Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor nevnes ikke Convoy for freedom 2022 ikke i media??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Fibonacci said:

Problemet med slike grupper og demonstrasjoner er at de tiltrekker seg en anseelig mengde fruktkaker.

De går gjerne full konspi med en gang, og raller i vei om Bill Gates, new world order, 5G og alle mulige merkelige teorier om vaksinens innhold, effekt og egentlige mål.

Sjekk ut live-streamene dersom du vil prøve å se hvilke folk som faktisk er der, istedenfor å bli fortalt av andre hvem som er der. Jeg liker Viva Frei på Youtube sine livestreamer.

Lastebil-sjåførene er vanlige folk som har vært såkallt essential personell og de har stått på under hele pandemien med å fraktet mat og varer inn til storbyene under hele pandemien (og livs-nødvendig alkohol til 'journalistene') som nå bare slenger dritt om dem, fordi de er missfornøyd med at det bare blir verre og verre tyranni - og samtidig prøver å gjøre jobben deres enda vanskligere. 😕

Og det er ikke bare truckere som havner i karantene med reise inn og ut av landet, som er vanskelig for kanadierene, dersom de ikke er oppdatert på alle booster-dosene, som de protesterer mot. 😕

Det er komt enormt med andre sinnsyke regler i Canada, som de også protesterer mot på Freedom Convoi. Det er ikke bare grense-stoppen.

I Canada, kan f.eks. ingen folk på 12 år (og over) - som ikke kan dokumentere at de er full-vaksinert, få være pasasjer på både fly og tog innenlands i hele Canada - selv om du kan vise dokumentert negativ Covid-test, og har helse-attest fra lege som sier at de ikke kan/bør ta vaksine, pga. tidligere smitte eller andre grunner til at du ikke bør ta vaksinen.

- Alle statsansatte har også fått sparken, dersom de havner utenfor vaksine-oppdateringen.

Og det er bare stats-regleverket over hele Canada, i tillegg så har massevis av delstater forskjellige sinnsyke regler, i British Colombia, så må alle over 5 år bruke maske så lenge de er innendørs, uansett hvor du er, eller om det er andre folk der.

I ditt eget hus, så kan du bare innvitere totalt 10 folk - og alle gjestene over 12 år må kunne dokumentere på mobilen sin at de er vaksinert.. Klikk på enormt-linken over om du vil lese mere, om de forskjellige reglene rundtomkring i Canada.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Ikke et ord i media..." Tja, da må du heller finne andre medier enn tabloidene VG, Dagbladet, Nettavisen og TV2 som de fleste i Norge (dessverre) omtaler som "media". Men nå er vel ikke innenriksnyheter i Canada nyhetsstoff i Norge. Det er vel kun innenrikssaker i Norge og ... ehhhh, dessverre USA (av en eller annen sær grunn) som blir slått opp i Norge. 

Men, gladnyhet til TS. 

VG for seks timer siden:
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/canada-staalsetter-seg-for-ny-protesthelg.m1aBl5_jT

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Snikpellik said:

De skal altså demonstrere mot vaksinepass, som statsministeren i Norge siden november har sagt at ikke er aktuelt å innføre - og senest i går gikk ut nok en gang og sa at ikke er noe man kommer til å innføre.

Politikerene sier kanskje det, samtidig som de utvikler slike vaksine-pass: - https://www.fhi.no/om/koronasertifikat/

Hele  den vestlig verden er stort sett vaksinert, 2-4 ganger - hvis du skal til Sverige, Danmark eller Island, så er de like godt beskyttet som vi er i Norge, pluss minus en prosent eller fem i hele den vestlige verden...

Det er ett fett hvor i Skandinavia du er f.eks., men hvis du må på hver eneste grense ut og vifte medmobilen med QR-koden din på grensene, er å sørge for at du må i nærkontakt med enda flere personer hver gang de skal sjekke QR-kodene på mobilen din, og deretter føre deg opp i registrene.

Hvis statsministeren sier at det er uaktuellt med vaksinepass, så er jeg rimelig sikker på at han mener at det er uaktuellt å vise vaksinepass der de på stortinget ferdes. Vaksinepass har selvsagt null effekt.. Men det er en veldig fin måte å registrere syndebukkene (de uvaksinerte) som politikerene trenger dersom de blir klart at de har gjort en dårlig jobb, eller hvis noe har gått galt etsted.

Endret av KongRudi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (På 27.1.2022 den 16.35):

Sant, hvem bryr seg om sånne idiotiske ting som "retten til å ta egne valg rundt egen helse" og "retten til å drive næring". De protesterer mot vaksinekrav i trucking-bransjen. Det handler om frihet og rett til å ta egne valg uten å bli presset ut av næringslivet.

Retten til å ta egne valg rundt helse flyr rett ut vinduet når man blir en fare for alle rundt seg. Hver enkelt overføring av virus er en sjanse for en mutasjon som tar livet av alle sammen for å sette det på spissen.

Er forøvrig en veldig enkel møte å få slutt på alt av lockdowns og innskrenkninger, ta vaksina.

PS- Heia Danmark.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Nwader said:

Retten til å ta egne valg rundt helse flyr rett ut vinduet når man blir en fare for alle rundt seg. Hver enkelt overføring av virus er en sjanse for en mutasjon som tar livet av alle sammen for å sette det på spissen.

Er forøvrig en veldig enkel møte å få slutt på alt av lockdowns og innskrenkninger, ta vaksina.

PS- Heia Danmark.

Din egen kropp, er faktisk den viktigeste ene tingen i verden du bør bestemme over...  Du bør prøve å ta hensyn til andre, men du bør aldri bestemme over andres kropp. Hvis du går rundt og tror du har rett til det, så bør du ta deg en tur til psykologen.

- Lockdown er forøvrig ett godt fengselsuttrykk, passer bra dersom du er bekymret over dine medfanger - karantene ett bedre uttrykk om du er bekymret for syke folk.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 timer siden):

Sjekk ut live-streamene dersom du vil prøve å se hvilke folk som faktisk er der, istedenfor å bli fortalt av andre hvem som er der.

Nå snakker jeg om den norske konvoien og denonstrasjonene. Ikke de i Canada.

Som et svar på innlegget som var over.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

1176703360_trud.thumb.jpg.4bfa63d8b5ed081a065da757ab51afef.jpg

 

Ser Justin 'Blackface' Trudeau er på Twitter... Legger ved fire bilder av han..

Uansett, på twitter sier han at hele parlamentet har nå fordømt han, tror jeg.. (litt ironi)

Forhåpentligvis klarer Truckerene som kjemper for å bli kvitt rasisten - og enda viktigere fjerne lovene..

Andre ting som har skjedd:

- Opposisjonsleder (konservative) O'toole ble byttet ut med Candice Bergen - når hun benyttet annledningen til å refse Trudeau og forlange at de måtte diskutere med protestantene som protesterte mot lovene de har lagd...:)

- Mathieu Fleury (Ottawa City Councilor) har satt stats-advokaten på saken, om finne ut hvilke muligheter de har til å saksøke GoFundMe, og stjele donasjonene til protestantene (ca. 10 millioner dollar, GoFundMe har midlertidig frosset donasjonene, og kontoen, for å se nærmere på om det er ulovlig å støtte protestanter finansiellt). 

 

Endret av KongRudi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (4 timer siden):

Din egen kropp, er faktisk den viktigeste ene tingen i verden du bør bestemme over...  Du bør prøve å ta hensyn til andre, men du bør aldri bestemme over andres kropp. Hvis du går rundt og tror du har rett til det, så bør du ta deg en tur til psykologen.

Kom å si det samme når den neste pandemien har samme dødelighet som ebola eller mers. 😆

Psykologer kan ikke engang hjelpe på din mangel av sunn fornuft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Nwader said:

Kom å si det samme når den neste pandemien har samme dødelighet som ebola eller mers. 😆

Psykologer kan ikke engang hjelpe på din mangel av sunn fornuft.

Det vilalltid være ettellerannet skummelt på horisonten som sitter å venter på beste muligheten til komme å ta knekken på deg. :) 

Vi får bare krysse fingrene og håpe at det ikke lykkes..

Eller enda bedre, vi kan bare sperre deg inne i en boble, slik som såkalte bubble-kids uten immun-forsvar har - sånn at du aldri er i fare, eller utgjør en fare for andre..

Ingen grunn til å bekymre oss hva du mener om den ideen - ditt eget valg flydde tross alt ut av vinduet som du sa.. :) .

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (53 minutter siden):

Eller enda bedre, vi kan bare sperre deg inne i en boble, slik som såkalte bubble-kids uten immun-forsvar har - sånn at du aldri er i fare, eller utgjør en fare for andre..

Big brain time å prøve argumentere for at det er de vaksinerte som skal inn i boblene 🤣

Sånn forøvrig blir det nå påbudt med vaksinering for alle over 18 (med et par unntak) i Østerrike, dette kommer heldigvis bare til å spre seg.

