Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Colin. skrev (11 timer siden):

Helt enig! Man må innse realiteten og prøve å finne løsninger istedenfor å skyld-fordele. Utviklingen har gått slik den har gått, det er som du sier, det er hva det er.

Det er sant, det gagner meg ikke å være bitter. Alle har rett til å ha sine krav til hva de ønsker. At man kan være uenig i enkelte individers krav er greit nok, men når alt kommer til alt så er det opp til hver enkelt å bestemme hva de ønsker og hvilket liv de vil ha. Men jeg reagerer veldig på slike som skriver kronikker som er ment å trykke de som sliter enda lenger ned, istedenfor å prøve å se deres perspektiv også. Det er ikke svart/hvitt.

Det er kaldt, men det er sånn det er. Man ser alt rundt individet før man ser individet. Jeg er selv uføretrygdet, og blir helt sikkert automatisk puttet i en eller annen slags bås bare pga det.

Det er desverre sånn. For min del handler det ikke om at jeg ser ned på de som er der, mer at det blir litt fremmed, vanskelig å sette seg inn i. Når jobb er en stor del av mitt liv og det å ikke være i jobb er en stor del av den andres liv kan det nok skape noen hinder ift kommunikasjon, tilhørighet etc. Jeg pleier å date og har vært sammen med noen som jobber innenfor samme sektor som meg, brenner for de samme tingene etc. Det er med på å skape mye tilhørighet, men for andre trenger ikke det være så viktig :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
On 8/8/2023 at 6:29 PM, Maskinfører said:

Ikke akkurat ett sted jeg ville truffet kvinnfolk 😀

Kommer ann på hvilken region man søker i. En region der tradisjoner, kultur, åndelighet, religion står sterkt, er der jeg tror man har størst sjanse til å finne noen med et livslangt forhold for øye, der man virkelig mener det man sier når man gifter seg nå til dags. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (31 minutter siden):

Kommer ann på hvilken region man søker i. En region der tradisjoner, kultur, åndelighet, religion står sterkt, er der jeg tror man har størst sjanse til å finne noen med et livslangt forhold for øye, der man virkelig mener det man sier når man gifter seg nå til dags. 

Tviler på at du treffer noen der men ansikt til ansikt 😀

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Har gjort det flere ganger, men må være forberedt på å reise litt da. Er jo så klart vanskeligere å pleie et forhold når man må reise mye. Men har ikke gitt opp 😉

hehe beklager uttrykte meg litt feil går nå for jenter rundt der jeg bor tråler gjerne Facebook og kommet i kontakt med ei på min lokale bensinstasjon :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min

Hvor lenge til før kostnadene for dette overlates til skattebetalerne under påskuddet om kvinnehelse?

Er vanskelig å finne drømmeprinsen som oppfyller alle krav. Som en professor eller hva det var sa i artikkelen, her må man prøve å utsette den ujevne maktbalansen som vil oppstå.

I fremtiden får vi nok se 50 år gamle debuterende alenemødre. 🙂🙌

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min

Hvor lenge til før kostnadene for dette overlates til skattebetalerne under påskuddet om kvinnehelse?

Er vanskelig å finne drømmeprinsen som oppfyller alle krav. Som en professor eller hva det var sa i artikkelen, her må man prøve å utsette den ujevne maktbalansen som vil oppstå.

I fremtiden får vi nok se 50 år gamle debuterende alenemødre. 🙂🙌

Å finne kjærligheten er vanskelig for begge kjønn i dagens samfunn. Miriam leter fortsatt etter kjærligheten, og å fryse ned eggene sine er lurt mens man jakter den riktige å stifte familie med. Det å få barn er ikke bare-bare, og at man ønsker å velge en riktig mann er bare på sin plass. Det kan være skremmende å se at en del familier i dag går i oppløsning og man vil jo helst ikke at det skal skje en selv, for de fleste er det ikke ideelt med en "mine-dine-våre" familie. Det kan også hende at menn i aldersgruppen hun søker, allerede er ferdig med barn og ikke ønsker flere, eventuelt at de ikke ønsker barn. 

Det vil vi nok ikke. De fleste kvinner blir ikke gravide når de er 50 år. I fremtiden vil vi nok heller se at det blir født mindre barn, tenker jeg. Det ser vi jo allerede. 

Lenke til kommentar

Modenhet er en god ting når det kommer til å oppdra barn. Barn av "eldre" foreldre er generelt tryggere på seg selv og får en stødigere oppvekst og stiller bedre enn barn av unge foreldre, i alle faser av oppveksten. Det viser undersøkelser.

