds."

Her sier Bernie Sanders i 2015 at våpen som er laget for å drepe folk ikke bør være i siviles hender. (altså ett forbud). Rett etterpå presser motkandidaten hans fram at han er den eneste på scenen som har stemt for ett forbud av "combat assault weapons". Begge er da for å forby en type våpen som betyr inndragning. Selv om kanskje Sanders sier en ting og gjør noe annet som noen påpeker.

Her skrives det om hva forskjellige demokrater tenker rundt våpenkontrol i 2020. Deriblandt: "Some have also issued support for buyback programs, including former Vice President Joe Biden and Sen. Bernie Sanders, I-Vt. Biden, who authored the 1994 assault weapons ban, is in favor of universal background checks and renewing a ban on assault weapons." Og om Kamela Harris: "She has also talked about renewing the 1994 law that banned assault weapons but expired in 2004 -- an idea with near universal support among Democratic candidates."

Å forby "assault weapons" høres jo fornuftig ut ved første øyekast, men det inkluderer lettere varianter våpen som er populære og enkle å bruke. Og det er ingen som vet om forbudet stopper der eller blir ekspandert.

 

5 hours ago, ism_InnleggNO said:

Hvorfor tror du demokratene er interessert i et totalitært styre?

Jeg sa ingenting om deres tanker eller motiver. Jeg sa at inndragning av våpen er nødvendig for å innføre ett totalitært styre. Å prøve å underkue en bevæpnet befolkning fungerer ikke. En bevæpnet befolkning er overordnet positivt for befolkningen på flere måter. Hitler turte ikke engang å krysse grensen til Sveits fordi alle der er bevæpnet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Snikpellik said:

Trump sa at hvis han vinner presidentvalget i 2024, så vil han føre USA i en mer autoritær retning, hvor han i tillegg nevnte konspirasjonsteorien "deep state":

Takk for informasjon. Og det  hadde vært veldig bra hvis media generelt hadde hatt like mye fokus på Biden som de hadde på Trump.

Jeg vil anbefale å ikke støtte seg til noe som helst av politisk art fra wikipedia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...