Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Nå er det vel mer typisk ultra-konservativ å ha vrangforestillinger om at det ER slik, men men.

At kvinner "ikke er ansvarlige for egen oppførsel" i 2023 skulle det vært interessant å få dokumentasjon på. Eller forsåvidt denne påstanden om at bitre menn og kvinner behandles ulikt pga kjønn. Forøvrig har jeg ikke sett noen bitre kvinner i noen lenker. De som klager på menns sjekketeknikk og velter seg i tilbud kan neppe kalles "bitter".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (På 20.2.2023 den 11.37):

Nå er det vel mer typisk ultra-konservativ å ha vrangforestillinger om at det ER slik, men men.

Forestillingen om kvinner som ute av stand til å ta vare på seg selv og må hjelpes/gjetes later til å ha appell over store deler av spekteret.

Sitat

Forøvrig har jeg ikke sett noen bitre kvinner i noen lenker.

Se f.eks i denne tråden (sakset fra to forskjellige forfattere):

»Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem, hva jeg skal se etter, hvordan jeg skal bygge tillit, jeg har fått et veldig dårlig syn på menn de siste årene og jeg heller mer og mer mot å bli bitter. 
..

Her beviser du jo nettopp at alle menn er like og er drittsekker som tror dere eier, har rett og er bedre enn oss damer. Menn er menn sier jeg, dere vet å tråkke på oss sånn at vi skal føle oss uverdige og underlegne dere.

https://www.diskusjon.no/topic/1930631-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-komme-meg-ut-i-den-virkelige-verdenen-for-å-date-menn/

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (18 minutter siden):

Forestillingen om kvinner som ute av stand til å ta vare på seg selv og må hjelpes/gjetes later til å ha appell over store deler av spekteret.

Se f.eks i denne tråden (sakset fra to forskjellige forfattere):

»Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem, hva jeg skal se etter, hvordan jeg skal bygge tillit, jeg har fått et veldig dårlig syn på menn de siste årene og jeg heller mer og mer mot å bli bitter. 
..

Her beviser du jo nettopp at alle menn er like og er drittsekker som tror dere eier, har rett og er bedre enn oss damer. Menn er menn sier jeg, dere vet å tråkke på oss sånn at vi skal føle oss uverdige og underlegne dere.

https://www.diskusjon.no/topic/1930631-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-komme-meg-ut-i-den-virkelige-verdenen-for-å-date-menn/

 

Men dette er jo akkurat det MENN i denne tråden selv driver med (det du skisserer med bitterhet). For hver "bitter kvinne" finner du fem bitre menn. Trådens eksistens ER jo bitterheten over at "menn skades av Tinder" fordi de ikke klarer håndtere moderne krav. Så finnes det noen kvinner med samme problem - og gratulerer, du fant en av dem.

Dette med "kvinner som ute av stand til å ta vare på seg" er jo det det moderne samfunnet kjemper mot, og hvis du møter slike holdninger sitter du inne i rimelig kjønnskonservative kretser - for å si det forsiktig. Det er ikke noe som har bredt fotfeste i samfunnet lenger. Det er vel også dette som er "problemet" for de såkalt "usikre unge menn", som nettopp sliter med at kvinner tar vare på seg selv og ikke trenger deres forsørgerevner.

Alle reportasjer o.l. jeg har vært borti om denne problematikken har sneiet innom dette, og det er ikke så rart når selv de single menn som sitter på gutterommet sier det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Så finnes det noen kvinner med samme problem - og gratulerer, du fant en av dem.

Du sa at du «aldri» hadde sett noe. Så bruker jeg litt tid og viser deg et eksempel på det du aldri har sett.

Heller enn å takke meg så fremstår du lite takknemlig. Hva er strategien din her?


Er målet å nekte for noe, forskyve bevisbyrden over på meg, og så kjapt gå videre til neste moment når jeg viser at du har tatt feil?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Det har tidligere vært sagt at ca 40% av medlemmene på diskusjon.no er kvinner tror jeg.

