Gå til innhold

MP3-spiller. Finnes det noe fremdeles?


Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (1 time siden):

Delvis ikke, men det var langt unna prisene til Duet.

Så lenge du vet hva det er du betaler for så har det ikke noe å si...

Men kanskje du kan komme med eksempler på en HiFi butikk som ikke selger noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte NWZ-spillere fra Sony er små og hendige med godt batteri, enkle å overføre filer til og fra uten spesialprogramvare og har gode justeringsmuligheter på lyden samt klassisk gode Sony-forsterkere. Denne serien støtter MP3, WMA, AAC (best lyd på minst plass og Apple iTunes lager den beste lyden for filstørrelsen) og WAV. Bruker selv en NWZ-S545 med Apple wired earpods med silikonhylser fra Roxcore for bedre feste i ørene, støydeming og bedre bass og dette er overraskende god portabel lyd. Tro meg, jeg har prøvd mye forskjellig.

Fant en på Finn;

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=249127937

Endret av vidor
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

84-000kr. for en 2 meters strømkabel er ren svindel.

De unngår iallefall å hevde at det gir "bedre lyd". Synes det kan være innafor å selge slike produkter om man kaller det "designkabler" e.l. Usikker på hva de mener med dette i beskrivelsen:

Sitat

Oppgraderer du til denne strømkabelen er det ingen vei tilbake!

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, frohmage said:

De unngår iallefall å hevde at det gir "bedre lyd". 

Quote

Power cables are one of the most overlooked connections in a system;  at this level of performance, we feel it is crucial for you to hear for yourself the musical differences that this cable will make to your system

Vel...

Lenke til kommentar
4 hours ago, frohmage said:

De unngår iallefall å hevde at det gir "bedre lyd". Synes det kan være innafor å selge slike produkter om man kaller det "designkabler" e.l. Usikker på hva de mener med dette i beskrivelsen:

Certified Audiofool-grade cables

Lenke til kommentar
^fmj skrev (9 timer siden):

Disse små her er definitivt av den typen jeg ønsker. Jeg kunne gjerne tenkt meg en slik Creative MuVo V200 som jeg hadde i sin tid, men de er ganske dyre på Ebay for tiden. 

 

Complexity skrev (10 timer siden):

To av smartklokkene mine har hatt "mp3 spiller" funksjon hvor man kan spille av musikk fra dem og til Bluetooth hodetelefoner offline.

Sånn tips om det er musikk under trening eller noe du er ute etter.

Er ikke for trening, men generelt. Er så lei av å ta mobilen opp av lommen for å bytte sang (av og til må den også låses opp i tillegg). Og spesielt hvis jeg hører på musikk etter jeg har lagt meg, så jeg slipper lyset fra skjermen. Jeg har en halvsmart klokke (Withings Steel HR), men den har ingen mulighet til å styre musikk.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Kajac said:

Er ikke for trening, men generelt. Er så lei av å ta mobilen opp av lommen for å bytte sang (av og til må den også låses opp i tillegg). Og spesielt hvis jeg hører på musikk etter jeg har lagt meg, så jeg slipper lyset fra skjermen. Jeg har en halvsmart klokke (Withings Steel HR), men den har ingen mulighet til å styre musikk.

Ahh. Du har ikke knapp på hodetelefonene dine for å bytte sang da? 

Forøvrig sporify app på smartklokken min også, hvor jeg kan styre musikken lokalt eller via telefonen. Har tilgang til hele musikkbiblioteket mitt der på armen og det funker ganske greit. Men Spotify har vel ikke laget app til din klokke nei. Og du lytter kansje på mp3 filer da du søker etter spiller til det.

Lenke til kommentar

MP3 spillere med fargeskjerm fra ukjente merker ville jeg styrt unna. Ofte elendig layout på menyer og ustabil programvare.

Har selv både en Sandisk og Crative MP3 spiller med fargeskjerm, meget gode spillere, med plass til minnekort for å utvide. De er mange år nå... Utfordringen med brukte gamle MP3 spillere er ofte liten minneplass, samtidig får man jo dyttet inn nok på 1-4 GB til turbruk.

Jeg har også en slik som på bildet. Kjøpt for 15-17 år siden. Dønn stabil og enkel i bruk. Bruker ett AAA batteri. Lett å skifte spor og lyd opp ned uten å se på den. Den på bildet, som jeg har, er perfekt når man skal på turer og aktivitet, den tar ingen plass og ingen vekt som er i veien. AAA batteri er kjekt å bytte umiddelbart.

Kravet om blåtann kan jeg ikke besvare noe på.

Skjermbilde 2022-03-09 085006.jpg

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Ahh. Du har ikke knapp på hodetelefonene dine for å bytte sang da? 

Forøvrig sporify app på smartklokken min også, hvor jeg kan styre musikken lokalt eller via telefonen. Har tilgang til hele musikkbiblioteket mitt der på armen og det funker ganske greit. Men Spotify har vel ikke laget app til din klokke nei. Og du lytter kansje på mp3 filer da du søker etter spiller til det.

Har volumknapper, og hvis jeg holde de inne i et par sekunder så bytter den sang. Men jævlig tungvindt og tidkrevende. Men er det jeg har gjort til nå når jeg vil unngå skjermen.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Iki said:

Du siterer firma som produserer kablene...

Forøvrig et svært kjent firma innen HiFi, som er kjent for kvalitet og spesielle digitale løsninger.

Jeg siterer produktbeskrivelsen på hjemmesidene til de som selger produktene. De er i samme kategori som de som selger klistremerker man kan sette på sikringene for å få lavere strømregning.

Lenke til kommentar
8 hours ago, plankeby said:

... samtidig får man jo dyttet inn nok på 1-4 GB til turbruk.

Disse spillerene støtter ikke AAC, så man må ha relativt høy bitrate på MP3 (bruk LAME codec for best mulig encoding) slik at man får plass til noe mindre musikk i god kvalitet. Spilleren jeg bruker har 16 GB så jeg har bare slengt over den gamle MP3-samlingen.

Fordelen med disse spillerene er jo at de er billige og at en enkelt kan bytte batteri. Disse tåler også å få oppladbare batterier. Kvaliteten på de jeg har testet har vært grei nok, både lydmessig, kontroll-messig og fysisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte denne nå: https://www.dustinhome.no/product/5011258013/sony-nwz-b183

Den har alt jeg ser etter, bortsett fra bluetooth og AA-batteri. Men det kan jeg leve med, Det ser også ut som det skal være fysisk mulig å bytte batteri om nødvendig i det minste, og batterier er tilgjengelig på AliExpress, Ebay, etc.

Mulig jeg også kjøper en brukt Creative Muvo hvis jeg ikke blir fornøyd med denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok det er et godt kjøp. De har vel nedlastbar overføringssoftware som linker opp mot iTunes som kan settes opp til å komprimere f.eks importerte fullkvalitet CDer til AAC. iTunes finnes også til Windows om det er det som brukes.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan anbefale EZ CD Audio Converter (no fuzz 21 dagers trail) som en enkel batch-encoder som fikser konvertering til ønsket format (AAC). Du bare mater den med filene dine, setter output katalog, justere hvilken codec som skal brukes og parametrene til denne og så tykke convert, så jobber den seg igjennom arkivet ditt / filene du har matet den med.

Veldig effektivt og enkelt program.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...