Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

DrAlban3000 skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte evolution med en sparco R100, skjermfeste og girspakholder (ikke montert på bildet)
 

Ja, stemmer. Jeg leste gjennom hele tråden, så dette har jeg jo sett på et tidspunkt..
Forøvrig veldig stilig løsning med de veggene der!

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Papirkurven skrev (10 minutter siden):

Noen her som har Thrustmaster TH8A Shifter ? Er på utkikk etter en shifter. Om denne er grei eller om det finnes noe bedre til rundt samme pris?

Jeg bruker denne idag, men har ikke prøvd annet enn Logitech sine tidligere. Den er milevis bedre enn de, alt er metall og den føles solid og presis ut.

Jeg synes den er god, men jeg vet ikke hva som finnes i prisklassen ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (På 8.6.2023 den 8.21):

Noen her som har Thrustmaster TH8A Shifter ? Er på utkikk etter en shifter. Om denne er grei eller om det finnes noe bedre til rundt samme pris?

Moza sin ganske bra ut og er fort billigere, men den har ikke sequential dessverre. Men nå er ikke thrustmaster sin veldig fantastisk der heller. Så spørs jo hvor viktig det er for deg, ville sjekket ut Moza sin iaf. 
Et steg opp blant de kjente merkene blir jo Fanatec, men den blir vel fort kostende ca 4k. Ser ut som du trenger en USB dongle også hvis du ikke har fanatec base fra før.

Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (På 12.6.2023 den 22.24):

Etter 2 måneder med Logitech G923 så vurderer jeg å gå over til direct drive 😅 Det koster ser jeg, men tipper det blir verdt hver krone. Hva tenker dere om dette oppsette fra Moza?image.thumb.png.3ea35470ae455dcd70b9e12fb10bab02.png

 

Dyrt - men bra? :) Men har man dette som hobby og har penga, så må det jo være innafor :)

Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (På 12.6.2023 den 22.24):

Etter 2 måneder med Logitech G923 så vurderer jeg å gå over til direct drive 😅 Det koster ser jeg, men tipper det blir verdt hver krone. Hva tenker dere om dette oppsette fra Moza?

 

Ser veldig bra ut, det eneste jeg ville vurdert å endre er rattet, da jeg personlig ikke liker flat bunn, om en drifter eller kjører rally som krever en del rattutslag og raske bevegelser blir den flate bunnen fort ett stort irritasjonsmoment. Men dette går jo ned til personlige preferanser og hva det skal brukes til :)

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 14.6.2023 den 17.26):

Ser veldig bra ut, det eneste jeg ville vurdert å endre er rattet, da jeg personlig ikke liker flat bunn, om en drifter eller kjører rally som krever en del rattutslag og raske bevegelser blir den flate bunnen fort ett stort irritasjonsmoment. Men dette går jo ned til personlige preferanser og hva det skal brukes til :)

Ja du sier noe der. Har flat bunn på ratte jeg bruker nå og drifter mye i AC og CarX samt spiller en del Dirt Rally 2. Merker at det har vært mye bedre med et som var rundt. Men med dette systemet kan jeg ha flere ratt som jeg kan bytte på. Og ikke være låst til et ratt som i G923.  Har litt lyst på GT ratt også 😁 Men dette er jo ting jeg kan kjøpe senere.

Noen som har erfaring med dette pedalsette til Moza? Ser bare veldig "enkelt" ut, men mulig det er av bra kvalitet.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre steder å kjøpe Moza? Skulle bestille nå fra Mozaracing, men der koster frakten nesten 3000kr.. Blir jo 20K da med moms

Ser de selges litt på forskjellige nettbutikker i norge og, men lite som er på lager


EDIT: Ser ut som det blir Fanatec istede. Ble en del billigere samt de tar kun 700 for frakt

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (På 26.6.2023 den 11.06):

Andre steder å kjøpe Moza? Skulle bestille nå fra Mozaracing, men der koster frakten nesten 3000kr.. Blir jo 20K da med moms

Ser de selges litt på forskjellige nettbutikker i norge og, men lite som er på lager


EDIT: Ser ut som det blir Fanatec istede. Ble en del billigere samt de tar kun 700 for frakt

Proshop.no 👍

https://www.proshop.no/Spill-Tilbehoer/Moza-Racing

Lenke til kommentar
JetzBullet skrev (32 minutter siden):

Oi. Var ikke så ille priser på den startpakken. Er det OK deler i den eller er det kun basen som er verdt noe der? Virker ikke som det er all verdens oppgradering fra det jeg har.

