Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

leticia skrev (13 timer siden):

Syns det blir litt feil jeg å si at noen er langt over eller under standard. Hvilken standard da? Hvordan de ser ut? Hvordan de oppfører seg? Hvor høy utdanning de har? Hvor mye penger de har?

Skal man finne kjærlighet så må man legge fra seg at noen er over eller under standard. Man forelsker seg i en person, ikke en ytre faktor. 

Snat nok, men inngangsbilletten når man går via Tinder er jo i all hovedsak utseende og at man kan skrive hva man jobber som. Når man kommer igjennom det nåløyet endrer jo alt seg, men det folk klager på er vel hovedsaklig det første nåløyet. Ikke at damer ikke blir interessert dersom de blir kjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pame skrev (25 minutter siden):

Litt av problemet er at veldig mye av dating nå til dags foregår via apper, og da blir nettopp utseendet det som betyr mest slik du også sier. 

Jeg tror det med personlighet er ganske overvurdert. Initiell tiltrekning har veldig mye å si, og det går på utseende. Det meste av det som utgjør romantisk kjemi mellom to mennesker har med utseende og hvor attraktiv man synes den andre er å gjøre. Når man velger å ta kontakt med noen man er interessert i så gjøres det basert på utseende.

Jeg tror det har mye med våre biologiske røtter å gjøre. Det er en veldig sterk kobling mellom skjønnhet og helse. Mennesker med god helse er også mer attraktive, og vi ønsker fra et evolusjonsmessig perspektiv å velge en partner som har best mulig helse og derfor størst mulig sannsynlighet for å gi oss friske avkom som kommer til å bringe mennesket som art videre.

Du har et godt poeng her, men jeg tror også at det er slik at jo bedre tiltrekning, jo mer "dritt" finner man seg i fra personligheten. Så har man en fantastisk personlighet kan man slippe unna med å ikke være like tiltrekkende.

Men da sliter man på Tinder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (25 minutter siden):

Du har et godt poeng her, men jeg tror også at det er slik at jo bedre tiltrekning, jo mer "dritt" finner man seg i fra personligheten. Så har man en fantastisk personlighet kan man slippe unna med å ikke være like tiltrekkende.

Men da sliter man på Tinder.

Kunne ønske det fantes noe lignende det man ser i "Hang the DJ" episoden av Black Mirror, der et system matcher folk som ønsker et seriøst forhold basert på interesser, verdier også videre, og så må man møtes og gå på date og prøve ut relasjonen før man går eventuelt går videre. 

Jeg tror noe lignende hadde vært ekstremt positivt for menneskeheten i industrialiserte land, både fra et (psykisk) helseperspektiv og fra et økonomisk perspektiv med tanke på barnløshet.

Men nei, jobb heller med å få bedre permisjonsordninger mens vi blir stadig flere single og ufrivillig barnløse. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Pame skrev (45 minutter siden):

Kunne ønske det fantes noe lignende det man ser i "Hang the DJ" episoden av Black Mirror, der et system matcher folk som ønsker et seriøst forhold basert på interesser, verdier også videre, og så må man møtes og gå på date og prøve ut relasjonen før man går eventuelt går videre. 

Jeg tror noe lignende hadde vært ekstremt positivt for menneskeheten i industrialiserte land, både fra et (psykisk) helseperspektiv og fra et økonomisk perspektiv med tanke på barnløshet.

Men nei, jobb heller med å få bedre permisjonsordninger mens vi blir stadig flere single og ufrivillig barnløse. 

En slags Tinder uten bilder da.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (35 minutter siden):

En slags Tinder uten bilder da.

Da blir det andre som matcher folk, man velger ikke selv. Og i tillegg så er det sånn at de som blir satt sammen går på date med en gang og ikke matcher på en app hvor resultatet som oftest er at ingen en gang skriver til hverandre. Så ganske ulikt Tinder.

Lenke til kommentar
Pame skrev (1 time siden):

 

Morsom ide. En slik løsning har dog samme problem som alle disse "Hvem er du i [Sett inn tv-serie]", personlighets-tester eller mange andre tester basert på oppførsel og verdier. Og det er at det er utrolig lett å game systemet. Du kan ikke stole på det folk sier at de er, men det de faktisk gjør.

I tillegg til at folk ofte ikke er ærlige om hvordan de selv er, enten bevisst eller ubevisst, så vet man ikke nødvendigvis hva man vil ha heller.

