Gå til innhold

Intel 12 serie Alder Lake cpu


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

image.thumb.png.d6d5456259b43f62af429ea60b0c53d4.png

Ser lovende ut dette, stock vell og merke. Zen3D høres ut til å gi temmelig lik ytelse om den i snitt yter 15% over Zen 3. Hvor mye man kan overklokke minne og CPU blir avgjørende for om jeg hopper på, men tipper stock og tweaka Alder lake/Zen3D blir ganske jevne, kanskje Alder lake blir bedre om man får klokka opp DDR5 en god del og stramma timings. Intel ser ut til å ta igjen det lille forspranget AMD har hatt :) Det er bra for konkurransen! 

Lenke til kommentar

At Intel tar igjen forspranget var jo bare snakk om tid, det som er helt gull her er jo at AMD virkelig er med på kjøret, tror nok Intel ble tatt litt med buksene nede, og bra er det :)

Konkuranse er bra for oss forbrukere.

Vi hadde antagelig vært på quad core enda om ikke Ryzen hadde kommet :p

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

AMD har ikke egen produksjon, intet forsprang men lever på nåde.

Forbrukere kjøper til personlig bruk og det lønner seg ikke å bli sittende med regningen. Bli prosumer istedet.

Konsumer: Det er så dyrt for skjermkort, fyttigrisen altså.
Prosumer: Det er gratis for skjermkort og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle.

Prosumer-Blog%20sans%20money-%201200%20x

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (1 minutt siden):

Rundt 7000kr er vel å forvente vil jeg tro for 12900K.

Det tror jeg også. Rundt 7000,- - 7500,-. Den skal visst bli billigere enn AMD sin 5950X som jeg finner på prisjakt til 7990.-

Alle nyhets-artikler jeg har lest peker mot at Intel ønsker å prise seg lavere enn 5950X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...