Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, graavik said:

"KongRudi" sin oppfatning av en ærlig president: 30.000 løgner! Bare for å gi et bilde av hvordan enkelte folk(boter?) her i denne tråden lyver "så det renner av dem":

Han lyver eller missleder folk, kanskje 21 ganger om dagen i snitt ifølge dem - men allikevell er han dum og lat, og gidder max jobbe 3 timer om dagen, ifølge enkelte andre..:P

Har du lignende statistikk på hvor ærlige de andre presidentene var? Det var tross alt de - jeg sammenlignet med, og jeg har heller ikke påstått at dette er skrevet i sten - det er bare min oppfatning. 😕

 'The virus comes from china - hence I call it china-virus - others may call it Kung Flu, but I call it China Virus'.

Sikkert masse missledende, masse løgn og kanskje noe sannhet der..  Men uansett om det er løgn eller fakta, så skifter det ikke virusets natur uansett hva du kaller det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, KongRudi said:

Hei xRun, både første og tredje linken din er robot-artikler, med robotmeninger - har du link til original-artikkelene? - så ikke link til dem i artikkelene.

Kanskje det er relevant informasjon der, som det er i den andre linken din, hvor de har opptak av Trump sine advokater som prøver å få sjekke telle-maskinene..

"KongRudi" ...dere tapte så det suste!! Men hva er lønnen din? I rubler? :)

Lenke til kommentar
16 minutes ago, KongRudi said:

Han lyver eller missleder folk, kanskje 21 ganger om dagen i snitt ifølge dem - men allikevell er han dum og lat, og gidder max jobbe 3 timer om dagen, ifølge enkelte andre..:P

Har du lignende statistikk på hvor ærlige de andre presidentene var? Det var tross alt de - jeg sammenlignet med, og jeg har heller ikke påstått at dette er skrevet i sten - det er bare min oppfatning. 😕

 'The virus comes from china - hence I call it china-virus - others may call it Kung Flu, but I call it China Virus'.

Sikkert masse missledende, masse løgn og kanskje noe sannhet der..  Men uansett om det er løgn eller fakta, så skifter det ikke virusets natur uansett hva du kaller det..

Du driter deg komplett ut som vanlig. Har du noe som helst faktagrunnlag for dine ville trumpist-påstander?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (34 minutter siden):

Hei xRun, både første og tredje linken din er robot-artikler, med robotmeninger - har du link til original-artikkelene? - så ikke link til dem i artikkelene.

Kanskje det er relevant informasjon der, som det er i den andre linken din, hvor de har opptak av Trump sine advokater som prøver å få sjekke telle-maskinene..

Beklager at jeg kom i skade for å referere 2 artikler fra Associated Press. En hadde holdt, og gjengir Associated Press sin rapportering om hva som ble avdekket via "Freedom of information"-requests om dette temaet i Arizona de siste dagene.
Deres artikkel, og den fra Phoenix-avisen Arizona Central, som forøvrig er den største avisen i den staten, gjengir dels overlappende, dels utfyllende ift. hverandre, hva som ble avdekket av opptak og meldinger.
Alle 3 artiklene omhandler dette, og utviklingen her, som forøvrig minner sterkt om Trumps fremstøt ift. statlige funksjonærer og folkevalgte i Georgia etter valget, er også omtalt i innenriks amerikanske nyhetskanaler lørdag kveld.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 time siden):

Hei xRun, både første og tredje linken din er robot-artikler, med robotmeninger - har du link til original-artikkelene? - så ikke link til dem i artikkelene.

Kanskje det er relevant informasjon der, som det er i den andre linken din, hvor de har opptak av Trump sine advokater som prøver å få sjekke telle-maskinene..

Det er sjeldent jeg orker å kommentere reint vås, men jeg må bare spørre hva du egentlig får ut av å oppføre deg sånn mot andre på nettet? Her brukes det tid på å poste informativt om en stor, breaking nyhet som er klinkende relevant til trådens tema, det vises til kilder og det henvises til mediedekning fra ulike aktører både lokalt og nasjonalt slik at det er lettere for deltakere i tråden å danne seg en oversikt - ikke bare over nyheten i seg selv, men omtalen. Dersom det ikke er godt nok, ikke tilfredsstiller dine personlige krav for hva som er akseptabelt så tror jeg kanskje ikke en nyhetstråd om etterspillet av Trumps ene presidentperiode er en arena som noen gang vil tilfredsstille.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, xRun said:

Beklager at jeg kom i skade for å referere 2 artikler fra Associated Press. En hadde holdt, og gjengir Associated Press sin rapportering om hva som ble avdekket via "Freedom of information"-requests om dette temaet i Arizona de siste dagene.
Deres artikkel, og den fra Phoenix-avisen Arizona Central, som forøvrig er den største avisen i den staten, gjengir dels overlappende, dels utfyllende ift. hverandre, hva som ble avdekket av opptak og meldinger.
Alle 3 artiklene omhandler dette, og utviklingen her, som forøvrig minner sterkt om Trumps fremstøt ift. statlige funksjonærer og folkevalgte i Georgia etter valget, er også omtalt i innenriks amerikanske nyhetskanaler lørdag kveld.

