Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Det trumpistene også ser ut til å "glemme" er at stort sett alt som gjorde trump til en helt elendig president, er behørig dokumentert av ham selv på Twitter. Men selvsagt er det media som har skylden for det også. 👍

PS! Forøvrig eksemplarisk post av Red Frostraven. Innsiktsfullt, faktaorientert og med mye dokumentasjon fra troverdige kilder. Ikke en eneste YouTube video fra en tilfeldig person der gitt.

Endret av graavik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Red Frostraven said:

...Tim Pool er en godt kjent hook som brukes for å introdusere ellers liberale mennesker til Alt-Right ideer -- altså, generelt russisk propaganda og republikanske ideologi, og demonstrerer farene med å forveksle youtube med faktiske nyheter.
https://rationalwiki.org/wiki/Tim_Pool

Du tar feil om Tim Pool - han er stort sett en podcast-host med fokus på politikk - han intervjuer intressante personer fra hele det politiske spektrum.

Han har hatt gjester som Vaush, som er ekstrem komunist og langt ute på venstresiden, og Enrique Tarrio leder for proud boys som er på høyresiden. Han jobbet selv for Bernie Sanders-kampanjen da han var yngre..

Under 2020 valget, og av kandidatene som var aktuelle som besøkte Tim Pool - husker jeg bare Andrew Yang fra demokratene, og lot han fortelle om sine ideer på TimCast - han foreslo universelllønn i USA, og fikk tid til å fortelle om dette.

Når valget var mellom Biden og Trump stemte han Trump, han stemte også på Obama.

 

12 hours ago, Red Frostraven said:

Og ja -- når det kommer til tekniske saker, så hopper jeg alltid videre til kilden, uten å lese journalistens forståelse.
De er ikke forskere, leger eller IT-folk -- og formidler konklusjoner etter beste evne, en evne som sjeldent når opp.

Men når det kommer til politikk -- så er de politiske korrespondentene faktisk i de fleste tilfeller troverdige og trente nok -- som beskrevet av kilden min, spesielt blant de største avisene; New York Times, Washington Post, og Wall Street Journal -- til å faktisk presentere saken på en objektiv, nøytral og god måte hvor journalistens meninger ikke kommer frem, og fakta i saken presenteres uten bias mot partene.
Fakta, uten meninger.
...slik nyheter skal være.

 

Jeg tror du skal vurdere å gjøre det samme med politisk journalisme.

Det er ganske mange politiske aktivister i redaksjonene rundt omkring - i Norge er de ganske langt ute på venstre-siden, klassekampen og dagbladet er langt ute på venstresiden, mens VG er litt ute på venstresiden - mens vi har resett som har politiske aktivister for høyresiden.

I USA er det noenlunde det samme, nasjonalt har du MSNBC lengst ute på venstresiden, mens Fox er lengst ute på høyresiden, og de vinkler sakene sine deretter. CNN er på venstresiden, Washington Post som du nevnte, har  blitt mere midt på treet, etter Jeff Bezos kjøpte dem opp, etter at dem hadde sak om hvor de var kritisk mot Amazon.

Wall Street Journal har jeg alltid trodd at er slik som Finasavisen i Norge, altså de ringer deg og spør om du vil ha en artikkell om firmaet ditt - og så sier de at artikkelen koster deg 30.000 kroner, og så blir den blir positiv. 😕 Men leser sjelden nytt derifra.

Fox lokale nyhets-stasjoner som Fox32 er langt ute på venstresiden, dette er fordi at far og sønn styrer forskjellige deler av nettverket.

Murdoch senior er erke-republikaner og styrer Fox på nasjonalt nivå, og de som jobber for han vinkler historiene til høyre  - mens Murdoch junior er woke styrer lokale fox-nyhets stasjoner og vinkler historiene til venstre.

13 hours ago, Red Frostraven said:

Om det har gått 10 sekunder uten at du har fått ny informasjon, eller om du på noe tidspunkt hører hva formidleren selv mener eller hva vedkommende mener har hendt tidligere uten henvisninger til kilder, så suger kilden din. 

Og du overvurderer kraftig hvor lett det er å lure akademikere som bokstavelig talt har som jobb å utøve kildekritikk og sikre seg primærkilder fremfor å høre på anekdoter og tertiærkilder -- og undervurderer nok kraftig hvor lurt du selv har blitt av kildene du har hørt på, som har skapt forståelsen du nå sitter på om Trump og dagens politiske situasjon.

Den 10 sekunders-regelen du har er helt idiotisk.

Akademikere er ikke bedre enn noen andre - mange akademikere velger kilde som støttter deres argument, fremfor primære kilder.

Angående hvor ofte jeg blir lurt, av kilde-kritikk; sikkert ofte. 

 Du linker selv til rational-wiki om Tim Pool, f.eks - istedenfor wikipedia-artikkelen om Tim Pool, eller timcast.com/about som er en  primærkilde  -  voldsom stor forskjell på de to artiklene.

Jeg hører ofte på Timcast, veldig mange intressante gjester der.

Angående forståelsen jeg sitter på om Trump, så likte jeg noen ting han gjorde, og mislikte noe han gjorde.

Hvis folk liker alt han gjorde, eller missliker alt, så tror jeg de 

Skal svare på mere senere, må på butikken nå... Eller jeg mener nå har det gått 10 sekunder.. 😛

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 ...og hva er kilden til din forståelse..?

Jeg posten en kilde som viser at du tar feil om bias hos journalister.

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

Journalister som dekker politikk i Norge er heller ikke på venstre side.

http://www.sgoki.org/no/mediesaker/myten-om-venstrevridde-medier/

...

MSNBC og CNN blander ikke nyheter og underholdning og meninger, men har bias på grunn av underholdningsprogrammene sine, talkshows.

Fox News blander meninger og nyheter i nyhetssegmentene sine.

