Gå til innhold

Kyle Rittenhouse saken (Kenosha unrest shooting)


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (16 minutter siden):

Hva ville gjort at du ble mest sint på noen?

At noen slukker en brann i et søppelspann alene
At noen peker på deg eller venner av deg med et skytevåpen etter å ha slukket en brann i et søppelspann

Btw, hvorfor insisterer du på å bruke en rasjonell person som modell for motivasjon og adferd hos en som er psykotisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, jjkoggan said:

Alle hadde gode grunner til å lyve, så det gjør det vanskelig å vite.  Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig uansett.  Ingen av dem søkte et jobbintervju og Car Source ringte dem ikke for en jobb, hovedmålet var å kjempe imot kriminalitet og BLM og de ble ikke bortkastet fra Car Source.  Hvis de andre var Trumpister  og ville drepe shopliftere som Rittenhouse vet jeg ikke men ekstrem forakt mot lovbrytere er det fornuftig å tro. 

En så ekstrem forakt mot lovbrytere at de passer på at lovbryterne ikke begår vandalisme, slukker branner og gir medisinsk assistanse. Milde himmel. Neste du vet så har de fått seg jobber innen politiet, brannvesenet eller helsevesenet. Disse absolutt utilregnelige galningene som ikke er ute den kvelden for å drive hærverk, starte branner eller kaste stein på politiet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kirikovski skrev (41 minutter siden):

En så ekstrem forakt mot lovbrytere at de passer på at lovbryterne ikke begår vandalisme, slukker branner og gir medisinsk assistanse. Milde himmel. Neste du vet så har de fått seg jobber innen politiet, brannvesenet eller helsevesenet. Disse absolutt utilregnelige galningene som ikke er ute den kvelden for å drive hærverk, starte branner eller kaste stein på politiet.

Jeg håper de fleste politi ikke ønsker å drepe mulige shopliftere som Rittenhouse. Slik ekstrem forakt trenger vi ikke   

The video was apparently filmed across the street from a CVS Pharmacy, where several hooded people could be seen rushing out and clutching items.

A voice that sounds like Rittenhouse's can be heard saying, "Bro, I wish I had my f---ing AR. I'd start shooting rounds at them."

https://www.insider.com/prosecutors-say-kyle-rittenhouse-video-shows-wanted-to-shoot-people-2021-8?amp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Jeg svarte på spørsmålet.

Men som vanlig, når et svar ikke passer inn i narrativet så hopper du bare over det.

Du flåset bort poenget, ved å svare at han var psykotisk -- og impliserte at det ikke spilte noen rolle om Rittenhouse pekte riflen på ham eller vennene hans eller ikke.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (7 minutter siden):

Korrekt.

Da trenger man ikke en hypotetisk vandring over de teoretiske muligheters tåkeheim.

Så. Noen oppfører seg likt hele kvelden, og så plutselig endrer de modus -- og du ser ingen grunn til å ønske å få klarhet i hvorfor de gikk fra ord og tomme trusler til handling -- mot en person som bokstavelig talt kunne skyte dem.

En av tingene som kunne utløst endringen i modus er nettopp en provokasjon.
Og alt-right-o-sfæren valgte først å mene at han ble provosert av at noen slukket brannen i en dunk som han forsøkte å rulle inn på en bensinstasjon.

Men han ble ikke provosert av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Red Frostraven said:

Så. Noen oppfører seg likt hele kvelden, og så plutselig endrer de modus -- og du ser ingen grunn til å ønske å få klarhet i hvorfor de gikk fra ord og tomme trusler til handling -- mot en person som bokstavelig talt kunne skyte dem.

Hvis jeg fanger en av dere alene så kommer jeg til å drepe deg!

*Fanger en av de alene og prøver å drepe han*

Du kan si hva du vil om mannen men tomme trusler kom han ikke med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Han ble på ingen måte først trigget da nei.

Jeg spurte ikke om meningene dine, jeg fortalte deg hva som skjedde og la ved en kilde med video, etter å ha gitt deg mange sider med sjanser til å vurdere om hva vi ser i videoen kan ha vært årsaken til hendelsene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...