Ingen problemer.

Jeg blir ganske irritert hver gang jeg må akseptere cookies og annet dritt, bare for å få servert en robot-artikkell som gjengir en annen artikkell, ihvertfall når det ikke er direkte link til kildematerialet.

Den andre artikkelen fra Arizona Central var klart nyttigst, selv om jeg hadde hørt det før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, graavik said:

 "KongRudi" har hele 50 likes av sine nærmere 3000 poster.  Går jobben din bra eller Rudi?? 🤣

 

image.png

 

5 minutes ago, graavik said:

Går jobben din bra? ;)

Hvis jeg vinner miss diskusjon, så skal jeg sørge for verdens-fred.. :) 

Hvis jeg ikke vinner - så har dere bare dere selv å takke når alt går til helvete.

Angående jobben min, så går det bra, jeg er fornøyd, og du trenger ikke prøve å ansette meg..  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Det er sjeldent jeg orker å kommentere reint vås, men jeg må bare spørre hva du egentlig får ut av å oppføre deg sånn mot andre på nettet? Her brukes det tid på å poste informativt om en stor, breaking nyhet som er klinkende relevant til trådens tema, det vises til kilder og det henvises til mediedekning fra ulike aktører både lokalt og nasjonalt slik at det er lettere for deltakere i tråden å danne seg en oversikt - ikke bare over nyheten i seg selv, men omtalen. Dersom det ikke er godt nok, ikke tilfredsstiller dine personlige krav for hva som er akseptabelt så tror jeg kanskje ikke en nyhetstråd om etterspillet av Trumps ene presidentperiode er en arena som vil tilfredsstille.

Er det galt å spørre om de har linken til original-materialet, og fortelle om hvorfor jeg ville ha det?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

3 minutes ago, xRun said:

Bakgrunnsmaterialet til artikler referert i tråden som er publisert av Arizona Republic/AZ Central kan formodentlig etterspørres hos dem. Jeg er ikke kjent med at noen derfra deltar i dette forumet, så det nytter lite å spørre her. 

som sagt, det var bare første og tredje linken din jeg ikke kunne navigere videre fra. AZ linken din var god. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, KongRudi said:

Ingen problemer.

Jeg blir ganske irritert hver gang jeg må akseptere cookies og annet dritt, bare for å få servert en robot-artikkell som gjengir en annen artikkell, ihvertfall når det ikke er direkte link til kildematerialet.

Den andre artikkelen fra Arizona Central var klart nyttigst, selv om jeg hadde hørt det før.

Men du er ikke irrtert? Hvorfor  ikke  Trump som beste president??? HYan er beste??

Lenke til kommentar
21 minutes ago, graavik said:

Men du er ikke irrtert? Hvorfor  ikke  Trump som beste president??? HYan er beste??

Jeg var litt enig med advokatene til Trump på telefonen; maskinene burde testes.

Men etter min mening burde samtalen ha gått til FBI (og hvem vet om FBI mottok slike samtaler?).
- Jeg mener disse maskinene burde blitt beslaglagt  av FBI med engang det var påstand om juks - dersom det ikke var bruk for maskinene lenger (omtelling kunne fint ha foregått på identiske maskiner).

Og så kunne de hatt en såkallt 'forensic examination' med observatører/eksperter fra både republikanerene, og demokratene tilstede.

Slik kunne vi enkelt fått klarlagt om juks har forekommet på disse maskinene, eller ikke. :)

Ett slikt system bør kunne settes i gang i fremtiden.. :)

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (17 timer siden):

Antifa's reelle moderne definasjonen av fascister er; dersom du kommer med ett kamera for å prøve å filme en protest-gruppe, som kan bli voldelige, ett kjent tilfelle er f.eks. alt-right trollet (som dere kaller han) Andy Ngo gjør - da blir han møtt av hyl og skrik om at han er nazist eller fascist, og så masse knyttnever, og tur på sykehus - istedenfor å definere en slik person som fotograf eller journalist, så er han fascist.

...

 

Du lider av så sykt mye misinformasjon at vi må ta en sak om gangen.

Andy Ngo jobbet med å identifisere folk som demonstrerte mot høyreekstremisme og jobbet med å spre alt-right narrativet for alt-right bloggen Quillette -- helt til han ble sparket for å ikke rapportere et low-effort terrorangrep etter å ha blitt filmet mens han hørte at høyreekstremister skulle angripe folk med våpen, murstein og slagvåpen, uten å varsle politiet -- men møtte opp for å filme at Antifa forsvarte seg, og klippet videoen sin på en måte som fremstilte antifa som beskyttet seg mot de høyreekstreme som den aggressive parten.



En typisk strategi blant (ny)nazister og fascister -- som ikke har det moralske kompasset som krever at man fremstiller en situasjon ærlig, fordi de ikke føler skam når sannheten blir avdekket og det viser seg at de løy. For det som kjennetegner sfæren er villigheten til følgerene å ikke bare tilgi løgn, men å faktisk undertrykke og glemme at de har blitt løyet til og fortsette å ta kildene sine for god fisk.