Det sagt så øker risikoen for misdannelser, fysiske og medisinske problemer for barna jo eldre foreldrene er når de blir født. Det finnes altså en slags gylden middelvei. Hvis jeg har skjønt rett så er det best for barna dersom foreldrene er rundt 25-35 når de blir født. Altså ganske i tråd med normalen i dag. I fjor var gjennomsnittsalder for mor 31,7 år og for far 34,1 år.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Tinder er en relativt stor del av et mye større problem med sosial media og ''tilgjengelighet'', en giftig kombo med mannlige rundbrennere som får mange kvinner til å tro de er 10'ere, og derav fortjener 10'ere selv.
Man forventer det man tror man kan få, fortsetter slik for lenge, og glemmer at alder er sentralt i kvinners ''markedsverdi''.
Det kombineres videre med en ONS kultur og sexleketøy som igjen skaper skyhøye forventinger til hvor bra sex må være.
Så ender man opp kronisk singel, i blant uten å bry seg.

Begge kjønn er skyld i problemet, og begge kjønn lider stort av det.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (11 timer siden):

Tinder er en relativt stor del av et mye større problem med sosial media og ''tilgjengelighet'', en giftig kombo med mannlige rundbrennere som får mange kvinner til å tro de er 10'ere, og derav fortjener 10'ere selv.
Man forventer det man tror man kan få, fortsetter slik for lenge, og glemmer at alder er sentralt i kvinners ''markedsverdi''.
Det kombineres videre med en ONS kultur og sexleketøy som igjen skaper skyhøye forventinger til hvor bra sex må være.
Så ender man opp kronisk singel, i blant uten å bry seg.

Begge kjønn er skyld i problemet, og begge kjønn lider stort av det.

Det er ingen som tror de "fortjener" en eller annen person som har slik og sånn karakter på skalaen. Normale mennesker går ikke rundt og sier "NN er en åtter". Da er man en fjott som sannsynligvis få vil ha noe med å gjøre som partner, rett og slett fordi det vitner om et usunt menneskesyn.

De fleste vil ha noen som legger ned omtrent samme innsats (eller mer) for å se ålreit ut. En person som holder kroppen ved like, vil normalt sett ikke like en potetsekk. En person som er belest og samfunnsengasjert, vil normalt sett ikke like en som skulle være "kul" og droppet alle leksene, og syns samfunnsdebatt er kjedelig. Og det er jo her problemene kommer, for når du har forfalt på ulike plan i 15-20 år er det ikke så lett å hente seg inn igjen. Enten det er det intellektuelle det skorter på, eller at du blir andpusten av å løpe en runde rundt en idrettsplass. Mye av dette ser du også på Tinder, hvor kvinneprofilene jevnt over holder høyere kvalitet enn manneprofilene. Hvorfor skal en kvinne sveipe på en profil som ikke er like god som deres egen? Og da tenker jeg på hvor gjennomtenkt antrekk og lyssetting er, hvordan man poserer og hvilke motiver man velger. For eksempel. Menn som får mange sveips vet også hvordan de lager en profil som tiltrekker seg kvinner.

Sexleketøy er forøvrig et supplement til sex og ikke en erstatning for det. Kanskje kan det i noen tilfeller erstatte behovet for tilfeldig sex, men det erstatter ikke relasjoner og forhold. Verden ville ikke vært bedre uten sexleketøy, uavhengig av om vi snakker dem til er for menn eller dem som er for kvinner.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Colin. said:

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/vejxzp/miriam-33-fryste-ned-egg-har-faatt-utsatt-tidsfristen-min

Hvor lenge til før kostnadene for dette overlates til skattebetalerne under påskuddet om kvinnehelse?

Er vanskelig å finne drømmeprinsen som oppfyller alle krav. Som en professor eller hva det var sa i artikkelen, her må man prøve å utsette den ujevne maktbalansen som vil oppstå.

I fremtiden får vi nok se 50 år gamle debuterende alenemødre. 🙂🙌

Og for oss med et fnugg av sunn fornuft vet vi å holde oss unna alenemødre. :P

Jo eldre en kvinne blir jo verre blir det. Sjansen for å ha en suksessfull fødsel etter 40 begynner virkelig å falle raskt grunnet alder, så skjønner ikke hva det er hu driver med. Eggene kan bli fryst ned men det er ikke garantert at eggene vil overleve å bli fryst ned over lenger tid. 