Resultatet er at folk som ikke ser eller leser nyheter er mer korrekt informert enn dem som ser nyheter på Fox News.

https://www.businessinsider.com/study-watching-fox-news-makes-you-less-informed-than-watching-no-news-at-all-2012-5

Folk som får nyheter fra MSNBC og CNN er mer informerte enn folk som ikke ser nyhetene.

...

Og angående misinformasjon om journalister...

Tvert i mot så er det noen som forsøker å lure deg.

Document, HRS og Resett i Norge er blant dem som gjentar denne tilbakeviste løgnen om journalister igjen og igjen og igjen. Sammen med Tim Pool og resten av Alt Right.

Det er et poeng i Russlands og andre nasjoners misinformasjon-programmering i informasjonskrigen mot vesten:

Firehose og Falsehood blandes med ideer om at man må høre på alternative medier for å få den fulle sannheten. Medier som blander løgn og fakta, og gjentar gamle løgner oftere når lang tid har gått -- i saker som ikke lengre er nyheter, slik at Google druknes av disse falske narrativene når noen søker tilbake etter hva som faktisk skjedde.
Vanlige nyheter forteller om en sak én gang, når det er nyheter -- og så er saken gammelt nytt.

Og forståelsen din av Tim Pool er feil. Han kan ha vært genuint interessert i progressiv politikk tidligere, men han har havnet på Alt-Right, og har nettopp den funksjonen at han opererer som et samlebånd som forsøker å bevege folk opp mot høyre, gjennom å håndtere liberale og progressive ideer lettsindig og stiller kritiske spørsmål ved deres politikk, mens han promoterer alt-right og lar genuin kritikk mot Alt-Right ligge.

Av og til så begynner han med å virke genuin for å fylle opp samlebåndet igjen, slik at han kan ta med seg flere mennesker i konservativ autoritær retning.

Han har bevegd seg dit pengene ligger.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Red Frostraven said:

Om det har gått 10 sekunder uten at du har fått ny informasjon, eller om du på noe tidspunkt hører hva formidleren selv mener eller hva vedkommende mener har hendt tidligere uten henvisninger til kilder, så suger kilden din. 

Hvis jeg snakker til to personer, så vet sannsynligvis disse to personene forskjellige ting om temaet før jeg snakker til dem.

- Jeg bruker ett minutt på å formidle all informasjonen jeg har om tema'et til de to.

Han ene personen jeg snakker til vet ganske mye om tema'et fra før, så det tar kanskje 40 sekunder før han får noe ny relevant informasjon.

Den andre personen vet ingenting om temaet, og han får kanskje ny informasjon allerede etter 10 sekunder.

15 hours ago, Red Frostraven said:

Han kommer ikke til å gå av frivillig om han taper valget, og kommer til å begå kriminalitet.

Trump gikk frivillig, han har ikke erkjent nederlaget - hvis han erkjenner nederlaget så har han ingen sak lenger, selv om det skulle bli bevist at Biden jukset.

- Hillary sa også at Biden ikke under noen omstendighet måtte erkjenne nederlaget.

https://www.reuters.com/article/us-usa-election-clinton-idUSKBN25L2FJ

Hun hadde gode grunner til å advare, for de klarte å samle nok post-stemmer til å vinne valget.

Hvis Biden hadde erkjent at de hadde tapt, så hadde Trump vunnet.

 

15 hours ago, Red Frostraven said:

...det går ikke an å sammenligne ham med Bush Jr.

Jeg gjorde det, og det var ikke vansklig i det hele tatt.. De hadde samme jobb, Trump var bare endel ærligere enn normalt, blant presidentene.

 

15 hours ago, Red Frostraven said:

Trump er lat og dum som et brød.

.. klipp klipp..

masse sladder som kunne vært rett fra Dagbladet, dersom de trenger klikk

.. klipp klipp...

Trump var den mest synlige presidenten USA har hatt - endel av hovedkritikken mot Trump var at han var så aktiv på Twitter, og ikke hadde filter der, og kranglet med folk, om ting som opptok folk.

Biden kritiserte også Trump for å være en diktator med alle president-ordrene, og når han selv ble president, så knuste han Trump med antall president-ordrer..

Det tok 64 dager før Biden møtte pressen etter han overtok kontoret, Trump møtte pressen etter 27 dager, Obama 20 dager, Clinton 33 dager.. 

Statistikk på: https://www.presidency.ucsb.edu

16 hours ago, Red Frostraven said:

Motivasjonen til Bush Jr. er grunnen til at Bush Jr. ikke var farlig -- og grunnen til at mannebarnet Trump er farlig.
Trump er en trussel mot demokrati og frihet.
Bush Jr. ble brukt, men ønsket selv å spre frihet.
Colin Powell har mer ansvar for løgnene som ble brukt for å starte krigen mot Irak enn Bush Jr.
https://theintercept.com/2018/02/06/lie-after-lie-what-colin-powell-knew-about-iraq-fifteen-years-ago-and-what-he-told-the-un/

Litt morsom diskusjon mellom Jeb Bush og Trump, likte spessielt Trump svare at moren til Jeb Bush burde stilt som president-kandidat, når Bush sa at moren var den sterkeste personen han kjente.

At du sier Trump en trussell mot demokrati, og frihet - det er bare en soundbyte.

- De samme folkene som har lagd 'stort sett fredelige protester' soundbyte'n - og 'konspirasjons-teori' soundbyte'n.

Du unnskylder Bush jr, men du har ingenting imot at det amerikanske militæret løy til Trump, og sa at de hadde fjærnet soldater fra Afganistan, etter Trump beordret det, og unnlot å gjøre dette. Steve Bannon fortalte om møter mellom Trump og generalene, og taktikken de brukte for å bli værende i Timcast for en uke siden.

Angående Powell, har du egentlig lest linken du gir?