Endret av Nwader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter generelt aksjonen. Viktig at de uvaksinerte skal kunne fortsette å jobbe, uten å bli avbrutt av lange karantener. Som ved mange andre nyheter er det flere morsomheter som følger med. Bl.a. "Honk, honk!" "A free Honk, honk T-shirt!" (En gratis Tut-Tut T-skjorte!)

Sjåførene har sannsynligvis mye mat med seg, men klager kan tyde på at de ikke har tenkt på å ta med seg do-beholdere i kjøretøyene. Noe som fører til at de etterlater ting i hagene til folk. Nå får vi kanskje svar på hvor mange doturer som er nødvendige, før en vanlig hage ser ut som en møkkaspredd åker. 

https://www.bitchute.com/video/k5ODqT8FKM4E/

Nwader skrev (3 timer siden):

Sånn forøvrig blir det nå påbudt med vaksinering for alle over 18 (med et par unntak) i Østerrike, dette kommer heldigvis bare til å spre seg.

Andre store europeiske land holder seg til å vedta tvangsvaksinering for eldre. Det er derfor ikke gitt at alle kommer til å vedta det for yngre voksne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (8 timer siden):

Det vilalltid være ettellerannet skummelt på horisonten som sitter å venter på beste muligheten til komme å ta knekken på deg. :) 

Vi får bare krysse fingrene og håpe at det ikke lykkes..

Eller enda bedre, vi kan bare sperre deg inne i en boble, slik som såkalte bubble-kids uten immun-forsvar har - sånn at du aldri er i fare, eller utgjør en fare for andre..

Ingen grunn til å bekymre oss hva du mener om den ideen - ditt eget valg flydde tross alt ut av vinduet som du sa.. :) .

Mener du at individets frihet alltid og uten unntak trumfer allmenhetens ønske om å ikke bli smittet, syk eller død av en eller annen sykdom?

Jeg tenker at når korona endelig ebber ut så bør vi (mens vi har ting i minnet) bli enige om hvordan individets frihet og samfunnets ønske om smitteverk skal balanseres. Hvordan vi skal balansere behovet for en handlekraftig regjering opp mot behovet for konsensus og demokrati. I tilfelle pandemier som ligner på korona eller er helt forskjellig.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 hours ago, Nwader said:

Big brain time å prøve argumentere for at det er de vaksinerte som skal inn i boblene 🤣

Sånn forøvrig blir det nå påbudt med vaksinering for alle over 18 (med et par unntak) i Østerrike, dette kommer heldigvis bare til å spre seg.

Jeg gikk også utifra at vaksinen din ikke virker mot den potensielle neste pandemien som du diktet opp, den som hadde lignende dødlighet som mers og ebola, tror jeg det var... 😕 Så du bør nok puttes inn i boblen - vi ser også at 'fullvaksinerte' også smitter andre under denne pandemien som foregår i dag, så jeg ser ingen grunn til at vaksinerte bør slippe unna boblene, med din logikk - tross alt utgjør de også en fare mot alle andre sin helse - og selv om du foreløbig er fullvaksinert så utgjør du fremdeles en trussell mot andre sin helse, om noen månder så blir du også plutselig uvaksinert igjen. 

 

3 hours ago, knutinh said:

Mener du at individets frihet alltid og uten unntak trumfer allmenhetens ønske om å ikke bli smittet, syk eller død av en eller annen sykdom?

-k

Den eneste plassen du alltid vil måtte leve i, og du aldri kan slippe unna før du dør - er din egen kropp, og du er den eneste personen som alltid bør bestemme over din kropp..

Du vil alltid utgjøre en potensiell trussell mot andre sine kropper - og vi andre kan selvsagt alltid diskutere hva vi skal gjøre for å begrense mulighetene dine til å utgjøre den trusselen, men personlig er jeg motstander mot å gjøre drastiske tilltak mot å elimenere trusselen før trussellen blir reell. Akkuratt som vi ikke fengsler potensielle kriminelle, så bør vi vente til de faktisk gjør eller planlegger noe kriminellt før vi fratar dem friheten, om du skjønner hva jeg mener.

 

Endret av KongRudi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (4 minutter siden):

Den eneste plassen du alltid vil måtte leve i, og du aldri kan slippe unna før du dør - er din egen kropp, og du er den eneste personen som alltid bør bestemme over din kropp..