 Noe som går igjen hos hele alt-right sfæren og den konservative underholdnings-nyheter sfæren:
Black Pigeon Speaks, Tim Pool, Andy Ngo, Charlie Kirk, Ben Shapiro, Joe Rogan -- og alt-right avisene Washington Examiner, New York Post -- som alle lever av donasjoner fra konservative milliardærer som ønsker å spre sin agenda, ikke av salg eller reklameinntekter.
 



Andy Ngo hadde tidligere jobbet med å identifiserte journalister og medlemmer av antifa og mennesker som bare var der for å protestere mot høyreekstremisme -- slik at høyreekstreme kunne besøke dem i hjemmene deres og true dem i person.
Og flere mennesker og faktiske journalister ble ringt og besøkt og fikk familiene sine truet på grunn av arbeidet hans.

Han kompilerte en list best kjent som en "Kill List", som førte til at flere journalister -- mennesker som faktisk er i stand til å rapportere om hva som har hendt med dem fordi de faktisk kan skrive om det i aviser -- ble oppringt og truet på livet om de kritiserte alt-right-grupper, mens andre fikk besøk på dørene sine av høyreekstreme, noe som i beste fall havnet i lokalnyhetene -- da de større avisene og nyhetsformidlerene ikke kan fortelle om trusler som ikke fører til noenting fra ytre høyre, da de ikke har nok spalteplass.
https://www.independent.co.uk/voices/alt-right-antifa-death-threats-doxxing-quillette-a8966176.html

Han ble filmet igjen da han møtte en høyreekstrem gruppe, Patriot Prayer, under planleggingsfasen av deres voldelige angrep den dagen han ble slått i ansiktet -- uvitende om at han ble filmet av en antifascist som var sammen med Proud Boys, for andre gang.
Han overhørte dem diskutere hvilke våpen de skulle bruke, og fortalte bokstavelig dem talt at han skulle filme ansikter hos de som protesterte mot høyreekstremisme for å hjelpe dem med å identifisere folk.
Han fikk dog beskjed av terroristene om at han måtte holde seg med dem om han ønsket deres beskyttelse.

De som demonstrerte mot høyreekstremisme ble både advart mot at de høyreekstreme tok med slagvåpen, og mot at Andy Ngo skulle arbeide med å identifisere mennesker som kom til å havne på en slik Kill List.

Det at han bokstavelig talt innrømmet å arbeide for å lage en Kill List er hva som fikk ham til å bli slått av en dame som forsøkte å ta fra ham kamera som hadde fotografert/filmet folk sine ansikter med.

https://www.vox.com/policy-and-politics/2019/7/3/20677645/antifa-portland-andy-ngo-proud-boys

...

...Edit: En ting om gangen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (20 timer siden):

 

Let's just bare bli enige om å disagree.

Du mener at vi ikke skal ha noen form for - checks and balances - i tilfelle valgjuks skal bli oppdaget, og det er kjempefarlig at noen skal tro at det sitter feil person på tronen. 😕

Jeg mener vi skal addressere hver eneste påstand om potensiellt valgjuks, og så forbedre sikkerheten før neste gang - slik at valgene blir tryggere og tryggere, og vi får mindre muligheter til juks.

 

 I believe 100% in checks and balances and I absolutely believe that all credible allegations of voter fraud should be investigated.

The difference between you and I is that I don’t defend allegations that an election is “stolen” when there is no evidence of widespread fraud nor do I support propagation of false conspiracies designed to sow doubt in election results 

Such behavior borders on criminal behavior.  When it becomes clear that there is an insufficient level of election error or fraud to overturn an election  the candidate should concede but investigations and remedies should proceed. Most candidates understand this unwritten rule because they care about people other than themselves, Trump does not  

Trump is following the election rule book all authoritarian leaders follow, to discredit elections.  The only saving grace perhaps is that he is not intelligent enough nor self disciplined enough to totally destroy the country   I think his only plan is to be president and get attention, there are really no ideological goals   

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 hours ago, Red Frostraven said:

Hvis du leser den Independent-artikkelen, som du referer som' beviser' at Quilette er en alt-right blog; så vil du se at disse venstre-journalistene gjør akkuratt det samme som de klager over at alt-right Andy Ngo, og Quilette redaktøren gjorde med dem - de referer til  disse journalistene og viste til saker hvor journalistene rapporterte ukritisk om Antifa - og senere har de har havnet på en såkalt stormfront draps-liste.

- De anonymiserte ikke akkuratt Quilette redaktøren, og journalisten Andy Ngo, i artikkelen - så hvorfor skal reglene være annerledes for Quilette, når de snakker  om disse journalistene i andre media - enn det er for Independent journalisten?

- hvorfor skal Quilette folkene måtte skjule navnene til journalistene, når det ikke er nødvendig å gjøre det samme for de du selv hevder er alt-right folk? 

Er det disse Independent journalistene sin feil at Andy Ngo har havnet på sykehus to ganger i det siste året? Eller er det de folkene som angrep han? Det er selvfølgelig sistnevnte sin feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...