I den trekker de konklusjonen; Clearly, Powell’s loyalty to Bush extended to being willing to deceive the world: the United Nations, Americans, and the coalition troops about to be sent to kill and die in Iraq. He’s never been held accountable for his actions, and it’s extremely unlikely he ever will be.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, KongRudi said:

Jeg gjorde det, og det var ikke vansklig i det hele tatt.. De hadde samme jobb, Trump var bare endel ærligere enn normalt, blant presidentene.

donald trump: Den ærlige presidenten. 🤣

Quote

Trump’s false or misleading claims total 30,573(!!!!) over 4 years


https://www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Red Frostraven said:

 ...og hva er kilden til din forståelse..?

Jeg posten en kilde som viser at du tar feil om bias hos journalister.

https://batten.virginia.edu/about/news/not-fake-news-major-study-finds-no-liberal-bias-media-there-are-other-problems#

Journalister som dekker politikk i Norge er heller ikke på venstre side.

http://www.sgoki.org/no/mediesaker/myten-om-venstrevridde-medier/

...

Spørsmålet om hvilket parti som er bra for media, og journalister som stemmer over dette, viser ikke hvilken politisk retning redaksjonen har.

 

1 hour ago, Red Frostraven said:

 Og forståelsen din av Tim Pool er feil. Han kan ha vært genuint interessert i progressiv politikk tidligere, men han har havnet på Alt-Right, og har nettopp den funksjonen at han opererer som et samlebånd som forsøker å bevege folk opp mot høyre, gjennom å håndtere liberale og progressive ideer lettsindig og stiller kritiske spørsmål ved deres politikk, mens han promoterer alt-right og lar genuin kritikk mot Alt-Right ligge.

Han har bevegd seg dit pengene ligger.

 

Hvis han har stemt både republikansk, og demokratisk under de 4 siste president-valgene, så det betyr at han stemmer for de som han tror vil prøve å gjennomføre mest mulig av den politikken han ønsker. Ikke at han har vært en trofast følger av en side eller en annen side.

Å kalle noen alt-right idag betyr ingenting - bortsett fra en moderne dogwhistle for stemple noen som rasist, uten at du har gode grunner for det.

Hvis du heter Stalin, så vil du kanskje si at folk som Lenin og Mao er alt-right, men stort sett for alle andre så er disse venstre ekstremister...

Men for å ta rational-wiki beskrivelsen av alt-right;

The alt-right (short for nazi alternative right) is a patriotically correct term for neo-Nazi far-right movement that opposes tolerance, multiculturalism and social justice (items they file under "Cultural Marxism" and "SJW")

-  alt-right wholeheartedly embraces the overt racism, anti-semitism, misogyny, and homophobia

Tim Pool, er mixed race, halvt koreaner, halvt mexicaner.. Så han er ett produkt av 'multiculturalism' og 'toleranse' - Cultural Marxism, og enkelte ekstreme tilfeller av SJW, OK, det har han lite til overs for, men han var villig til å innvitere, møte - og ha en sivil diskusjon med Vaush, den mest populære Marxisten på Youtube.

Rasisme, anti-semitisme, misogyny og homofob, er han ikke...

Din mening om Tim Pool, er nettopp det - din mening... :)

Men tviler på at du har sett særlig mye av han, det burde uansett begynne å ringe noen bjeller når du leser en beskrivelse av folk, som på rational-wiki artikkelen din - når du ser en beskrivelse av en person som inneholder bare negative ting - da er det kanskje artikkelen det er noe galt med, ikke nødvendigvis personen som beskrives i artikkelen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 timer siden):

 

At du sier Trump en trussell mot demokrati, og frihet - det er bare en soundbyte.

 

Belief in the integrity of elections is the  foundation  of a democracy.  Unfounded claims of widespread fraud are always a threat to democracy, no matter who makes the claim.  I am sure you will now quote claims made by those other than Trump, but nobody comes close to degrading the confidence in the election systems to the degree that Trump has and nobody has done it with less evidence.

Trump is a mentally unstable narcissist who compulsively seeks attention no matter the consequences and is incapable of empathy for those other than his own family.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
9 minutes ago, jjkoggan said:

Belief in the integrity of elections is the  foundation  of a democracy.  Unfounded claims of widespread fraud are always a threat to democracy, no matter who imakes the claim.  I am sure you will now quote claims made by those other than Trump, but nobody comes close to degrading the confidence in the election systems to the degree that Trump has and nobody has done it with less evidence.

Er dette din mening, eller noen andres?

Integriteten på ett valg, er viktig for demokratiet.

- Det er bl.a. derfor vi har valgobservatører fra partiene..

Da kan man ikke kaste ut ett parti sine valgobservatører - fordi man er redd for Covid.

Og hvis disse observatørene går til en dommer, og dommeren dømmer at de skal få observere, fra nabo-rommet med kikkert og zoom-linser - så kan man ikke begynne å dekke til vinduene slik at ikke observatørene skal få se hva som foregår..

Da mister folk troa på at integriteten på valget er god.

 

Angående voter ID:

Tror du flybilettene dine blir sikrere hvis hvem som helst kan gå i skranken og hente dem? Eller tror du de er sikrere om du må ha ett slags ID når du går i skranken og henter dem?

Jeg tror (min mening) de er sikrest når jeg må ha ID for å hente dem - samme når du går å stemmer..

Du kan også stille opp å si at du heter Donald Trump og vil stemme på Joe Biden, og hvis Donald Trump bare har poststemt, så er det din stemme som gjelder.

 

Angående post stemming:

Du får en post-stemmeseddel i post-kassen, du kan poste dem tilbake og ha forhåndstemt, og ha krysset av han/hun du har stemt på.

Hvis du stiller opp på valg-dagen, og stemmer så skal forhåndstemmen slettes.

Ett av de vanligeste problemene her, er at andre kan ta din stemme, dersom du flytter - eller noen går og henter seddelen din i postkassen før deg, og stemme for deg..

Jeg tror (min mening) det vil være bedre og ha det slik vi har det i Norge, du må bestille en stemmeseddel hvis du vil forhåndstemme.

 

Angående test-stemmer, som telles med under opptelling;

- leverte ett eksempel som jeg har stjålet fra noen andre, som leverte forslag til kongressen, hvordan de kunne reparere slike feil.

