Gå til innhold

Isabelle Ringnes om å være kvinne i tek-bransjen: – Jeg har hørt søta, berta og snuppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er søta, berta og snuppe nødvendigvis negativt ladet? 

Jeg har hørt kjekken, kisen og snædder'n, og ikke bare fra damer, men jeg har ikke fått skrevet en artikkel om det. 

For all del, det er sikkert viktig holdningsarbeid som behøves rundt om i verden, men man skal være forsiktig med å gå for langt, ellers står vi der med et døllt grått samfunn der alle blir fornermet av alt og ingen kan gjøre noe. 

 

Husk det damer, når dere ikke blir sjekket opp på bussen er det ikke fordi dere ikke er pene, men fordi ingen tørr snakke med dere snart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som er det virkelige poenget her er vel det hun skriver (siterer):

"– Det skremte meg fordi jeg forstod alt som teknologien er på vei til å forandre på individ- og samfunnsnivå. At ikke hele menneskeheten er representert i det som settes ut i samfunnet og skal påvirke våre liv var bekymringsverdig".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (På 20.12.2021 den 23.42):

Er søta, berta og snuppe nødvendigvis negativt ladet? 

Jeg har hørt kjekken, kisen og snædder'n, og ikke bare fra damer, men jeg har ikke fått skrevet en artikkel om det. 

For all del, det er sikkert viktig holdningsarbeid som behøves rundt om i verden, men man skal være forsiktig med å gå for langt, ellers står vi der med et døllt grått samfunn der alle blir fornermet av alt og ingen kan gjøre noe. 

 

Husk det damer, når dere ikke blir sjekket opp på bussen er det ikke fordi dere ikke er pene, men fordi ingen tørr snakke med dere snart. 

Av erfaring, så er det ikke alltid, men veldig ofte negativt ladet. I en jobbsammenheng så vil jeg bli tatt alvorlig som en profesjonell part, og om noen da kaller meg søta, eller bærta eller snuppa så forteller det meg at jeg ikke blir tatt spesielt alvorlig. Den profesjonelle meg har blitt erstattet med et indre bilde av noen som ønsker at jeg skal være søt, (eller en snuppe, aka ofte føyelig). Jeg vil ikke ha kosenavn på et sted hvor jeg skal representere en bedrift og komme med faglig tyngde. 

 

Jeg har ikke lyst til å bli sjekket opp på bussen heller, så det er helt greit for meg. Dersom du ikke greier å sjekke opp jenter uten å krenke de så sier det mer om deg en meg, for å si det sånn. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...