Du vil alltid utgjøre en potensiell trussell mot andre sine kropper - og vi andre kan selvsagt alltid diskutere hva vi skal gjøre for å begrense mulighetene dine til å utgjøre den trusselen, men personlig er jeg motstander mot å gjøre drastiske tilltak mot å elimenere trusselen før trussellen blir reell. Akkuratt som vi ikke fengsler potensielle kriminelle, så bør vi vente til de faktisk gjør eller planlegger noe kriminellt før vi fratar dem friheten, om du skjønner hva jeg mener.

Hvis jeg får HIV skal samfunnet mene noe om det å ha ha ubeskyttet sex eller dele sprøyter med andre? Eller skal dere vente til jeg faktisk har smittet noen?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, knutinh said:

Hvis jeg får HIV skal samfunnet mene noe om det å ha ha ubeskyttet sex eller dele sprøyter med andre? Eller skal dere vente til jeg faktisk har smittet noen?

-k

Jeg synes samfunnet skal straffe deg dersom samfunnet kan bevise at du vil gjøre dette med overlegg, jeg synes ikke vi skal straffe deg bare fordi du kan gjøre dette. 😕

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, KongRudi said:

Jeg synes samfunnet skal straffe deg dersom samfunnet kan bevise at du vil gjøre dette med overlegg, jeg synes ikke vi skal straffe deg bare fordi du kan gjøre dette. 😕

Dette er jo litt som å si at røkere skal få lov til å utsette andre for passiv røyking, så lenge de ikke gjør det med vilje. Eller at det er grei å kjøre i 200 km/t på E18, så lenge man ikke krasjer inn i noen med vilje.

Jeg syns man bare skal akseptere at samfunnet har all rett til å innføre regler, støttet av flertallet, som begrenser individuell frihet, så lenge det er saklig begrunnet.

(Men jeg er med på at Canada går litt vel langt. Men her i Norge syns jeg vi har vært ganske avpasset, og ser ikke noen grunn til at det skulle endre seg. Det er derimot i mitt syn stort sett greit at minoriteter protesterer regler innført av flertallet, som de er uenige i. Så lenge man følger de lover og regler som gjelder i forhold til protester.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (31 minutter siden):

Jeg synes samfunnet skal straffe deg dersom samfunnet kan bevise at du vil gjøre dette med overlegg, jeg synes ikke vi skal straffe deg bare fordi du kan gjøre dette. 😕

Er det en straff å nekte meg å ha ubeskyttet sex med andre? Det er i alle fall en innskrenking av friheten som vi normalt har.

Og ingen skade har beviselig skjedd idet vi har sex. Det kan jo gå bra. Først når smitte er påvist hos denne andre kan man si at jeg har gjort skade.

Så skal man straffe meg for å ha forårsaket konkret skade, eller skal man også begrense min frihet slik at jeg ikke utsetter andre for urimelig fare?

 

Samme spørsmål gjelder bilkjøring i beruset tilstand. Skal man straffe bare de som kjører på noen og skader dem i beruset tilstand, eller skal man straffe dem som kjører i beruset tilstand uten å forårsake skade? Hva om jeg kjører veldig forsiktig langs en øde bygdevei med 1 i promille?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 timer siden):

Hvis jeg får HIV skal samfunnet mene noe om det å ha ha ubeskyttet sex eller dele sprøyter med andre? Eller skal dere vente til jeg faktisk har smittet noen?

-k

Det blir ikke helt sammenlignbart. Vi er mer på at man skal pålegge alle å bruke beskyttelse i tilfelle de får eller har HIV om en skal bruke analogien videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (21 minutter siden):

Det blir ikke helt sammenlignbart. Vi er mer på at man skal pålegge alle å bruke beskyttelse i tilfelle de får eller har HIV om en skal bruke analogien videre. 

Analogien går på at vi har grunnleggende friheter (i dette tilfellet rettheten til å ha frivillig seksuell omgang med andre voksne mennesker uten at staten mener noe om det). I noen tilfeller så må disse rettighetene vike - sånn som når sjansen er overhengende for at du skal smitte andre med en dødelig sykdom.

Hvis du hevder at den enkeltes friheter alltid og uten unntak skal gjelde, koste hva det koste vil, så følger det vel at du også må mene at en hiv-smittet skal ha lov til å ha ubeskyttet sex med andre uten å fortelle dem om faren?

Hvis du mener at dette skal være ulovlig så mener du tydeligvis at det gjelder grenser for individuell frihet i ekstreme situasjoner. Da burde det være åpning for å diskutere hvor disse grensene går?

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...