Til slutt ender man opp med at letteste løsning bare er å ha en profil du velger selv og så ulike filtre når man søker, slik som dating-apper allerede har i dag. Den eneste måten å 'verifisere' at man er den man sier og at man finner det man leter etter er å dra på date og bli kjent.

Nå som AI kan gjøre mer og mer så skal man ikke se bort ifra at det kan komme en slik matching-tjeneste etterhvert, men de blir uansett avhengig av å kunne samle inn data om personene på en måte der man ikke enkelt kan lyve for å game systemet. 

---

Angående Tinder som det prates om her så har jeg personlig hatt mye mer hell med andre apper. På Happen f.eks. har jeg fått 10x mer matches enn jeg får på Tinder. Hinge har litt kulere profiler der jeg merker at jeg får mye mer innblikk i personligheten til de man swiper på, men det krever også mer av enn selv.

Nå er dette første gang jeg bruker dating-apper da jeg tidligere har vært i forhold siden før de appene ble store i Norge. Utseende teller nok mest uansett, men virker som enkelte apper kan gi mer hell enn andre.

Personlig foretrekker jeg å møte folk organisk. På byen, på fest, via jobb, via felles hobbyer eller felles bekjente, eller bare om så på gaten hvis de stopper og hilser på hunden. 

Dating-apper fjerner litt av sjarmen synes jeg, men mulig det bare er fordi jeg ikke har blitt vant til de enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Morsom ide. En slik løsning har dog samme problem som alle disse "Hvem er du i [Sett inn tv-serie]", personlighets-tester eller mange andre tester basert på oppførsel og verdier. Og det er at det er utrolig lett å game systemet. Du kan ikke stole på det folk sier at de er, men det de faktisk gjør.

I tillegg til at folk ofte ikke er ærlige om hvordan de selv er, enten bevisst eller ubevisst, så vet man ikke nødvendigvis hva man vil ha heller.

Til slutt ender man opp med at letteste løsning bare er å ha en profil du velger selv og så ulike filtre når man søker, slik som dating-apper allerede har i dag. Den eneste måten å 'verifisere' at man er den man sier og at man finner det man leter etter er å dra på date og bli kjent.

Nå som AI kan gjøre mer og mer så skal man ikke se bort ifra at det kan komme en slik matching-tjeneste etterhvert, men de blir uansett avhengig av å kunne samle inn data om personene på en måte der man ikke enkelt kan lyve for å game systemet. 

Ja, jeg hevder ikke å sitte på alle svarene, men jeg tenker at det er i alles interesse å gjøre dette med dating og det å finne seg en partner enklere. Datingmarkedet i dag spesielt for unge er ekstremt dysfunksjonelt og det er kvinnene som sitter på all makten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pame skrev (7 timer siden):

Ja, jeg hevder ikke å sitte på alle svarene, men jeg tenker at det er i alles interesse å gjøre dette med dating og det å finne seg en partner enklere. Datingmarkedet i dag spesielt for unge er ekstremt dysfunksjonelt og det er kvinnene som sitter på all makten. 

Den som sitter på makten er den som har overflod av henvendelser. Og, for å havne i den posisjonen må noen henvende seg til dem. Du kan godt si at kvinnene har "all makten", men det er like sant å si at mennene har "all makten" all den tid det faktisk er to parter som må sveipe på hverandre. At en del menn på Tinder sveiper på "alt og alle" fordi alt som teller er et kjapt ligg og ikke om den andre parten er en god personlig match, er jo en makt disse mennene anvender. Hadde de ikke anvendt makten sin slik, ville utfallet for menn som gruppe blitt annerledes.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

1 hour ago, knopflerbruce said:

Den som sitter på makten er den som har overflod av henvendelser. Og, for å havne i den posisjonen må noen henvende seg til dem. Du kan godt si at kvinnene har "all makten", men det er like sant å si at mennene har "all makten" all den tid det faktisk er to parter som må sveipe på hverandre. At en del menn på Tinder sveiper på "alt og alle" fordi alt som teller er et kjapt ligg og ikke om den andre parten er en god personlig match, er jo en makt disse mennene anvender. Hadde de ikke anvendt makten sin slik, ville utfallet for menn som gruppe blitt annerledes.

