Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Dr.Peedee said:

Ble en sånn fra Winwing på meg gitt, kom med Fedex i dag. Nice for DCS og MSFS2020

takeoffpanel2.jpg

Har den originale, veldig grei å ha. 

Landing gear. Brukes oftest jeg bruker ofte hook'n for flaps da den er stor og lett å finne i vr. Jeg kommer ikke til å oppgradere, da den originale har 2 axis levers som er grei å ha(masse axis er alltid en fordel) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Sant. Flere axis hadde vært greit

Jeg bruker de feks på mossie'n, bruker de to til å styre RPM på hver motor, mens jeg bruker de 2 throttle grepene for boost.

Også grei for å styre den awsome visor saken på Mirage 2000.

Og i IL2 hvor spillet ikke er kompatibelt med high end saker som Winwing og virpil. Må jeg bruke de axisene for trim. Da igjen trim knapper funker i det spillet for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gunfreak skrev (17 timer siden):

Nice, har ikke hvert ute etter den selv, da jeg aldri flyr F18 og venter på F16 saker, spesielt ICP

Har to slike «MFD» fra Thrustmaster fra før, F16 utførelse. Billig utførelse liksom, men har fungert greit. Håper på litt mer kvalitet på disse. I tillegg får jeg en skjerm til for bruk ved F18, F15, og Apache helikopter. Egentlig litt få knapper til Apache da, men ved bruk av de skråstilte knappene på hjørnene skal det gå, sett video av det sted. 
 

UFC og HUD kontroll unit er jo spesialtilpasset F18, men skal nok få brukt de i andre fly også. En dedikert ICP til F16 hadde vært fint om Winwing kom med. Det finnes flere der ute på markedet, men de er ganske dyre. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dr.Peedee said:

Har to slike «MFD» fra Thrustmaster fra før, F16 utførelse. Billig utførelse liksom, men har fungert greit. Håper på litt mer kvalitet på disse. I tillegg får jeg en skjerm til for bruk ved F18, F15, og Apache helikopter. Egentlig litt få knapper til Apache da, men ved bruk av de skråstilte knappene på hjørnene skal det gå, sett video av det sted. 
 

UFC og HUD kontroll unit er jo spesialtilpasset F18, men skal nok få brukt de i andre fly også. En dedikert ICP til F16 hadde vært fint om Winwing kom med. Det finnes flere der ute på markedet, men de er ganske dyre. 

Winwing skal lage, men av en eller annen grunn, ser det ut som de valgte en digital en som brukes i type block 60-72.

Såvidt jeg vet er det ingen simulator som har de typene. Så hvorfor de valgte den vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (20 minutter siden):

Winwing skal lage, men av en eller annen grunn, ser det ut som de valgte en digital en som brukes i type block 60-72.

Såvidt jeg vet er det ingen simulator som har de typene. Så hvorfor de valgte den vet jeg ikke.

Rart valg ja.

Finnes disse da. Men lest litt forskjellig om kvaliteten

https://www.simgears.com/simgears-products/f16-icp-replica/

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Dr.Peedee said:

Rart valg ja.

Finnes disse da. Men lest litt forskjellig om kvaliteten

https://www.simgears.com/simgears-products/f16-icp-replica/

Har snust på de og mange andre. Men så lenge jeg ikke har dedikert sted å sette opp alt gidder jeg ikke. Ta ned og sette opp mellom hver gang. Hver gang prøve å matche den med den i cockpiten, så det blir minst mulig knot i vr. Det er grunnen til at jeg ikke bruker de Thrustmaster panelene. Ble bare knot. 

Mye enklere og raskere å bruke musa. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Har snust på de og mange andre. Men så lenge jeg ikke har dedikert sted å sette opp alt gidder jeg ikke. Ta ned og sette opp mellom hver gang. Hver gang prøve å matche den med den i cockpiten, så det blir minst mulig knot i vr. Det er grunnen til at jeg ikke bruker de Thrustmaster panelene. Ble bare knot. 

Mye enklere og raskere å bruke musa. 

Ok. Thrustmaster panelene har jeg fastmontert hele tiden på samme sted, og de er riktige for både A10, som jeg fly mest, og F16. Hatt de ganske lenge .Så muscle memory fikser resten, treffer knottene. :)   Men trenger en skjerm nr 3 for f15 og f18, og Apache. Så tenkte winwing kunne være løsning :) 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 2.7.2023 den 6:18 PM):

Den største svakheten i pakken der er at bremsepedalen ikke er loadcell men hall sensor, kanskje den største oppgradering en kan gjøre i sim setupen sin er å investere i loadcell pedal, viktigste oppgraderingen for å gjøre deg raskere vil jeg si, mye viktigere enn direct driv vs belt drive. Det nevnt er det jo modulære pedaler så du kan oppgradere til en loadcell pedal å trolig gi hall sensor pedalen ett nytt liv som clutch pedal :)

Hva vinner du i teknikk og tid med loadcell pedal. Hvordan føles det? Har kikket på det, men skjønner ikke helt greia..

Antar at du har prøvd det selv?

Lenke til kommentar
Sovna skrev (2 timer siden):

Hva vinner du i teknikk og tid med loadcell pedal. Hvordan føles det? Har kikket på det, men skjønner ikke helt greia..

Antar at du har prøvd det selv?

Loadcell er veldig mye enklere å regulere bremsetrykk med, da loadcellen faktisk reagerer på trykket du legger på pedalen, slik som det er på en ekte bil med sitt hydrauliske bremsesystem. En ikke loadcell pedal har som oftest en hall sensor som plukker opp posisjonen til pedalen, men ikke faktisk trykket du legger i den som gjør det mye vanskligere å regulere bremsekraft.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Loadcell er veldig mye enklere å regulere bremsetrykk med, da loadcellen faktisk reagerer på trykket du legger på pedalen, slik som det er på en ekte bil med sitt hydrauliske bremsesystem. En ikke loadcell pedal har som oftest en hall sensor som plukker opp posisjonen til pedalen, men ikke faktisk trykket du legger i den som gjør det mye vanskligere å regulere bremsekraft.

Aha.. Skjønner. Takk for info..

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Dr.Peedee said:

Var litt impulskjøp. De hadde den på lager. Meste er ofte back-order hos Virpil, så slo til da de hadde de hadde den inne.

Du som ser ut til å ha en del hobby penger. Må virkelig skaffe deg en FFB base. Enten brunner eller Rihno. Så kult å ha. Og nå som du har F14 stikke er det jo perfekt. Da F14 har beste FFB effekter i DCS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...