-k

Og hvis vi legger det til grunn, så skulle du få ca 3,33 kvinner per 5 menn, ikke 1 kvinne per 5 menn, per utsagn lenger opp. Dette følger fordi 60/40=1,5, slik at det er 1,5 ganger så mange kvinner som menn her (vi antar forumet er representativt), og 5/3,33=1,5.

Sånn, nå har jeg lært deg litt matematikk. Vennligst takk meg.

 

knutinh skrev (1 time siden):

Du sa at du «aldri» hadde sett noe. Så bruker jeg litt tid og viser deg et eksempel på det du aldri har sett.

Heller enn å takke meg så fremstår du lite takknemlig. Hva er strategien din her?


Er målet å nekte for noe, forskyve bevisbyrden over på meg, og så kjapt gå videre til neste moment når jeg viser at du har tatt feil?

-k

Det som er interessant når du kommer med generelle påstander i samfunnet er kvantitative data som understøtter det. Eventuelt andre argumenter som ikke virker som sånne "nå har jeg saumfart internett etter ETT eksempel".

Det er ikke viktig for mine argumenter å bevise at menn er bitrere enn kvinner. Det eneste jeg konstaterer er at dette med problemer med å være attraktiv på markedet fortrinnsvis sees på som et manneproblem, i alle fall i den alderen hvor man typisk stifter sin familie - per alle artikler, TV-programmer o.l. om temaet "menn på siden av samfunnet". Skulle det dukke opp data som tilsier at kvinners singeltilværelse i samme grad handler om deres opplevelse av å ikke være ettertraktet, har vi kanskje noe interessant å diskutere der, men ut fra f.eks. det vi vet om Tinder så vasser (unge) kvinner i tilbud, mens menn sjeldent får matcher og dermed ikke har luksusen det er å velge bort mulige kjæresteemner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 timer siden):


Sånn, nå har jeg lært deg litt matematikk. Vennligst takk meg.

Jeg kan ikke rimeligvis takke deg for at du korrigerer et utsagn jeg aldri har kommet med. Hvilke fantasier du nærer inni hodet ditt eller om du sliter med å skille meg fra andre brukere er vel strengt tatt ikke noe jeg skal takke deg for?

Sitat

Det som er interessant når du kommer med generelle påstander i samfunnet er kvantitative data som understøtter det. Eventuelt andre argumenter som ikke virker som sånne "nå har jeg saumfart internett etter ETT eksempel".

Da regner jeg med at du aldri mer vil argumentere med at «jeg har ikke sett…»? 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (11 timer siden):

Jeg kan ikke rimeligvis takke deg for at du korrigerer et utsagn jeg aldri har kommet med. Hvilke fantasier du nærer inni hodet ditt eller om du sliter med å skille meg fra andre brukere er vel strengt tatt ikke noe jeg skal takke deg for?

Da regner jeg med at du aldri mer vil argumentere med at «jeg har ikke sett…»? 

-k

Meg: For hver "bitter kvinne" finner du fem bitre menn.

Opposisjon (som svar til det over): For hvert kvinnfolk på et forum så finner du også fem menn.

Meg (som svar til det over): Nei.

Deg (som svar til nei-et over): Det har tidligere vært sagt at ca 40% av medlemmene på diskusjon.no er kvinner tror jeg.

Meg (som svar til din post over): <utregning som motbeviser påstanden>

Hvis poenget ditt var at jeg hadde rett, burde du heller svart Duke-fyren og korrigert der, det er jo mer relevans for hans del at du har data på dette enn å vise det til meg - jeg VET jo at det han sier ikke stemmer. Men whatever.

Forøvrig bør du passe på dine egne fantasier, herunder disse vrangforestillingene om hvordan vi ser på menn kontra kvinner, som du legger frem som vedtatte sannheter... selv om det er rent oppspinn om vi forholder oss til samtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7 skrev (23 minutter siden):

Kan ikke dere legge den der diskusjonen/kranglingen død?