Kvinnene har makta. De kan så mye som komme med falske anklagelser og idioter i hytt og pine kommer løpenes for å "beskytte" og white knighte. Er mange menn som har tatt livet sitt på grunn av falske anklagelser. 

https://www.telegraph.co.uk/news/2023/03/13/eleanor-williams-three-men-attempted-suicide-false-rape-grooming/

Når vi har lært opp unge jenter at de kan få alt de vil og ikke får noen konsekvenser for handlingene sine så er dette resultatet. Slikt påvirker alle, spesielt når foreldre også ikke tar og faktisk lærer unga sine folkeskikk og respekt.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 minutter siden):

Cold approach fungerer generelt veldig dårlig, og i Norge er det stort sett ikke sosialt akseptabelt en gang. Det er absolutt ikke løsningen for unge, single menn å skulle begynne å plage tilfeldige jenter de treffer på gata.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

 

Kvinnene har makta. De kan så mye som komme med falske anklagelser og idioter i hytt og pine kommer løpenes for å "beskytte" og white knighte. Er mange menn som har tatt livet sitt på grunn av falske anklagelser. 

https://www.telegraph.co.uk/news/2023/03/13/eleanor-williams-three-men-attempted-suicide-false-rape-grooming/

Når vi har lært opp unge jenter at de kan få alt de vil og ikke får noen konsekvenser for handlingene sine så er dette resultatet. Slikt påvirker alle, spesielt når foreldre også ikke tar og faktisk lærer unga sine folkeskikk og respekt.

Dette er bare offtask, og du har ikke evidens for at menn ikke kan komme med alskens anklager og bli behandlet på samme måte. I tillegg angår dette bare et lite mindretall kvinner, akkurat som bare et lite mindretall menn voldtar. Det er ingen som lærer opp unge jenter til at "de kan få alt de vil ha", heller. Finn heller den statistikken som sier at dette angår jenter noe mer enn gutter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Pame said:

Cold approach fungerer generelt veldig dårlig, og i Norge er det stort sett ikke sosialt akseptabelt en gang. Det er absolutt ikke løsningen for unge, single menn å skulle begynne å plage tilfeldige jenter de treffer på gata.

Det står ingenting om "cold approach", så vet ikke hvor du får dette ifra. Dette er i sammenheng hvor det er sosialt akseptabelt at en mann skal prøve seg på ei dame. Skal de plage folk derimot så nei. 

Denne statistikken er skremmende og lover ikke godt for Gen Z, spesielt ikke hvis de ikke en gang vet hvordan de skal prøve seg på ei dame. 

1 hour ago, knopflerbruce said:

Dette er bare offtask, og du har ikke evidens for at menn ikke kan komme med alskens anklager og bli behandlet på samme måte. I tillegg angår dette bare et lite mindretall kvinner, akkurat som bare et lite mindretall menn voldtar. Det er ingen som lærer opp unge jenter til at "de kan få alt de vil ha", heller. Finn heller den statistikken som sier at dette angår jenter noe mer enn gutter.

Nå mista du meg helt. 

"og du har ikke evidens for at menn ikke kan komme med alskens anklager og bli behandlet på samme måte." ?

Leser du hva du selv skriver? Var nødt til å lese dette innlegget ditt flere ganger for å i det hele tatt forstå hva det er du prøver å si. 

Jeg kom med bevis(artikkelen ovenfor) om at kvinner kan komme med anklagelser mot en mann og du har white knights/simps komme løpende for å forsvare, selv om de anklagelsene kan være falske i første omgang. Selv om de blir bevist til å være falske så har du fortsatt white knights og simps som skal på død og liv forsvare falske anklagelser og hva noen med sunn fornuft ville sagt er på det beste motbydelig og uakseptabel oppførsel. Johnny Depp er et perfekt eksempel på ei dame som trodde hun kunne komme med falske anklagelser og komme seg unna med det. Hun burde være glad for at hun ikke sitter flere år i fengsel. Du er fri til å komme med bevis for eller imot at en mann blir behandlet eller ikke behandlet på samme måte som en kvinne blir når det kommer til anklagelser.

Og ingen her har sagt "alle kvinner" eller "alle menn", eller referert til dem på slikt vis. Det er, som jeg har sagt i denne tråden her gjennom flere poster i en annen relatert tråd, nok av disse kvinnene til at det ødelegges for alle. 

Datingmarkedet er all beviset man trenger for å vite at det er mange nok damer som har blitt fortalt at det kan få alt og trenger ikke tenke på konsekvensene over hva de gjør. De kan velge og vrake av veldig mange menn, så hvorfor velger de ikke han som ser mest attraktiv ut(snakker ikke nødvendigvis om at han er kjekk eller ikke) ut ifra de som faktisk er tilgjengelige? 

