Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, nocure said:

Er ikke pengene på konto på mandag så ringer jeg Elkjøp.

Verken mastercard eller vipps er refundert.

Har en urefundert vipps og de ringte meg tilbake nå etter at jeg rapporterte for en uke siden, og hun spurte meg hva det gjaldt da det ikke var oppgitt på saken. Jeg trengte bare si 3080, noe som i vanlige tilfeller neppe ville være nok. Jeg venter fremdeles på at reservasjonen skal kanselleres men la oss bare anta at dette er godt kjent hos Elkjøp og at de jobber med det (tipper de har kastet bort hauger av timer på dette).

Endret av ps5
Lenke til kommentar
1 hour ago, shinsengumi said:

Hva betalte du med? trodde bankene ikke løftet en finger i helgen 🤔 jeg har fortsatt ikke fått en dritt

 Vet at visse banker ikke viser reservasjonen for refusjonen før den blir bokført.

Min bytte status natten til idag fra reservasjon til tilbakebetaling.

Lenke til kommentar
1 minute ago, rfm said:

 Vet at visse banker ikke viser reservasjonen for refusjonen før den blir bokført.

Min bytte status natten til idag fra reservasjon til tilbakebetaling.

Mistenker at folk med DNB får igjen raskere via Vipps, for det er vel DNB som styrer det enda. Men bare synsing. Jeg har nordea dessverre 😐 

Lenke til kommentar

Her er Elkjøp sitt svar på min klage:

Hei!

Takk for at du kontakter oss.

Ordrebekreftelsen vil uansett bli sendt ut når man klikker "Betal" på nettsiden vår. Den er ikke juridisk bindende da den automatisk blir sendt ut. Et eksempel her er en kredittsjekk som ikke blir godkjent. Ordrebekrefteslen er allerede blitt sendt ut, men ordren vil ikke gå gjennom. Derfor er den ikke juridisk bindende. 

Slik det også står i ordrebekreftelsen sen forebholder vi oss retten til å kunne kansellere en ordre. I dette tilfellet var det en teknisk feil som gjorde at det var mulig å legge produktet i handlevognen.  Produktet er utsolgt jo som vil si at vi ikke har kapasitet til å sende ut de produktene som var "ute til salgs". 

Du kan gjerne argumentere for at vi kunne gjort dette på en annen måte og vi vil selvsagt beklage for situasjonen. 

Du står fritt til å ta dette videre.

Ha en fin dag!

Ga dem beskjed om at jeg har tenkt å gå videre med saken. Det koster uansett ikke noe for meg å gjøre dette, og synes de fortjener det. Kommer til å ta saken videre til forbrukerrådet og melde det inn hos forbrukertilsynet via Meklingsskjema - Forbrukertilsynet (onacos.no).

Endret av jolieber
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stiller meg litt spørrende til hvordan man kan sette inn vilkår i en ordrebekreftelse, når man allerede har godkjent salgsvilkårene ved bestilling. Jeg er jo ikke noen ekspert på dette her, så kanskje det er jeg som stusser over noe som er helt logisk. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
12 minutes ago, jolieber said:

Stiller meg litt spørrende til hvordan man kan sette inn vilkår i en ordrebekreftelse, når man allerede har godkjent salgsvilkårene ved bestilling. Jeg er jo ikke noen ekspert på dette her, så kanskje det er meg som stusser over noe som er helt logisk. 

+ at elkjøp trekker pengene allerede før de har sendt varen'e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...