Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Cowboystrekk said:

image.thumb.png.d6d5456259b43f62af429ea60b0c53d4.png

Ser lovende ut dette, stock vell og merke. Zen3D høres ut til å gi temmelig lik ytelse om den i snitt yter 15% over Zen 3. Hvor mye man kan overklokke minne og CPU blir avgjørende for om jeg hopper på, men tipper stock og tweaka Alder lake/Zen3D blir ganske jevne, kanskje Alder lake blir bedre om man får klokka opp DDR5 en god del og stramma timings. Intel ser ut til å ta igjen det lille forspranget AMD har hatt :) Det er bra for konkurransen! 

Blir spennende.. eneste med den grafen er at det er målt i win11.. og vi vet hvordan ms gimpet amd her 😉.. 

vi kan få en situasjon hvor 12900k vinner i win11 men taper i win10 :(

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Betroz said:

Akkurat som da DDR4 kom og de før det, så tar det tid før de virkelige gode brikkene kommer. Innen det skjer, så har sikkert Meteor Lake og Zen 4 kommet ut :wee:

Fare for det så i værste fall så har jeg 10900k i backup, men men.. 

Men lurer litt på å bestille ett DDR4 hk også, bare mens jeg venter 😁

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Robotix skrev (9 minutter siden):

Tror jeg venter til Rog Maximus Extreme og G.Skill 6600 kommer, sikkret meg dog 3 12900K :D

Edit, jommen hadde Komplett Extreme :D

 

https://www.komplett.no/product/1198175/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-maximus-z690-extreme-lga1700-hovedkort#

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...