De kvinnene burde ikke ha noen problemer med å finne en mann hvis de hadde mer realistiske forventninger til både seg selv, mannen og et mulig forhold og ikke sa nei til et forhold bare fordi mannen ikke var perfekt. 

Alexander Grace har veldig mye innhold om temaet, og denne videoen handler akkurat om Tinder.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (6 timer siden):

Det står ingenting om "cold approach", så vet ikke hvor du får dette ifra. Dette er i sammenheng hvor det er sosialt akseptabelt at en mann skal prøve seg på ei dame. Skal de plage folk derimot så nei. 

 

 

 

Hva mener du at de legger i "approach a woman in person" da når det ikke er snakk om cold approach? Med mindre man blir naturlig kjent med en jente gjennom felles venner eller jobb for eksempel så er jo den eneste muligheten at man går bort til en jente man ikke kjenner fra før, som jo er cold approach.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et god gammeldags fest er en måte å skape par på uten så alt for mange krav og sortering som på Tinder. Alkohol senker den kritiske sansen og da blir det naturlig nok en del par ut av det. På tinder sitter man edru og sorterer og filtrerer opp og ned blant et utvalg som aldri tar slutt. Det kan liksom alltid komme noe bedre rundt neste sving, så hvorfor bestemme seg nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pame skrev (1 time siden):

Hva mener du at de legger i "approach a woman in person" da når det ikke er snakk om cold approach? Med mindre man blir naturlig kjent med en jente gjennom felles venner eller jobb for eksempel så er jo den eneste muligheten at man går bort til en jente man ikke kjenner fra før, som jo er cold approach.

Ikke nødvendigvis. Hvis kommunikasjonen starter med inviterende øyekontakt er det ikke cold approach. Da er det invitasjon til kontakt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (14 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Hvis kommunikasjonen starter med inviterende øyekontakt er det ikke cold approach. Da er det invitasjon til kontakt. 

Det skjer vel stort sett bare hvis man er på byen? Hvis man ikke pleier å være på byen så har man ikke den muligheten. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Pame said:

Hva mener du at de legger i "approach a woman in person" da når det ikke er snakk om cold approach? Med mindre man blir naturlig kjent med en jente gjennom felles venner eller jobb for eksempel så er jo den eneste muligheten at man går bort til en jente man ikke kjenner fra før, som jo er cold approach.

Det har ikke vært snakk om cold approach i det hele tatt og det er ikke nevnt. Det er kun om at menn 18-25 har prøvd seg på å ta kontakt med ei dame IRL. Dette kan lett skje på universitets campus hvor de snakker og han spør henne ut, ute på en bar, etc. Så skjønner ikke helt hvor du har dette fra? :P

Det at nesten halvparten ikke har prøvd kontakt er skremmende statistikk. 

2 hours ago, Simen1 said:

Et god gammeldags fest er en måte å skape par på uten så alt for mange krav og sortering som på Tinder. Alkohol senker den kritiske sansen og da blir det naturlig nok en del par ut av det. På tinder sitter man edru og sorterer og filtrerer opp og ned blant et utvalg som aldri tar slutt. Det kan liksom alltid komme noe bedre rundt neste sving, så hvorfor bestemme seg nå?

En fest fungerer for mange og er generelt et bedre alternativ enn TInder. Samme med det å gå ut på byen, en bar, festival, +++. Dog for de av oss som er innadvendte så fungerer dette ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

En fest fungerer for mange og er generelt et bedre alternativ enn TInder. Samme med det å gå ut på byen, en bar, festival, +++. Dog for de av oss som er innadvendte så fungerer dette ikke noe særlig.

Tinder fungerer bra for de som har bra utseende og gode bilder, men hva med alle de som sliter med å ta gode bilder, har mindre konkurransedyktig utseende og er innadvente? Jeg vil fortsatt påstå at alkohol kan være en løsning. Alkohol tar bort innadventhet og senker terskelen angående utseende, for begge parter. Det blir par av sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (12 timer siden):

Det står ingenting om "cold approach", så vet ikke hvor du får dette ifra. Dette er i sammenheng hvor det er sosialt akseptabelt at en mann skal prøve seg på ei dame. Skal de plage folk derimot så nei. 