Test-stemmene burde ha ikke-eksisterende kandidater.. Så hvis de var tellt med, så ble slutt-resultatet ble 21% AP, 22% Høgre, 10% Baker Brun, 15% FRP..

Da vil det være lettere å elimenere slike feil, evt. juks.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (18 minutter siden):

Er dette din mening, eller noen andres?

Integriteten på ett valg, er viktig for demokratiet.

- Det er bl.a. derfor vi har valgobservatører fra partiene..

Da kan man ikke kaste ut ett parti sine valgobservatører - fordi man er redd for Covid.

Og hvis disse observatørene går til en dommer, og dommeren dømmer at de skal få observere, fra nabo-rommet med kikkert og zoom-linser - så kan man ikke begynne å dekke til vinduene slik at ikke observatørene skal få se hva som foregår..

Da mister folk troa på at integriteten på valget er god.

 

Angående voter ID:

Tror du flybilettene dine blir sikrere hvis hvem som helst kan gå i skranken og hente dem? Eller tror du de er sikrere om du må ha ett slags ID når du går i skranken og henter dem?

Jeg tror (min mening) de er sikrest når jeg må ha ID for å hente dem - samme når du går å stemmer..

Du kan også stille opp å si at du heter Donald Trump og vil stemme på Joe Biden, og hvis Donald Trump bare har poststemt, så er det din stemme som gjelder.

 

Angående post stemming:

Du får en post-stemmeseddel i post-kassen, du kan poste dem tilbake og ha forhåndstemt, og ha krysset av han/hun du har stemt på.

Hvis du stiller opp på valg-dagen, og stemmer så skal forhåndstemmen slettes.

Ett av de vanligeste problemene her, er at andre kan ta din stemme, dersom du flytter - eller noen går og henter seddelen din i postkassen før deg, og stemme for deg..

Jeg tror (min mening) det vil være bedre og ha det slik vi har det i Norge, du må bestille en stemmeseddel hvis du vil forhåndstemme.

 

Angående test-stemmer, som telles med under opptelling;

- leverte ett eksempel som jeg har stjålet fra noen andre, som leverte forslag til kongressen, hvordan de kunne reparere slike feil.

Test-stemmene burde ha ikke-eksisterende kandidater.. Så hvis de var tellt med, så ble slutt-resultatet ble 21% AP, 22% Høgre, 10% Baker Brun, 15% FRP..

Da vil det være lettere å elimenere slike feil, evt. juks.

 

Theories of possible widespread fraud are not evidence of widespread fraud.  No reputable study has ever shown widespread fraud in american elections and confidence in elections,  was high until Trumps made his baseless claims.   The election systems did not cause a decrease in confidence, they are the same systems in place that elected Trump and that people thought highly of.  Therefore, Trump is the main source of the threat to democracy.

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
36 minutes ago, jjkoggan said:

Theories of possible widespread fraud are not evidence of widespread fraud.  No reputable study has ever shown widespread fraud in american elections and confidence in elections,  was high until Trumps made his baseless claims.   The election systems did not cause a decrease in confidence, they are the same systems in place that elected Trump and that people thought highly of.  Therefore, Trump is the main source of the threat to democracy.

Spør igjen, er dette din mening, eller noen andres? Hvem diskuterer jeg med? Er du en robot? 1-1-2, skal vi snakke binir, norsk, eller engelsk?

Hvis det er deg, har du glemt 4 år med skriking hvordan Putin styrte Trump? 

Var Hillary en trussell mot demokratiet?

Folk må kunne stille spørsmål om de mener juks har foregått, uten at dem skal regnes som en trussell mot demokratiet..

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Spørsmålet om hvilket parti som er bra for media, og journalister som stemmer over dette, viser ikke hvilken politisk retning redaksjonen har.

 

Hvis han har stemt både republikansk, og demokratisk under de 4 siste president-valgene, så det betyr at han stemmer for de som han tror vil prøve å gjennomføre mest mulig av den politikken han ønsker. Ikke at han har vært en trofast følger av en side eller en annen side.

Å kalle noen alt-right idag betyr ingenting - bortsett fra en moderne dogwhistle for stemple noen som rasist, uten at du har gode grunner for det.

Hvis du heter Stalin, så vil du kanskje si at folk som Lenin og Mao er alt-right, men stort sett for alle andre så er disse venstre ekstremister...

Men for å ta rational-wiki beskrivelsen av alt-right;

The alt-right (short for nazi alternative right) is a patriotically correct term for neo-Nazi far-right movement that opposes tolerance, multiculturalism and social justice (items they file under "Cultural Marxism" and "SJW")

-  alt-right wholeheartedly embraces the overt racism, anti-semitism, misogyny, and homophobia

Tim Pool, er mixed race, halvt koreaner, halvt mexicaner.. Så han er ett produkt av 'multiculturalism' og 'toleranse' - Cultural Marxism, og enkelte ekstreme tilfeller av SJW, OK, det har han lite til overs for, men han var villig til å innvitere, møte - og ha en sivil diskusjon med Vaush, den mest populære Marxisten på Youtube.

Rasisme, anti-semitisme, misogyny og homofob, er han ikke...

Din mening om Tim Pool, er nettopp det - din mening... :)

Men tviler på at du har sett særlig mye av han, det burde uansett begynne å ringe noen bjeller når du leser en beskrivelse av folk, som på rational-wiki artikkelen din - når du ser en beskrivelse av en person som inneholder bare negative ting - da er det kanskje artikkelen det er noe galt med, ikke nødvendigvis personen som beskrives i artikkelen.

 

...
Den høyreekstreme terrororganisasjonen Proud Boys har en afro-kubansk leder som er mørkere i huden en den gjennomsnittlige meksikaner.
Det forandrer ikke på faktum at organisasjonen hans er høyreekstrem alt-right.
De hadde også alt-right trollet som later som han er en journalist, Andy Ngo -- en asiat, med seg.
Det er litt av greien deres: De omfavner minoriteter som deler hatet deres, og bruker dem for å legitimere seg selv i forsøket på å lure folk til å tro at de er mer tolerante enn de er.