Har ikke abonnement på VG og gidder ikke kjøpe det bare for å lese en artikkel. Står det noe mer enn hva man kan oppfatte fra selve artikkel tittelen?

Endret av Yakamaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Yakamaru said:

Har ikke abonnement på VG og gidder ikke kjøpe det bare for å lese en artikkel. Står det noe mer enn hva man kan oppfatte fra selve artikkel tittelen?

Ikke egentlig. Fritt husket fra hukommelsen, var det bare at prosessen kostet rundt 100K og at dette individet under intervju-prosessen flere ganger hadde dates som flere ganger endte i skuffelse.

Endret av Colin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For barnas del bør foreldre være godt foreldremateriale. Jeg tar det som en slags kvalitetskontroll at i det minste én mann over tid går god for at dama er godt foreldremateriale og at hun over tid går god for han. Damer som blir gravide utenfor et langvarig forhold og velger å gjennomføre svangerskapet uten barnets far på laget bør få varsellampene til å lyse. Barn bør ha to foreldre som er innstilt på å leve sammen. Sånne solo-opplegg tyder på egoistiske ambisjoner om å vise omverden at man er normal og ikke på barnets beste.

Når noen gjentakende ganger ikke klarer å holde på partnere så tar jeg det som et dårlig signal. For all del, det kan være gjentakende uflaks med mennene også, men statistisk så minker den sjansen jo flere menn som har forlatt "åstedet". Da kan hun være høyt oppe på crazy-hot skalaen.

Er man derimot første daten til ei som kommer fra et langt forhold så kan det være helt grei sjanse for at hun er godt kjærestemateriale og foreldremateriale. Kryss fingrene for at det var eksen som var problemet i forholdet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Colin. said:

Ikke egentlig. Fritt husket fra hukommelsen, var det bare at prosessen kostet rundt 100K og at dette individet under intervju-prosessen flere ganger hadde dates som flere ganger endte i skuffelse.

Ah. 100k er sabla mye cash selv for de for oss med fulltidsjobb. 

5 hours ago, knopflerbruce said:

Intet galt med alenemødre, men det betinger jo at en må ønske å ha noe med barn å gjøre ganske tidlig.

Det er en ufrivillig komikk i det hvis (single) menn kaller kvinner "kravstore" og selv avfeier dem som kandidater, uavhengig av personlighet eller noe annet, fordi de har gjort noe så grusomt som å formere seg.

Har mer med uønsket bagasje å gjøre. Du er sekundær prioritet ofte på det beste og må ta vare på noen andres unger. Alle alenemødre jeg har støtt borti har vært vennlige men egoister, hvor de setter seg selv og ungen(e) sine først, deg sekundært. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Ah. 100k er sabla mye cash selv for de for oss med fulltidsjobb. 

Har mer med uønsket bagasje å gjøre. Du er sekundær prioritet ofte på det beste og må ta vare på noen andres unger. Alle alenemødre jeg har støtt borti har vært vennlige men egoister, hvor de setter seg selv og ungen(e) sine først, deg sekundært. 

At mødre setter sine barn først er ikke noe forbeholdt alenemødre.

Om en mann tror at kvinnens kjærlighet til han er sterkere enn kjærligheten for sine barn, så vet ikke jeg altså.... Da har man misforstått litt. Og om en mann, krever at ens behov og liv skal settes foran kvinnens egne barn, da er man litt ute å kjøre tenker jeg.

Velger ikke en mor sitt barn foran alt så er det trolig det største røde flagget som kan eksistere noensinne. Men tenker man med feil hode så er det kanskje ikke det... ;) 

Endret av Nøtteknekker
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nøtteknekker said:

At mødre setter sine barn først er ikke noe forbeholdt alenemødre.

Om en mann tror at kvinnens kjærlighet til han er sterkere enn kjærligheten for sine barn, så vet ikke jeg altså.... Da har man misforstått litt. Og om en mann, krever at ens behov og liv skal settes foran kvinnens egne barn, da er man litt ute å kjøre tenker jeg.

Velger ikke en mor sitt barn foran alt så er det trolig det største røde flagget som kan eksistere noensinne. Men tenker man med feil hode så er det kanskje ikke det... ;) 

???

At mødre setter sine unger først burde være hva en mor skal gjøre. Dette handler om å ikke bruke sine ressurser til å oppfostre noen andres barn hvor man bare blir behandlet som en lønnsslipp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...