Denne statistikken er skremmende og lover ikke godt for Gen Z, spesielt ikke hvis de ikke en gang vet hvordan de skal prøve seg på ei dame. 

Nå mista du meg helt. 

"og du har ikke evidens for at menn ikke kan komme med alskens anklager og bli behandlet på samme måte." ?

Leser du hva du selv skriver? Var nødt til å lese dette innlegget ditt flere ganger for å i det hele tatt forstå hva det er du prøver å si. 

Jeg kom med bevis(artikkelen ovenfor) om at kvinner kan komme med anklagelser mot en mann og du har white knights/simps komme løpende for å forsvare, selv om de anklagelsene kan være falske i første omgang. Selv om de blir bevist til å være falske så har du fortsatt white knights og simps som skal på død og liv forsvare falske anklagelser og hva noen med sunn fornuft ville sagt er på det beste motbydelig og uakseptabel oppførsel. Johnny Depp er et perfekt eksempel på ei dame som trodde hun kunne komme med falske anklagelser og komme seg unna med det. Hun burde være glad for at hun ikke sitter flere år i fengsel. Du er fri til å komme med bevis for eller imot at en mann blir behandlet eller ikke behandlet på samme måte som en kvinne blir når det kommer til anklagelser.

Og ingen her har sagt "alle kvinner" eller "alle menn", eller referert til dem på slikt vis. Det er, som jeg har sagt i denne tråden her gjennom flere poster i en annen relatert tråd, nok av disse kvinnene til at det ødelegges for alle. 

Datingmarkedet er all beviset man trenger for å vite at det er mange nok damer som har blitt fortalt at det kan få alt og trenger ikke tenke på konsekvensene over hva de gjør. De kan velge og vrake av veldig mange menn, så hvorfor velger de ikke han som ser mest attraktiv ut(snakker ikke nødvendigvis om at han er kjekk eller ikke) ut ifra de som faktisk er tilgjengelige? 

De kvinnene burde ikke ha noen problemer med å finne en mann hvis de hadde mer realistiske forventninger til både seg selv, mannen og et mulig forhold og ikke sa nei til et forhold bare fordi mannen ikke var perfekt. 

Alexander Grace har veldig mye innhold om temaet, og denne videoen handler akkurat om Tinder.

 

Det er mange milliarder mennesker på jorden, og at en og annen slenger oppfører seg dårlig, er ikke det samme som å ha statistisk belegg for sine påstander. Du har ikke på noe vis dokumentert at dette er et større problem hos kvinner enn hos menn.

Det du kaller "bevis" i avsnittet om datingmarkedet er bare du som skriver "jeg har rett fordi jeg vet jeg har rett". Datingmarkedet er like mye et bevis på at menn har makt, du kan bare snu litt rundt på hvordan du ser på maktbegrepet. Mannen har sin sveipemakt, kvinnen har sin.

Det er ingen som forteller kvinner i noen større grad enn menn at de slipper å tenke på konsekvenser. Igjen, hvis du mener dette er riktig, finnes det vel noe konkret og håndfast som leder den veien? Det gir ingen mening at noen skulle lære opp folk sånn. Isåfall, tenker jeg at det like gjerne kan være menn som blir opplært til dette.

Til syvende og sist handler det ikke om realisme, men om tiltrekning. Hvis det du legger i "realisme" er at man skal ta til takke med en fjott, forblir man heller singel. Det er jo ellers postet lenker til kilder som sier at 15% (eller hva det var) av unge kvinner ikke blir kontaktet av menn, og da kan vel disse single mennene som har det så fælt fjerne disse fra sjekkemarkedet? Kanskje mennene burde senke kravene sine slik at disse 15%-ene blir bra nok? "They are delusional"?

Hvis du insisterer på dette med "realisme"; så får vel singelgutta også gjøre det og slutte å sveipe vekk damene som er realistisk oppnåelige og på deres eget nivå (for å bruke din terminologi). Men, det er liksom greit å ha mage når du er mann (sa mannen), samtidig som kvinner ikke får ha det...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pame skrev (5 timer siden):

Det skjer vel stort sett bare hvis man er på byen? Hvis man ikke pleier å være på byen så har man ikke den muligheten. 

Det kan skje stort sett overalt. På butikken, på bussen, og andre steder man er blant folk. Cluet er at man ikke tar kontakt med en gang eller første gang eller første dag. Man må vente til man føler man har en invitasjon. 

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...