Tim Pool er i samme gate, han er der for pengene, og dette er ikke et tema som er åpent for diskusjon;
Tim Pool er en av topp 10 hovedkilder til misinformasjon i en undersøkelse i de største kildene til misinformasjon i amerika:

Sitat

 

In monitoring Twitter, the researchers analyzed more than 22m tweets sent between 15 August and 12 December. The study determined which accounts were most influential by the size and speed with which they spread misinformation.

“Influential accounts on the political right rarely engaged in factchecking behavior, and were responsible for the most widely spread incidents of false or misleading information in our dataset,” the report said.

Out of the 21 top offenders, 15 were verified Twitter accounts – which are particularly dangerous when it comes to election misinformation, the study said. The “repeat spreaders” responsible for the most widely spread misinformation included Eric Trump, Donald Trump, Donald Trump Jr and influencers like James O’Keefe, Tim Pool, Elijah Riot and Sidney Powell. All 21 of the top accounts for misinformation leaned rightwing, the study showed.

 


https://www.theguardian.com/us-news/2021/mar/05/election-misinformation-trump-rightwing-super-spreader-study

Når han går som en and, kvakker som en and -- men en eller to ganger i året har på seg klovnenese -- så er han ikke en klovn, men en and.

---

Og jeg sliter med å finne seriøse rasjonelle og kritiske miljøer som faktisk tror at Tim Pool er sentrist;
...

 

...er det noen utenfor kommentarfeltet på videoene hans -- som vet hvem han er -- som tror han er sentrist eller genuint progressiv..?

...

Videre -- når du faktisk forstår situasjonen bedre, så vil det at han stemte på Trump være et ekstremt rødt flagg.
Det har aldri vært noen hemmelighet at Trump er kriminell, korrupt, forbundet med russisk mafia, i absolutt beste fall dum -- i verste fall underutviklet mentalt, kunnskapsløs, lat og arrogant -- på alle måter som gjør at en person ikke bør inneha noe politisk verv:
Han visste ikke hva NATO var, han kunne ikke plassert Frankrike på et kart, han kunne ikke pekt på midtøsten om du ga ham en globus...

Det var ingen hemmelighet -- for dem som følger faktiske nyheter og har fulgt med på objektive politikknyheter og historie i verden.
Det som var en overraskelse var hvor mange mennesker som stemte på Trump -- på tross av alt som var kjent om mannen -- når ingen rasjonelle mennesker som ikke ønsket USA vondt hadde noen grunn til å gjøre det, med mindre de var misinformerte, eller tjente på det.

...det var forutsigbart at Trump kom til å havne på bunn 10 på grunn av inkompetanse.
Men at han var korrupt nok til å klare å fortjene bunn 3 var faktisk overraskenede: Ondskapen han evnet å utvise var sjokkerende:
Trump fikk vite om pandemien tidlig i 2020, og hadde blitt gitt en plan for hvordan landet kunne best håndtere en pandemi som ga lungeinfeksjon av Obama.
https://www.pbs.org/newshour/nation/obama-team-left-pandemic-playbook-for-trump-administration-officials-confirm

Han ignorerte planen -- og mens de begynte med å ta forhåndsregler, så stoppet staben videre tiltak fordi de så at pandemien rammet demokratiske strøk, byer og forsteder, hardere enn den republikanske 'countryside' og mindre landsbyer.
https://www.businessinsider.com/kushner-covid-19-plan-maybe-axed-for-political-reasons-report-2020-7

USA havnet på jumboplass i pandemihåndtering fordi Trump og Co hadde muligheten til å ramme demokratiske strøk med pandemien.

Han ba om å få sette inn militæret mot protestene sommeren 2020 -- og ønsket at de skulle skyte skarpt mot dem -- igjen en reaksjon vi hadde forventet av diktatorspiren Trump, da han har sett opp til og berømt Kina, Nord-Korea og Russland for hvordan de slår ned på protester med vold.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-george-floyd-blm-protesters-b1872873.html

...og han har aldri kommet over det nivået.
https://www.businessinsider.com/trumpn-tiananmen-square-massacre-china-showed-power-of-strength-2019-6?r=US&IR=T

 

...

Å stemme på Trump er en erklæring om hvor man står i politikken;
Man er uvitende, dum, eller misinformert -- eller vet hvem Trump er og faktisk ønsker å ha ham, som er en skremmende trend:
Republikanerene er kommet så langt til høyre at de bokstavelig talt er i samme posisjon som ledende partier i ikke-demokratier -- en posisjon som er farlig å ha et parti i.
2021-01-07.thumb.png.e4f2252b3f824cd939a61b1631231961.pnghttps://www.v-dem.net/media/filer_public/b6/55/b6553f85-5c5d-45ec-be63-a48a2abe3f62/briefing_paper_9.pdf

...6. januar var et forsøk på statskupp -- noe som man kan forvente med et parti så langt ute på anti-demokratisk side som Trump og segmentene av det republikanske partiet som støtter ham.

...og Tim Pool er altså en av menneskene som stemte på ham -- stemte på en person som man kunne forutsett ikke kom til å forlate makten frivillig.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

...
Terrororganisasjonen Proud Boys har en kubansk leder som er mørkere i huden en den gjennomsnittlige meksikaner.
 

Egentlig kunne du kallt Proud Boys for Anti-antifa, for det er det de er.. Så for Antifa, så er det kanskje en terror-gruppe, men resten av befolkningen har ingen problemer med dem.

 

2 hours ago, Red Frostraven said:

De hadde også alt-right trollet som later som han er en journalist, Andy Ngo, med seg.
 

Leste du ikke definasjonen av alt-right på rational-wiki, jeg linket til?

Andy Ngo er åpen homofil.. ergo han kan umulig være alt-right.

