Gå til innhold

Dette skjer om PC-en din ikke oppfyller Windows 11-kravene – og nå forbedrer Microsoft sjekkverktøyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viste seg at jeg hadde en Surface Pro 4 på Insider-programmet. Kjørte en update etter å ha vært avslått over lengre tid, og plutselig kom det en Windows 11-versjon opp der. Men Surface Pro 4 sto ikke på lista over kompatible PCer... Nå sier noen at den dekker alle hardware-kravene, og de har vel en viss styring på hvilke updates som kommer på hver Surface-modell - de holdt igjen en oppgradering for den ene maskinen min tidligere en gang. Microsoft har tidligere endret på slike ting i siste liten også. Så jeg kommer ikke være sikker på at den kommer til å virke før ferdig versjon er her. Hadde en tabletPC som virket på Windows 7 RC1 men ikke var støttet i Windows 7 likevel, så ser ikke fram til enda en slik dead end.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dessverre bare noen få maskiner med 7820HQ som er støttet.  Min Thinkpad-traktor P51 er ikke en av dem.

Som tommyb sin maskin, er min med i insiderprogrammet fordi jeg ville ha WSL2 tidlig, og nå er den veldig klar for å installere Windows 11.  Jeg har fått utsatt det et par ganger, men får ikke endret insidernivå.  Valget finnes bare ikke.

Så en mørk natt får den nok et OS jeg ikke vil ha siden det uansett ikke er støttet.
Det går nok mot reinstallasjon ja.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir nesten som med Android. det er ikke mange som kan oppgradere til nyeste versjon.

Win 11 fungerer fint på min ThinkPad T470s (gen 7 CPU), men skjermkortet fikk bare en generisk driver. Prøvde å installere en Win 10 driver for Intel skjermkort, da fikk jeg liv i flere funksjoner, men også litt ustabilt bilde.

Lenke til kommentar

En mulig løsning er vel å installere en godt vedlikeholdt Linux-distribusjon på den gamle maskinen, og analysere hvilke restbehov man har, og så kjøpe det man trenger for å dekke restbehovet. 

Selv har jeg brukt mer tid på å installere Linux-distribusjoner enn å faktisk bruke skrivebordet i den, så jeg går nok W11-veien. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...