Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Montert trafikklys i midten av vinduet


<< Alex >>

Anbefalte innlegg

Det ble nylig utført vegarbeid foran alle våre viduene her på Lakkegate. Vår leilighet ligger i 1.etasje og det ble montert et trafikklys i midten av vår hoved vinduet mot kjøkken/stue som vi bruker hver dag, og den er den montert under et halvt meter fra selve bygget og bare et halvt fra vindu, noe som begrenser betraktelig bruk av dette vinduet, fordi nå er det umulig å åpne den. Samt så får vi nå på kvelden blinkende grønt, rødt og gult lys når det er mørkt ute. 
Vi ble informert og vi har lest prospektet om vegarbeid, men i papirene det stod ingenting om at det skal monteres ett trafikklys i midten av vinduet og skal begrense adkomsten til den.
Samt så kan denne trafikklyset være i hinder for eventuell rømningsvei i tilfelle brann.
 
Noen med juridisk utdannelse kunne hjelpe litt? Hva er evt minste avstand fra bygg eller vindu for et trafikklys skal være? Og hvilke rettigheter har jeg?

20211209_124352.jpg

20211209_124721.jpg

20211209_101642.jpg

20211209_131058.jpg

20211209_124443.jpg

20211209_124425.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (3 minutter siden):

De målene er en ting, men hvordan får man en båre ut gjennom vinduet når det er en stolpe i veien?

Det er ikkje meininga at ein skal ta ei båre ut av vinduet så det er ingen minstekrav som ivaretek det behovet. Den dagen det blir aktuelt så reknar eg med at redningsmannskapet knuser vindauget og eventuelt sagar ned trafikklyset om nødvendig. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (14 minutter siden):

Det er ikkje meininga at ein skal ta ei båre ut av vinduet så det er ingen minstekrav som ivaretek det behovet. Den dagen det blir aktuelt så reknar eg med at redningsmannskapet knuser vindauget og eventuelt sagar ned trafikklyset om nødvendig. 

Her må man ta i bruk alt for at de skal få flyttet stolpen.

Minstekrav er nettopp det, minstekrav. 

Lenke til kommentar
<< Alex >> skrev (På 10.12.2021 den 12.31):

Ja, prøver å finne en fratis vurdering av saken, men ønsker ikke betale for dette, det er jo ikke min feil.

De fleste advokater har en gratis vurderingstime hvor man kan fremlegge sin sak og sånn sett få en vurdering om det er aktuelt å gå videre med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...