Hørt mye bra om Moza. Har en Thrustmaster T300 RS GT som jeg egentlig er relativt fornøyd med, men merker over tid at det hadde vært nice med direct drive. Spørsmålet er bare hva jeg skal gjøre med sete. Har en Playseat challenge som er digg fordi den kan pakkes bort. Tipper den blir for svak for direct drive? Holder kanskje for R5 men for lite for R9 vil jeg tro.

Er liksom i grenseland.

T300RS GT + PlaySeat challenge er en god kombo. Men neste steg blir jo direct drive + load cell, og da må man nok ha nytt sete. Blir som å starte fra scratch 😛 

Heller fortsatt litt mot Fanatec GT DD Pro for å ha compatibility med PS5. Er ganske digg å kunne spille der.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 30.6.2023 den 19.49):

Oi. Var ikke så ille priser på den startpakken. Er det OK deler i den eller er det kun basen som er verdt noe der? Virker ikke som det er all verdens oppgradering fra det jeg har.

Den største svakheten i pakken der er at bremsepedalen ikke er loadcell men hall sensor, kanskje den største oppgradering en kan gjøre i sim setupen sin er å investere i loadcell pedal, viktigste oppgraderingen for å gjøre deg raskere vil jeg si, mye viktigere enn direct driv vs belt drive. Det nevnt er det jo modulære pedaler så du kan oppgradere til en loadcell pedal å trolig gi hall sensor pedalen ett nytt liv som clutch pedal :)

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Den største svakheten i pakken der er at bremsepedalen ikke er loadcell men hall sensor, kanskje den største oppgradering en kan gjøre i sim setupen sin er å investere i loadcell pedal, viktigste oppgraderingen for å gjøre deg raskere vil jeg si, mye viktigere enn direct driv vs belt drive. Det nevnt er det jo modulære pedaler så du kan oppgradere til en loadcell pedal å trolig gi hall sensor pedalen ett nytt liv som clutch pedal :)

Må vel vurdere load-cell ja hvis man først tar byttet, hører mye bra om det. Enda ikke fått testet det selv. Problemet mitt er vel at med Moza så funker det ikke på PS5 utifra det jeg leser. Jeg har en bra gaming-rigg som jeg også kan spille på, men utfordringen er at jeg helst vil spille på min 4K 65" når jeg skal kjøre racing.

Neste steg er så sykt dyrt så mulig jeg bare ender opp stuck på t300rs gt lol. Vanskelig å rettferdiggjøre bruken.

Lenke til kommentar

Viste ikke om load-cell før jeg leste om det hær nå. Men heldigvis hadde jeg bestilt det sammen med CSL pedal sette til fanatec. Trodde det var vanlig bremsepedal😅 Stusset litt på hvordfor den ene bremsepedalen var dyrere enn selve pedal-settet.

Men ja, det var en syk oppgradering. Og direct-drive var noe helt annet en det logitech-rælet som hørest ut som et stein-knuseri i forhold. Helt rått å spille f.eks. Dirt 2 i VR, med H-girspake, håndbrekk og DD 😁😁.

Måtte skru fast PC-pulten til veggen og stroppe fast PC-stolen til bordet. Men må nok kjøpe meg en ordentlig sim-rig etterhvert også..😅

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
4 hours ago, Dr.Peedee said:

Bestilt meg disse to lekkerbiskene:

https://virpil-controls.eu/vpc-mongoost-50cm3-base.html

https://virpil-controls.eu/vpc-flightstick-extension-200mm.html

DHL sitter og ruger på de nå. Står levering i løpet av dagen fortsatt, men begynner å tvile :)

Må finne en måte å montere den basen riggen min på slik at jeg får brukt den ekstenderen. :)

Har de, brukte de til helikopter stikke, før jeg fikk en FFB stikke 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...