Seriøst, så er han fri-lans journalist, som har spesialisert seg på antifa portland, og hoved-levebrød hans har vært å selge bilder, og informasjon til pressen av/om diverse Antifa-grupperinger. Nå er han forfatter..

2 hours ago, Red Frostraven said:

Tim Pool er i samme gate, han er der for pengene, og dette er ikke et tema som er åpent for diskusjon;
Tim Pool er en av topp 10 hovedkilder til misinformasjon i en undersøkelse i de største kildene til misinformasjon i amerika:

Du tjener ikke penger youtube og twitter, på å fortelle ytre høyre-propaganda.

Hvis du vil tjene penger, lag venstre propaganda - da kan stort sett si hva du vil og aldri bli demonitisert .

Han hadde god lønn når han jobbet for Vice, og enda bedre i Fusion etter oppkjøpet - grunnen til at han sluttet i Fusion var bl.a. at redaksjonen ikke ville publisere nyheter om de ikke var politisk korrekt, eller lot han gjøre det han var ansatt til å gjøre.

De fikk beskjed at de skulle skrive for unge liberale folk, uavhengig av hva fakta var. Det nektet han, og han måtte bare gå å vente til kontrakten gikk ut, fordi Fusion ikke lot han slutte før arbeids-tiden i kontrakten hans gikk ut, de ville forlenge kontrakten, men han foretrakk å slutte isteden. Og starte opp for seg selv.

 

2 hours ago, Red Frostraven said:

Og jeg sliter med å finne seriøse rasjonelle og kritiske miljøer som faktisk tror at Tim Pool er sentrist;

Du kan fint høre/se på han selv - og gjøre opp din egen mening om hva han sier er fornuftig eller ufornuftig.

I noen saker er han venstre, noen saker er han høyre, og noen saker sentrist.

 

2 hours ago, Red Frostraven said:

Videre -- når du faktisk forstår situasjonen bedre, så vil det at han stemte på Trump være et ekstremt rødt flagg.
Det har aldri vært noen hemmelighet at Trump er kriminell, korrupt, forbundet med russisk mafia

Biden er kriminell, korrupt og var forbundet med KKK-medlemmer som han holdt nekrolog for i begravelsen..

2 hours ago, Red Frostraven said:

Han ba om å få sette inn militæret mot protestene sommeren 2020 -- og ønsket at de skulle skyte skarpt mot dem -- igjen en reaksjon vi hadde forventet av diktatorspiren Trump

I noen av opprørene så kjeppjagde demonstrantene politiet, og de opprettet egne lovløse bydeler, og de demokratiske aktorene lot stort sett opprørene gå, nåværende vise-president betalte bail for opprørene, folk ble henrettet på åpen gate for å gå med Trump-hatt, og de brente ned tredje politidistrikt i Minneapolis.

Verken Minneapolis, Portland eller Seattle ønsket hjelp fra militæret, de mente de hadde god nok kontroll.. 

Speaker Nancy Pelosi sa følgende:

"Violence has no place and violence must be addressed," Pelosi told National Public Radio’s (NPR) “All Things Considered” in June 2020. "But there is no reason for the U.S. military to be called out for this."

Dette har altså pågått i over ett år nå, en liten stund etterpå, så var det en dag (6. januar) med noen folk som protesterte mot valg-resultatet, som kom ut av kontroll. Dette var en dag, ikke ett år som i alle demokratiske statene..

Og da kom det en divisjon på over 8000 menn fra miltæret...

Og når hun så de bare var bevæpnet med maskin-gevært, så sendte hun forespørsel om de ikke kunne ha såkallt 'crew manned machineguns', dette nektet heldigvis miltæret.

Når du bruker den type våpen og ammuniosjon på folk, så stopper i kulene i første demonstrant - eller første hus.

2 hours ago, Red Frostraven said:

Å stemme på Trump er en erklæring om hvor man står i politikken;
Man er uvitende, dum, eller misinformert -- eller vet hvem Trump er og faktisk ønsker å ha ham.

Du velger president/stats-minister som fører mest mulig av den politikken du vil ha, eller som vil sabotere minst mulig av de tingene som er viktigst for deg.

Å gjøre noe annet er idiotisk.

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (8 timer siden):

Egentlig kunne du kallt Proud Boys for Anti-antifa, for det er det de er.. Så for Antifa, så er det kanskje en terror-gruppe, men resten av befolkningen har ingen problemer med dem.

Proud Boys er offisielt definert som terrororganisasjon av flere lands myndigheter, blant andre Canada. Å si at de bare er anti-antifa er de nok veldig uenige i selv, da de beskriver seg som alt fra neo-fascister, anti-LGBT, antisemitter etc.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

...dette kommer til å ta lang tid, men det er ikke første gang vi har hatt noen totalt asorbert av alt-right boblen på forumet.

Du ble presentert en undersøkelse som viste at Tim Pool har vært en av topp 10 spredere av misinformasjon som tjener Alt-Right.

Du gikk se to kilder som viser at historikeren ikke er påvirket av liberale ideer, om de følger de største seriøse avisene.

Proud Boys er blant Alt-Right sine fanefigurer.

Sitat

The Proud Boys is a far-right, neo-fascist, chauvinist, and exclusively male organization that promotes and engages in political violence in the United States

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Proud_Boys

...

Hva er det som overbeviser deg om at journalister og historikere hos de største seriøse nyhetsformidlerene og universitetene har dårligere forståelse av hva de jobber med daglig -- kildekritikk og objektiv analyse og mest mulig nøytral fremstilling av fakta enn deg og kildene dine..?

Og antifa er ingen trussel, de er den faktiske reaksjonen på at USA går i fascistisk retning.

https://www.v-dem.net/media/filer_public/b6/55/b6553f85-5c5d-45ec-be63-a48a2abe3f62/briefing_paper_9.pdf

https://www.theguardian.com/world/2020/jul/27/us-rightwing-extremists-attacks-deaths-database-leftwing-antifa

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (17 timer siden):

Spør igjen, er dette din mening, eller noen andres? Hvem diskuterer jeg med? Er du en robot? 1-1-2, skal vi snakke binir, norsk, eller engelsk?

Hvis det er deg, har du glemt 4 år med skriking hvordan Putin styrte Trump? 

Again, nobody has caused more loss of confidence in election integrity than Trump with less evidence.  Clinton conceded, Trump did not. 

Democrats did lose confidence in the election after Trump won in 2016. Nevertheless, a majority of Democrats (as well as Republicans and independents) believed that votes were counted accurately after the election was over. So the finding in this latest round of polls, that roughly three in four Republicans don’t have faith in the electoral process, is a big departure from what public opinion polls found after the last election.

https://www.google.com/amp/s/fivethirtyeight.com/features/more-republicans-distrust-this-years-election-results-than-democrats-after-2016/amp/

Sitat

Var Hillary en trussell mot demokratiet?

Yes, her statements led to a small loss in confidence, but since she conceded the damage was minor.  Trump actually caused more problems in 2016 than Clinton with his false claims of fraud
 

 

 

Sitat

Folk må kunne stille spørsmål om de mener juks har foregått, uten at dem skal regnes som en trussell mot demokratiet..

Absolutely, but bogus claims without evidence and refusal to accept the results of investigations endanger democracy.   Election errors should always be investigated and fixed openly and fairly but candidates should concede when there is little evidence of fraud large enough to change the results of the election

There is no precedent for Trump’s attack on democracy,  Clinton and the Mueller investigation don’t even come close. Trumps behavior should be roundly condemned.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, KongRudi said:

Egentlig kunne du kallt Proud Boys for Anti-antifa, for det er det de er.. Så for Antifa, så er det kanskje en terror-gruppe, men resten av befolkningen har ingen problemer med dem.

Så de er anti-antifascister? Du innrømmer altså at "Proud Boys" er en ren fascist-klubb?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:

Flere medier melder at det er avdekket opptak og meldinger som viser at Trump og hans allierte i Arizona forsøkte å presse valgfunksjonærer under og etter valget 2020.
Først skal det ha blitt forsøkt å få dem til å stoppe tellemaskiner der under påskudd av teknisk feil pga. bekymring for at tellingen viste at en av deres foretrukne kandidater sakket etter, og deretter å ikke sertifisere valgresultatet etter at det viste seg at Trump tapte.
 

Records show pressure by Trump, allies on Arizona officials not to certify election results
https://www.nbcnews.com/politics/elections/records-show-pressure-trump-allies-arizona-officials-not-certify-election-n1273034

Sitat

PHOENIX — Newly released records show the top Republicans in Arizona's largest county dodged calls from Donald Trump and his allies in the aftermath of the 2020 election, as the then-president sought to prevent the certification of Joe Biden's victory in key battleground states.

The records — including voicemails and text messages — shed light on another state where Trump, his attorneys and others mounted a behind-the-scenes pressure campaign on Republican officials overseeing elections. Similarly, days before Congress certified Biden's win on Jan. 6, Trump pressed Georgia Secretary of State Brad Raffensperger to find enough votes to overturn Biden's win there.

 

'We need you to stop the counting': Records detail intense efforts by Trump allies to pressure Maricopa County supervisors
https://eu.azcentral.com/story/news/politics/elections/2021/07/02/records-show-trump-allies-kelli-ward-rudy-giuliani-pressured-county-officials-over-election-results/7813304002/

Sitat

The Republic obtained the material through a public information request to Maricopa County seeking all records documenting calls made to county supervisors from Trump, Giuliani, Sidney Powell and any other individuals representing the White House or the Trump campaign from Nov. 1, 2020, through late May.

 

Records show pressure by Trump, allies on Arizona officials after 2020 election
https://chicago.suntimes.com/2021/7/3/22562218/trump-biden-election-arizona

Sitat

The records — including voicemails and text messages — shed light on another state where Trump, his attorneys and others mounted a behind-the-scenes pressure campaign on Republican officials overseeing elections.

 

 

Endret av xRun
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, graavik said:

Så de er anti-antifascister? Du innrømmer altså at "Proud Boys" er en ren fascist-klubb?

Antifa's reelle moderne definasjonen av fascister er; dersom du kommer med ett kamera for å prøve å filme en protest-gruppe, som kan bli voldelige, ett kjent tilfelle er f.eks. alt-right trollet (som dere kaller han) Andy Ngo gjør - da blir han møtt av hyl og skrik om at han er nazist eller fascist, og så masse knyttnever, og tur på sykehus - istedenfor å definere en slik person som fotograf eller journalist, så er han fascist.

Proud Boys har utvist medlemmer som har fremmet anti-semitisme og anti-homo, og lignende retorikk, så sannsynligvis mange drittsekker blant dem, som alle andre grupper.

Men for meg; er proud boys og antifa samme ting - bortsett fra at antifa har loven på sin side nå.

11 hours ago, jjkoggan said:

Yes, her statements led to a small loss in confidence, but since she conceded the damage was minor.  Trump actually caused more problems in 2016 than Clinton with his false claims of fraud

Let's just bare bli enige om å disagree.

Du mener at vi ikke skal ha noen form for - checks and balances - i tilfelle valgjuks skal bli oppdaget, og det er kjempefarlig at noen skal tro at det sitter feil person på tronen. 😕

Jeg mener vi skal addressere hver eneste påstand om potensiellt valgjuks, og så forbedre sikkerheten før neste gang - slik at valgene blir tryggere og tryggere, og vi får mindre muligheter til juks.

12 hours ago, Red Frostraven said:

...dette kommer til å ta lang tid, men det er ikke første gang vi har hatt noen totalt asorbert av alt-right boblen på forumet.

Du ble presentert en undersøkelse som viste at Tim Pool har vært en av topp 10 spredere av misinformasjon som tjener Alt-Right.

Linken din er bare tull.

