trikola Skrevet 13. august Skrevet 13. august EcoFlow Delta 2 Max går opp til 3100 (etter husken). Er en 'spesialmodus' som heter x-boost og maskinen kan da ikke lade samtidig. 1
Hanhijnn Skrevet 11. september Skrevet 11. september Et nytt camping-alternativ? https://elbil.no/elektriske-musso-ev-4x4-far-intropris-pa-470-000-kroner/ 1
Snowleopard Skrevet 13. september Skrevet 13. september Hanhijnn skrev (På 11.9.2025 den 13.35): Et nytt camping-alternativ? https://elbil.no/elektriske-musso-ev-4x4-far-intropris-pa-470-000-kroner/ Må sjekkes ut, definitivt. 👍
Snowleopard Skrevet 14. september Skrevet 14. september (endret) Tips til MEB-eiere for å få "Camp Mode" ved ME3-programvare-versjon. Ser videoen er 2 år gammel, så beklager om dette er "gammelt nytt"! Men jeg trodde ennå det holdt med å legge vekt i setet ogsette beltet på, og det så lenge bilen var på noe slags "keep climate on"... 1. Åpne bilen 2. Legg vekt i setet, mint 12-15 kg 3. Fest setebeltet 4. Start bilen med startknappen 5. Åpne panseret ved å "låse det opp" fra førersetet Har du andre triks, eller en bedre metode, eller opplever at dette heller ikke fungerer lenger, vennligst del! 🌞 Endret 14. september av Snowleopard Skriveleif
Hanhijnn Skrevet 15. september Skrevet 15. september (endret) Snowleopard skrev (På 13.9.2025 den 10.53): Må sjekkes ut, definitivt. 👍 Kikka raskt på denne i helgens Bil & Motor messe i Ålesund, og må innrømme at jeg ble litt imponert. Også prisen var helt innafor. Denne typen bil har aktive norske familier drømt om i flere årtier, men det har blitt med drømmen pga hinsides avgifter. Helt til nå. https://www.yrkesbil.no/elektrisk-kgm-kgm-musso-grand/lover-det-beste-fra-to-verdener/4145673 Endret 15. september av Hanhijnn La inn link 1
Snowleopard Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober Hanhijnn skrev (På 15.9.2025 den 7.11): Kikka raskt på denne i helgens Bil & Motor messe i Ålesund, og må innrømme at jeg ble litt imponert. Også prisen var helt innafor. Denne typen bil har aktive norske familier drømt om i flere årtier, men det har blitt med drømmen pga hinsides avgifter. Helt til nå. https://www.yrkesbil.no/elektrisk-kgm-kgm-musso-grand/lover-det-beste-fra-to-verdener/4145673 Nå har TV2 artikkel på denne, der de har testet den! https://www.tv2.no/broom/denne-kan-fa-nordmenn-til-a-tenke-nytt/18156945/ 2
Simen1 Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober Jeg var og testet den for et par uker siden. Nå har jeg aldri kjørt pickup før så jeg har lite sammenligningsgrunnlag, men den føltes ganske SUV ut. Litt mye generisk sort plast for min smak og pickup-formatet er et minus i mine øyne, men forstår at andre kan ha behov for noe sånt. En viktig ting å påpeke er at det ikke finnes kapell/hytte på denne ennå. Det skal være en 3. parts under utvikling men den ble visst trukket tilbake for forbedringer før de slipper den. Så i beste fall kommer det vel snart. 1
Snowleopard Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober (endret) "Worlds First BEV-RV/All Electric Motorhome", ihvertfall i følge amerikanerne. Her i Europa har vi jo sett bygg basert på mindre BEVs som MB EQV og t3-4-5-lingene fra Stellantis og VW ID. Buzz, men dette er ihvertfall en av de første full size RVene som er ren BEV! 2026 Coachman RVEX, 270 miles EPA rekkevidde (434 km, regn med nesten 500 km WLTP). 174 kWh batteri, 1000A "house battery" og 1000 kW i solcellepanel. Endret 26. oktober av Snowleopard Sorry, hørselfeil! 🫣 2
Snowleopard Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober (endret) Har nok effekt til microen, airfryeren, kjøleskapet, fryseren, oppvaskmaskinen og projektoren samtidig da, ihvertfall støttet av husbatteriet! Men rart det ikke sier noe om V2L/V2H/V2G, altså at man bruker av batteriet til selve kjøretøyet. Og heller lader det fra solcellepanelet. Å kunne bruke såpass stort batteri til å støtte huset om vinteren og tider man ellers ville hatt RV'en lagret, ville vært genialt for livstidskostnaden. Og man hadde sluppet stort batteri i tillegg på kjøretøyet, kunne vært et mindre for å balansere effektstrømmen på tider man både vil samle inn solenergi, og bruke samtidig. Et lite batteri kan kanskje ha en bufferfunksjon som kan øke levetiden på hovedbatteriet. Så får noen annen si om det egentlig er nødvendig, selv under et langt livsløp! Med Sodiumbatteri, vil det kanskje ikke være noen stor grunn for å spare så mye på batteristørrelsen så lenge man holder seg under vekt og størrelses-begrensninger for kjøretøyklassen, ihvertfall om man skap tro på informasjonen om kostnadsraset på denne batteritypen! BTW, Sorry, hørselfeil! 🫣 Det var ikke mer enn 1000 W, ikke 1000 kW! Her burde jeg selvsagt reagert selv! 😁😂 Endret 26. oktober av Snowleopard Sorry, hørselfeil! 🫣
Simen1 Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober (endret) kremt skrev (30 minutter siden): 1000 kW solcellepanel, WOW, det er ganske sykt Ca 4-5 000 kvadratmeter da. Bobilen kan for eksempel fungere som rullende ladestasjon med 3-10 hurtigladere a 100-350 kW. Eller fylle bilens 174 kWh batteri 0-100% på bare 11 minutter, hvis det klarer å ta i mot 1 MW da. Endret 26. oktober av Simen1
Snowleopard Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Simen1 skrev (2 timer siden): Ca 4-5 000 kvadratmeter da. Bobilen kan for eksempel fungere som rullende ladestasjon med 3-10 hurtigladere a 100-350 kW. Eller fylle bilens 174 kWh batteri 0-100% på bare 11 minutter, hvis det klarer å ta i mot 1 MW da. Sorry, hørselfeil! 🫣 Det var ikke mer enn 1000 W, ikke 1000 kW! Her burde jeg selvsagt reagert selv! 😁😂 1
Snowleopard Skrevet 28. oktober Skrevet 28. oktober Snowleopard skrev (På 16.10.2025 den 17.44): Nå har TV2 artikkel på denne, der de har testet den! https://www.tv2.no/broom/denne-kan-fa-nordmenn-til-a-tenke-nytt/18156945/ Test av bilen hos Broom, der er ladingen mer i tråd med oppgitte tall... https://www.tv2.no/broom/denne-kan-fa-nordmenn-til-a-tenke-nytt/18156945/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå