Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knutinh skrev (11 minutter siden):

Så når menn går for kvinner med humor og mindre pent utseende så et det fordi vi bare er et vandrende, desperat kjønnsorgan? Mens når kvinner gjør det samme så er det fordi dere…?

-k

Fordi de vil pule. Gjelder begge kjønn. Var da voldsomt til negativ tolkning her, skulle trodd det var du og han under her som var kvinner og ikke jeg..... 

Colin. skrev (10 minutter siden):

Jeg så også det. Tror denne brukeren er mer interessert i å fremme det ene kjønnet som "den gode" og det andre som "den slemme".

Igjen, du tolker ting i verste mening..... Så du mener du er slem fordi du verdsetter utseende på kvinnen høyest? Da får du mene det, jeg har ikke sagt at du er det. Jeg kan se for meg hvor deprimerende det er som mann å se alle de flotte kvinnene på tinder og ikke ha mulighet til å få snakke med de engang. Kan ikke forstå hvordan det er, men kan skjønne det er vondt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (24 minutter siden):

de fleste bare har lyst til å finne noen de kan ha et godt liv med og føler at de kommer til å respektere og stole på?

Pisspreik og det vet du. Les trådstarter sitt innlegg. Står ikke en dritt om kjærlighet, godt liv, respekt, tillit og lignende. Det handler om sex, pene kvinner osv. 😛 Monogami og forhold er på vei ut for lengst. 

Endret av Malakitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Malakitt said:

Igjen, du tolker ting i verste mening..... Så du mener du er slem fordi du verdsetter utseende på kvinnen høyest? Da får du mene det, jeg har ikke sagt at du er det. Jeg kan se for meg hvor deprimerende det er som mann å se alle de flotte kvinnene på tinder og ikke ha mulighet til å få snakke med de engang. Kan ikke forstå hvordan det er, men kan skjønne det er vondt. 

Tolker det ikke i verste mening. Jeg leser hva du skriver. Du innbiller deg at utseende og overfladiskhet står høyere i kurs hos det ene kjønnet enn det andre, for å på den måten fremme narrativet om at det andre kjønnet er mer opptatt av indre verdier. Det er deprimerende for alle å ikke få sjansen til å bli kjent med noen basert på at man blir valgt bort på grunn av ytre faktorer.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (Akkurat nå):

Tolker det ikke i verste mening. Jeg leser hva du skriver. Du innbiller deg at utseende og overfladiskhet står høyere i kurs hos det ene kjønnet enn det andre, for å på den måten fremme narrativet om at det andre kjønnet er mer opptatt av indre verdier. Det er deprimerende for alle å ikke få sjansen til å bli kjent med noen basert på at man blir valgt bort på grunn av ytre faktorer.

Jo takk det vet jeg alt om. 

Kvinner ER mer opptatt av indre verdier. Menn ER mer opptatt av ytre verdier. Sånn er det bare, og om det er bra eller dårlig kan du bedømme selv. Det er sånn vi mennesker er skrudd sammen og det kan du faktisk ikke nekte på. Det betyr derimot ikke at kvinner IKKE kan være opptatt av ytre verdier, men det er sjeldent det som er avgjørende. Kvinner er litt mer kompliserte der, menn er litt enklere. Det har vel blitt nevnt før, men stiller du 20 menn foran en gruppe kvinner vil nok alle ha ulik mening om hvem som er attraktiv. Stiller du 20 kvinner foran en gruppe menn vil mennene være enige om hvem som er attraktive og ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Malakitt said:

Jo takk det vet jeg alt om. 

Kvinner ER mer opptatt av indre verdier. Menn ER mer opptatt av ytre verdier. Sånn er det bare, og om det er bra eller dårlig kan du bedømme selv. Det er sånn vi mennesker er skrudd sammen og det kan du faktisk ikke nekte på. Det betyr derimot ikke at kvinner IKKE kan være opptatt av ytre verdier, men det er sjeldent det som er avgjørende. Kvinner er litt mer kompliserte der, menn er litt enklere. Det har vel blitt nevnt før, men stiller du 20 menn foran en gruppe kvinner vil nok alle ha ulik mening om hvem som er attraktiv. Stiller du 20 kvinner foran en gruppe menn vil mennene være enige om hvem som er attraktive og ikke. 

Hvis det du sier hadde vært sant, så skulle jeg og flere med meg som ikke er høyest på attraktivitets-skalaen, fått mange matcher på tinder? Allikevel står vi uten noen i Norges land, selv om vi presenterer oss som respektable mennesker? Hva er grunnen til det da? Får vi en match så ender det stillhet og inget svar? Hva er greia med det da? Hvis indre verdier er "viktigere" for kjønnet du liker å presentere som mer opptatt av indre verdier.

Du ønsker det skal være slik du presenterer det, fordi da kun du ha noen å skylde på for havarerte forhold.

 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (8 minutter siden):

Hvis det du sier hadde vært sant, så skulle jeg og flere med meg som ikke er høyest på attraktivitets-skalaen, fått mange matcher på tinder? Allikevel står vi uten noen i Norges land, selv om vi presenterer oss som respektable mennesker? Hva er grunnen til det da? Får vi en match så ender det stillhet og inget svar? Hva er greia med det da? Hvis indre verdier er "viktigere" for kjønnet du liker å presentere som mer opptatt av indre verdier.

Du ønsker det skal være slik du presenterer det, fordi da kun du ha noen å skylde på for havarerte forhold.

 

Fordi de kvinnene får hundrevis av matcher og å skrive med hundrevis av menn er virkelig ikke en enkel jobb. Har du prøvd å ikke bare prøve deg på 10/10 damer og heller finne noen "på egen liga" eller noe sånt? Snakke med kvinner i virkeligheten i stedet for å bruke tinder? Om ei dame har et hav av menn å velge i så er det klart hun vil bli noe mer kravstor og selvsagt kan kvinner ha preferanser for utseende også, men at det er det som er avgjørende har jeg liten tro på. Men nå vet jeg ikke hvordan jentene i aldersgruppen du søker, tenker. Husker både jeg og venninnene mine back in the days var relativt overfladiske, men utseende var likevel ikke avgjørende, da... 

Bla bla til siste setning. 

Endret av Malakitt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Malakitt said:

Fordi de kvinnene får hundrevis av matcher og å skrive med hundrevis av menn er virkelig ikke en enkel jobb. Har du prøvd å ikke bare prøve deg på 10/10 damer og heller finne noen "på egen liga" eller noe sånt? Snakke med kvinner i virkeligheten i stedet for å bruke tinder? Om ei dame har et hav av menn å velge i så er det klart hun vil bli noe mer kravstor og selvsagt kan kvinner ha preferanser for utseende også, men at det er det som er avgjørende har jeg liten tro på. Men nå vet jeg ikke hvordan jentene i aldersgruppen du søker, tenker. Husker selv jeg var passe overfladisk når jeg var ung, men utseende var likevel ikke avgjørende. 

Langt ifra, skulle jo innerst inne ønske det ikke var sånn, men jeg kan ikke kontrollere eller forandre biologi. 😛 Er man ikke pen som dame kan man drite i forhold og gode relasjoner til menn dessverre. Ikke engang pappaen din vil være glad i deg! 😛 

Men, siden de verdsetter indre verdier, så skulle allikevel alle kunne fått komme i kontakt med noen fra tid til annen på tinder. Du kommer igjen med unnskyldninger for at det du sier skal passe til din fortelling. 

Jeg har gitt sjansen til flere på tinder, uten å få kontakt. Selv de som er aleneforeldre har jeg gitt sjansen til frem til jeg ble 30. Nå har jeg innsett det at selv disse bare jakter på status-personene de kan presentere for sine foreldre. Hvorfor skal det ene kjønnet få være mer kravstor å bli sett på som hellig, mens det andre ikke kan være det og bli sett på samme måte? 

Nei, hvem vet hva de jeg søker tenker, jeg får jo aldri kontakt med de her på berget så hvem i h.. vet. Det er nok som med alle, utseende og status foran alt annet.

Det er likt for alle.

 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 minutter siden):

Men, siden de verdsetter indre verdier, så skulle allikevel alle kunne fått komme i kontakt med noen fra tid til annen på tinder. Du kommer igjen med unnskyldninger for at det du sier skal passe til din fortelling. 

Jeg har gitt sjansen til flere på tinder, uten å få kontakt. Selv de som er aleneforeldre har jeg gitt sjansen til frem til jeg ble 30. Nå har jeg innsett det at selv disse bare jakter på status-personene de kan presentere for sine foreldre. Hvorfor skal det ene kjønnet få være mer kravstor å bli sett på som hellig, mens det andre ikke kan være det og bli sett på samme måte? 

Nei, hvem vet hva de jeg søker tenker, jeg får jo aldri kontakt med de her på berget så hvem i h.. vet. Det er nok som med alle, utseende og status foran alt annet.

Det er likt for alle.

 

Skulle ikke du til utlandet eller husker jeg feil? Da finner du kjærligheten/ligget/hva enn du søker vettu, forstår ikke helt hvorfor du klager sånn da. Tenk på oss kvinner, vi kan ikke reise til utlandet og finne kjærligheten når vi blir eldre og uattraktive. Vi må skaffe oss katt om vi ønsker kos eller at noen skal ha behov for oss..... 😛 

Endret av Malakitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Malakitt said:

Skulle ikke du til utlandet eller husker jeg feil? Da finner du kjærligheten/ligget/hva enn du søker vettu, forstår ikke helt hvorfor du klager sånn da. Tenk på oss kvinner, vi kan ikke reise til utlandet og finne kjærligheten når vi blir eldre og uattraktive. Vi må skaffe oss katt om vi ønsker kos eller at noen skal ha behov for oss..... 😛 

Fordi du prøver å stille et kjønn i bedre lys enn det andre her på berget.

Absolutt, skal til utlandet. Har du ikke fått med deg tv-programmet grenseløst forelsket? Eldre kvinner med yngre menn går like fint det, ser ikke problemet med det. Håp for alle.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (Akkurat nå):

Fordi du prøver å stille et kjønn i bedre lys enn det andre her på berget.

Absolutt, skal til utlandet. Har du ikke fått med deg tv-programmet grenseløst forelsket? Eldre kvinner med yngre menn går like fint det, ser ikke problemet med det. Håp for alle.

For du tror det er kjærlighet, ikke sant.... Kjærligheten er død og begravet for lenge siden. Pur illusjon, men for de som tror på det, masse lykke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Malakitt said:

For du tror det er kjærlighet, ikke sant.... Kjærligheten er død og begravet for lenge siden. Pur illusjon, men for de som tror på det, masse lykke til. 

Like mye kjærlighet det som noe annet? Virker som disse parene trives godt i lag. 

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (1 time siden):

Pisspreik og det vet du. 

Jeg er respektfullt uenig.

Sitat

Kjærligheten er død og begravet for lenge siden.

Det interessante er at samme setning sagt fra en mannemunn ville ha trigget de selvrettferdige til å rope opp om «incels» og «toxic masculinity» og jeg vet ikke hva.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Malakitt said:

Mye som virker som noe men som ikke er noe. 

Dette kan sies om absolutt alle forhold da. Men hvis du ikke tror på kjærligheten overhodet, så er det vel fordi du rett og slett valgte feil partner såpass mange ganger til nå at du har gitt opp? Eldre personer kan like godt finne kjærligheten som alle andre, og jeg synes det er ufint å insinuere noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Jeg er respektfullt uenig.

Det interessante er at samme setning sagt fra en mannemunn ville ha trigget de selvrettferdige til å rope opp om «incels» og «toxic masculinity» og jeg vet ikke hva.

-k

Mulig det, jeg ville sagt meg enig med mannen som sa det. Men tro meg, jeg har ytra mine meninger andre steder og det har ikke blitt populært mottatt selv om det kommer fra en kvinne heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (Akkurat nå):

Dette kan sies om absolutt alle forhold da. Men hvis du ikke tror på kjærligheten overhodet, så er det vel fordi du rett og slett valgte feil partner såpass mange ganger til nå at du har gitt opp? Eldre personer kan like godt finne kjærligheten som alle andre, og jeg synes det er ufint å insinuere noe annet.

Drit i å anta at du vet noe om mitt tidligere kjærlighetsliv, men fortell deg selv en historie som passer og tro på den om det gjør kvelden din bedre. 

Det kan de sikkert, jeg vet ikke hva kjærlighet er så hvem er jeg til å dømme? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Malakitt said:

Drit i å anta at du vet noe om mitt tidligere kjærlighetsliv, men fortell deg selv en historie som passer og tro på den om det gjør kvelden din bedre. 

Det kan de sikkert, jeg vet ikke hva kjærlighet er så hvem er jeg til å dømme? 

Da synes jeg heller ikke du bør komme med syrlige utsagn som "fordi du tror det er kjærlighet, ikke sant..." uten å begrunne noe mer hvorfor du skriver det du gjør. Så klart kan det være kjærlighet som noe annet som du eller andre har opplevd. "Ekte kjærlighet" fås ikke bare i din versjon, hva nå det enn er, som du nå sier du ikke vet hva er.🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 minutter siden):

Da synes jeg heller ikke du bør komme med syrlige utsagn som "fordi du tror det er kjærlighet, ikke sant..." uten å begrunne noe mer hvorfor du skriver det du gjør. Så klart kan det være kjærlighet som noe annet som du eller andre har opplevd. "Ekte kjærlighet" fås ikke bare i din versjon, hva nå det enn er, som du nå sier du ikke vet hva er.🤷‍♂️

Tja, er det noe jeg har lært om "kjærlighet" som menn gir så har det fryktelig mange likhetstrekk med kåtskap hos menn. Og menn kan jo bli kåte på sikkert 90% av kvinnebefolkningen under 30, så det er litt bekymringsverdig...

Men I rest my case, gidder ikke denne tråden mer i dag. Kommer tilbake om noen uker når jeg er i dritthumør igjen og vil hoste opp flere syrlige utsagn. Begeret var fullt, måtte søle et sted, ble kjedelig nå. 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Men, siden de verdsetter indre verdier, så skulle allikevel alle kunne fått komme i kontakt med noen fra tid til annen på tinder. Du kommer igjen med unnskyldninger for at det du sier skal passe til din fortelling. 

Jeg har gitt sjansen til flere på tinder, uten å få kontakt. Selv de som er aleneforeldre har jeg gitt sjansen til frem til jeg ble 30. Nå har jeg innsett det at selv disse bare jakter på status-personene de kan presentere for sine foreldre. Hvorfor skal det ene kjønnet få være mer kravstor å bli sett på som hellig, mens det andre ikke kan være det og bli sett på samme måte? 

Nei, hvem vet hva de jeg søker tenker, jeg får jo aldri kontakt med de her på berget så hvem i h.. vet. Det er nok som med alle, utseende og status foran alt annet.

Det er likt for alle.

 

Hvordan tydeliggjør du dine indre verdier på Tinder? Tror det er ganske mange som kunne trengt tips her!

Jeg er heldigvis ikke singel, men hadde jeg vært det, hadde jeg slitt veldig med å presentere indre verdier på en slik plattform. Plattformen handler jo kun om det ytre. Ergo vrient å nå opp. Ergo ikke rart at mange menn og kvinner ender opp med å bare bli skuffet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (19 timer siden):

Vanlig praksis er å anta færrest mulig parametre og en enklest mulig modell - inntil man har data som støtter noe annet.

Det følger av Ockhams sverd eller «everything should be as simple as possible but not simpler» av Einstein.

Dvs jeg kan prøve å publisere et paper med ordlyden «vi har ikke funnet noen data på dette, men antar i det videre at mennesker som heter Lars er mer tilbøyelig til å få kreft enn andre» så vil fagfelle-vurdering forhåpentlig stoppe det fra å bli publisert.

Jeg håper kanskje å unngå at dette blir en debatt om ex phil?

-k

Hvis vi bruker Ockham's razor, så skulle jo dette med "menn behandles urettferdig" ikke være noe argument fra din side. Ockham's razor tilsier da at man antar at kvinner og menn behandles med lik grad av rettferdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...