Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, OMyren said:

Forhåpentligvis slutt på krigen snart.

Jeg tror nok ukrainerne heller ser for seg en "buffersone" ved å ta så mye som mulig, kanskje tom. Kursk by, snarere enn Moskva. Med mindre muligheten plutselig skulle by seg ved at forsvaret kollapser.

Uansett kan dette gjøre Putin vesentlig mindre populær.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, Simen1 said:

Jeg er spent på min teori om lokale innbyggere vil bytte side til Ukraina som sin beskytter. Det kan være et vippepunkt som setter i gang en kjedereaksjon i Russland. Putin kan måtte forskanse seg i Moskva og måtte se Napoleon Bonaparte sitt bilde i speilet. Napoleon inntok som kjent Moskva i 1812, men forhindret fra forsyninger utenfra så ble det en kald vinter, byen ble brent og han måtte sulten, kald og utslitt bare vende nesen hjemover, med enorme tap. Putins der untergang er også et godt språklig bilde.

Jeg skulle ønske det, og jeg tror ikke de er spesielt patriotiske, annet enn når statsapparatets øyne er på dem. Men jeg tror ikke de bryr seg noe særlig. De er som serfer, som tilsynelatende jobber for hvem som helst som styrer fyrstedømmet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
bojangles skrev (2 minutter siden):

Ja krigen kan være på nårsomhelst. Det er bare for putin å kalle alle sine soldater hjem fra okkuperte områder i Ukraina så er det ikke mer krig. 

Du er ett geni, det er en løsning en kan bruke i alle verdens kriger og konflikter 🤣

Skrevet
OMyren skrev (2 minutter siden):

Du er ett geni, det er en løsning en kan bruke i alle verdens kriger og konflikter 🤣

Hvis forbrytere slutter med forbrytelser så er det vel slutt på forbrytelsene, ikke sant? Occam's razor. Det trenger ikke være mer avansert enn så.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Simen1 skrev (22 minutter siden):

Ble vi ikke enige angående okkupasjonen av Zaporizhzhia kjernekraftverk at det var en uhyre dårlig ide å militarisere et kjernekraftverk? Burde vi gå bort fra det prinsippet nå? :hmm:

Det kan fint sikres og kobles til det ukrainske strømnettet av ukrainske spesialister, under beskyttelse av ukrainske soldater. Det er ikke det samme som å bruke det som utskytningsrampe for raketter og skjold til utstyr.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan dette angrepet være «planlagt» også fra Russisk side? Er merkelig / mistenksomt at en så stor styrke oppbygging på Ukrainsk side var såpass usynelig fra etterretning , satelitter, mm

Skrevet
23 minutes ago, OMyren said:

Kan dette angrepet være «planlagt» også fra Russisk side? Er merkelig / mistenksomt at en så stor styrke oppbygging på Ukrainsk side var såpass usynelig fra etterretning , satelitter, mm

Det er et ordtak som heter noe slikt som at man ikke trenger å mistenke konspirasjoner der menneskelig svikt og idioti vil duge ;)

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...