Hvis vi skal følge den logikken, så kan vi legge ned alle aviser, de er uansett fulle av misinformasjon..

- I artikkelen står det at alle de som super-sprederene som klagde mest på valg-fusket, var 'right-leaning' og det er naturlig da høyre-siden tapte - akkuratt som det er naturlig at alle dem som rapporterer om russia-gate er 'left-leaning' dersom en lignende undersøkelse av super-spredere av den konspirasjonen, hadde blitt gjort i en avis.

Du er sykelig opptatt av å definere personer av grupperinger du føler du kan putte dem i bås med - du skjønner ikke at folk kan ha flere forskjellige synspunkt.

Du går her i akkuratt samme fellen som mange rassister gjør - de ser f.eks. en svart person - og tenker på at de har lest i avsen om svarte folk gjør masse galt og tenker på masse kriminalitet gjort av svarte folk - og begynner å definere alle svarte folk med andre svarte folk - ergo den svarte personen vil gjøre mye galt, fordi du har lest i avisa at svarte folk gjør mye galt, og han er svart - ikke en person som kanskje vil gjøre noe galt eller ikke gjøre noe galt.

Tim Pool f.eks, han har ikke lenger egne meninger som kan være gode eller dårlige, du har av en eller annen syk grunn definert han som 'alt-right'.

Han vil ha en offentlig helsetjeneste finansiert av tax, så der er han mere på lag med demokratene. 

Han vil også ha skatte-reform, for å ta mere penger fra de aller rikeste - som ingen av de to partiene fremmer forslag for.

Demokratene sier ofte dette under valgkamp - men når dem er stemt inn, så kysser de straks ringen til Nancy Pelosi, og stiller seg bak henne, når de delegerer ut penger og redningspakker i hytt og pine til de store firmaene eller bankene og glemmer alt de har lovd tidligere.

Tilogmed gamestop-aksje spekulantene som hadde solgt aksjer de ikke eide, ble reddet av Nancy og demokratene når det viste seg at de måtte betale dyrt for å kjøpe aksjene de ikke eide. Så der er han sentrist.

Han er mere på lag med republikanerene, når de vil ha 'såkallt small government' og i støtten til andre grunnlovs-paragraf. Der er han konservativ.

Så her kan du se at han er både på venstre, sentrist og høyre siden - alt etter hvilken sak som blir diskutert.

Hvis du vil ha link, fordi du ikke tror på meg, så se gårsdagens episode av Timcast, hvor han diskuterer å skatte fra de rikeste, og store firma - og episodene i slutten på januar hvor han ofte snakket om gamestop-spekulantene.

12 hours ago, Red Frostraven said:

Hva er det som overbeviser deg om at journalister og historikere hos de største seriøse nyhetsformidlerene og universitetene har dårligere forståelse av hva de jobber med daglig -- kildekritikk og objektiv analyse og mest mulig nøytral fremstilling av fakta enn deg og kildene dine..?

Ta for eksempel, BBC.. Les litt opp om Jimmy Saville som jobbet i BBC, ingen turte å kritisere han før han døde...

Alle i BBC visste noe var galt med han, mange gjester som f.eks. Johnny Rotten i Sex Pistols sa rett ut at han var pedo, og BBC slettet programmet han var på, og forbød Sex Pistols på kanalen etterpå - og de stoppet flere både interne og eksterne undersøkelser, og han fikk fortsette å ødelegge livet til sannsynligvis godt over 1000 barn og unge i over 30 år. Og ingen i BBC er holdt ansvarlig for å stoppe etterforskningene, saksøking av varslere. Det er heller ikke gjort noe skikkelig oppgjør med de andre i BBC som var med på dette, selv om BBC har unnskyldet seg om dette i etterkant.

Panorama BBC - hvis du vil gå på politiske hit-pieces på alt-right figurer - se filmen Panodrama.

Der ser du Panorama-journalisten spørre etter opptak av en krangel mellom TR og informanten, og når informanten sier at det ikke var noenting - de to kranglet bare høylytt,  og de sa begge fæle ting til hverandre, og John Sweeny sier de at de kan redigere det med klipping og liming, slik at det ser ut som hun blir truet av TR - selv om det var ingenting.

Riktignok har BBC tatt ansvar, og John Sweeny har måtte slutte i etterkant; men tviler på at det hadde skjedd dersom ikke Tommy Robinson hadde publisert videoen de plassene han kan.

Og nå har dem også begynt med roboter-nyheter blant de aller største nyhetsformidlerene, og eneste måte å se at det er en robot-artikkell er å se etter personens navn som har skrevet artikkele.

Så hvis ikke journalistens navn står der, så er det sannsynligvis en wordsmith-artikkel; eksempel under: 

Voldsorgie i Oslo av Per VG-reporter..

10 slåsskamper i Oslo i helgen, Erna sier at folk må slutte å sloss.

Så neste helg, kommer robot-artikkell i Stavanger

Voldsorgie i Stavanger

5 slåsskamper i Stavanger i helgen, Erna sier folk må slutte å sloss

eller; Voldsorgie i Bergen

7 slåsskamper i Bergen i helga, Erna sier at folk må slutte å sloss.

 

- Sier altså ikke at alle journalister gjør en søppel jobb, sier bare at du ikke bør begrunne meningene dine basert på andre sine artikler, og bare fordi noe tull står på en såkallt prestisjefull plass; så er ikke dette nødvendigvis er nøytral formidling av ett objektivt synspunkt.

Du kan finne tusen linker og artikler om prester som gjør fæle ting, dette betyr selvsagt ikke nødvendigvis at prester er fæle mennesker.

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, xRun said:

Siste:

3 artikler

Hei xRun, både første og tredje linken din er robot-artikler, med robotmeninger - har du link til original-artikkelene? - så ikke link til dem i artikkelene.

Kanskje det er relevant informasjon der, som det er i den andre linken din, hvor de har opptak av Trump sine advokater som prøver å få sjekke telle-maskinene..

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...