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Jeg trenger ikke kverne på alle diskusjoner "to the bitter end", men disse ubegrunnede og svært polariserte påstandene om dobbeltstandarder for menn og kvinner som "selvsagt" faller i mannens disfavør gidder jeg ikke la stå ubesvart. Syns det er greit om denne tråden ikke er et ekkokammer for selvmedlidenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 22.2.2023 den 16.38):

Jeg trenger ikke kverne på alle diskusjoner "to the bitter end", men disse ubegrunnede og svært polariserte påstandene om dobbeltstandarder for menn og kvinner som "selvsagt" faller i mannens disfavør gidder jeg ikke la stå ubesvart. Syns det er greit om denne tråden ikke er et ekkokammer for selvmedlidenhet.

Hva er egentlig problemet med det? Mener du menn ikke har ting som går i deres disfavør eller mener du at menn ikke kan si hva det er uten at det også veies opp med å nevne noe som er i kvinners disfavør? Og kanskje helst om de har samme ting i en eller annen grad hvorpå da graden må være størst før man kan si noe om den..?

Forteller du barna dine når de har slått seg at de kan slutte med klagingen fordi også du har plaster på kneet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (4 timer siden):

Hva er egentlig problemet med det? Mener du menn ikke har ting som går i deres disfavør eller mener du at menn ikke kan si hva det er uten at det også veies opp med å nevne noe som er i kvinners disfavør? Og kanskje helst om de har samme ting i en eller annen grad hvorpå da graden må være størst før man kan si noe om den..?

Forteller du barna dine når de har slått seg at de kan slutte med klagingen fordi også du har plaster på kneet?

Jeg mener offermentalitet begrunnet med ikke-eksisterende fenomener hvor ett kjønn slipper billigere unna enn et annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Jeg mener offermentalitet begrunnet med ikke-eksisterende fenomener hvor ett kjønn slipper billigere unna enn et annet.

Ok. Da aner jeg ikke hva du sikter til fra denne tråden, men skal jeg gjette så sikter du til at kvinner visstnok er kravstore selv om det er jo er ingenting som tilsier at kvinner ikke er kravstore samtidig som det kan være offermentalitet om det. Man kan jo ikke bare se på noen som syntes synd på seg selv og fra det bedømme at de innbiller seg ting. Offermentalitet kan jo tross alt likegjerne dreie seg om noe reélt som noe fiktivt.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Ok. Da aner jeg ikke hva du sikter til fra denne tråden, men skal jeg gjette så sikter du til at kvinner visstnok er kravstore selv om det er jo er ingenting som tilsier at kvinner ikke er kravstore samtidig som det kan være offermentalitet om det. Man kan jo ikke bare se på noen som syntes synd på seg selv og fra det bedømme at de innbiller seg ting. Offermentalitet kan jo tross alt likegjerne dreie seg om noe reélt som noe fiktivt.

"(usmakelige menn er svin. Usmakelige kvinner er sarte sjeler som har blitt såret en gang)"

Du får søke opp det sitatet. Det er et godt eksempel på utsagn jeg sikter til. Altså påståtte dobbeltstandarder som ikke finnes, som bare bygger opp under offermentalitet.

Hvis vi kan være enige om at begge kjønn i utgangspunktet er like kravstore, så er det godt nok for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

"(usmakelige menn er svin. Usmakelige kvinner er sarte sjeler som har blitt såret en gang)"

Du får søke opp det sitatet. Det er et godt eksempel på utsagn jeg sikter til. Altså påståtte dobbeltstandarder som ikke finnes, som bare bygger opp under offermentalitet.

Det er vel ikke noe mer bevis her for at det er oppspinn enn at det er korrekt.

knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Hvis vi kan være enige om at begge kjønn i utgangspunktet er like kravstore, så er det godt nok for meg.

Folk er i all hovedsak selvsentrerte og vil derfor finne sine egne problemer best rettferdiggjort. En egenskap man i stor grad vokser av seg og som i all hovedsak er hva som skiller voksne fra barn, imo. Baksiden av det blir jo at dersom noen forteller noen at deres problemer ikke er viktige nok så kan det være fordi at 1) de er ikke viktige nok, eller 2) den andre parten har ikke kommet over dette selvsentrerte og klarer ikke se forbi sin egen navle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...