Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Er ikke det beste at alle sender inn til forbrukerrådet, så vil forbrukerrådet ha mye mer grunnlag for å sparke Elkjøp i ræva?

Jeg gikk hvertfall selv inn på kontaktsiden til forbrukerrådet (Kontaktskjema - Forbrukerrådet : Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)) og skrev hele saksgangen og spurte om jeg hadde noe grunnlag for å gå videre, og hvis de mente  jeg hadde det så ønsket jeg det. 

Står jo også i Elkjøps salgsvilkår at klage skal rettes forbrukerrådet. 

Utdrag Elkjøps salgsvilkår:

11. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Elkjøp Norge AS eller Partner. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo

Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr

 

Etter samtale med kundeservice har jeg omsider fått tak i en e-post. E-post med klage kan sendes først til Elkjøp på e-post: [email protected]

 

Endret av jolieber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Aateigen said:

Lurer litt på om jeg bare skal sende hele fakturaen på 3080kortet jeg fikk fra Proshop i går til Elkjøp.. Si at jeg kan betale 8500, så får de ta resten.

Hvis du gidder så er det absolutt innenfor å prøve seg. Det ER tilsvarende produkt du har. Spørsmålet er hva du bestilte først :p

Lenke til kommentar

Jeg tenker mest på den som utførte feilen. Stakkars fyr, som har skapt masse utgifter og merarbeid. Synes ikke synd på Elkjøp, men den ansatte har vel ikke hatt noen særlig gode dager den siste tiden... Kanskje på tide å gå gjennom litt opplæring av sine ansatte...

 

Min ble kansellert litt over kl 1630.

Endret av Ruskepus
Mer info
Lenke til kommentar

Hvis man feks kikket inn Elkjøp siden og så kortet lå der og  la bestilling som gikk igjennom så var det INGEN "Åpenbar teknisk feil". Dvs akkurat som normalt. Prisen var lavere ja, men Elkjøp har solgt billig før. Og bestillingene ble ikke kansellert grunnet feilprising.

Hvis det nå viser seg at Elgiganten faktisk leverer til svenskene , så var ikke annonsen en åpnebar teknisk feil.

feilen lå i at de lot muligheten til å bestille ligge for lenge. Men da burde Elkjøp innrømme det, ta ansvar og gi en plaster på såret. Gavekort? Tilbud om å kjøpe ett annet kort på vei inn? få lov til å stå i kø? etc etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Pc Lynet said:

Jeg mener dere er patetiske. Åpenbar teknisk feil. 

Tror de fleste er over det faktum at det ikke blir kort. Hvis du mener det er patetisk å bli forbanna over at elkjøp bryter loven og holder på titusener av kroner ulovlig, og du tenker at du skal komme inn her og holde moralpreken fra din høye hest så er det du som har et jævla stort problem. Du er jo rein sosiopat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (20 minutter siden):

Jeg mener dere er patetiske. Åpenbar teknisk feil. 

Samtidig er prisen de ba om helt normal for produktet, ref lanseringsprisen (jeg har f.eks. to stykk 3080 til 7999 i bestilling hos komplett). Syns ikke det er urimelig om de bestiller opp nok 3080 og heller taper et par tusen per stykk hvis de må betale mer nå enn i september for disse.

Dette er et lansert produkt, og det er ikke utenkelig at en stor aktør får tak i en batch kort.

Jeg er tilbøyelig til å godta et gavekort på, si, 10% av prisen av kortene som et plaster på såret. Men at de bare skal trekke seg fra avtalen uten noen form for plaster på såret, og et simpelt "beklager", er meningsløst.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
rfm skrev (3 minutter siden):

Ordrern ligger kvar, inget mail, men har en reservasjon som jeg trur er pengene tilbake. 

 

Ni som fått pengene tilbake, har ni alle fått mail?

Har ikke fått pengene tilbake men fått kvittering på at pengene tilbakebetales. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Ikke tilsvarende ting nei, jeg spurte advokaten om dette i dag når jeg snakket med han, til å begynne med var det veldig lovende å han sa at Elkjøp ikke hadde lov å avbestille slik de hadde gjort, da kunne jeg kreve dekningskjøp, problemet er jo at skjermkort ikke akkurat vokser på trær, dette var ikke advokaten klar over da han ikke var så oppdatert på skjermkort markedet, da stillte saken seg i ett litt annet lys sa ha, jeg måtte altså finne ett helt identisk produkt, da hadde jeg/vi hatt en case.

Egentlig ikke, for de kansellerer alle ordrene før de har prøvd å skaffe kort. Hadde de prøvd 4-6-8 uker og så kansellert hadde det vært noe annet. Selvsagt latt folk kansellere før hvis de ikke ville være med videre.

Tusen kort er mye, men både Komplett og Proshop med flere hadde for eksempel 1000+ ordre på 3080 TUF og kjemper i måneder og år med å levere. Andre kansellerer ikke ordrer selv om de har tusen kort i bestilling som de ikke greier å levere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (22 minutter siden):

Samtidig er prisen de ba om helt normal for produktet, ref lanseringsprisen (jeg har f.eks. to stykk 3080 til 7999 i bestilling hos komplett). Syns ikke det er urimelig om de bestiller opp nok 3080 og heller taper et par tusen per stykk hvis de må betale mer nå enn i september for disse.

Dette er et lansert produkt, og det er ikke utenkelig at en stor aktør får tak i en batch kort.

Jeg er tilbøyelig til å godta et gavekort på, si, 10% av prisen av kortene som et plaster på såret. Men at de bare skal trekke seg fra avtalen uten noen form for plaster på såret, og et simpelt "beklager", er meningsløst.

Hvor har du fått kjøpt 3080 til under 9000kr i år? 

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (23 minutter siden):

Tror de fleste er over det faktum at det ikke blir kort. Hvis du mener det er patetisk å bli forbanna over at elkjøp bryter loven og holder på titusener av kroner ulovlig, og du tenker at du skal komme inn her og holde moralpreken fra din høye hest så er det du som har et jævla stort problem. Du er jo rein sosiopat.

Har man bestilt flere kort for å scalpe får man som fortjent. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Pc Lynet said:

Har man bestilt flere kort for å scalpe får man som fortjent. 

Ja for den eneste grunnen til å kjøpe flere enn ett kort er å scalpe.... Å kjøpe feks to kort til to PCer i hjemmet er det jo ingen som gjør eller trenger (feks barnas PC i tillegg til egen). Alle som miner burde jo vært satt i fengsel. etc etc

Instillingen din ser ut til å være: "alle som ikke har mine holdninger og interesser, er patetiske og noen idioter"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cardinal skrev (2 minutter siden):

Ja for den eneste grunnen til å kjøpe flere enn ett kort er å scalpe.... Å kjøpe feks to kort til to PCer i hjemmet er det jo ingen som gjør eller trenger (feks barnas PC i tillegg til egen). Alle som miner burde jo vært satt i fengsel. etc etc

Instillingen din ser ut til å være: "alle som ikke har mine holdninger og interesser, er patetiske og noen idioter"

Jeg så folk her som bestilte mange skjermkort. Jeg miner selv men bestilte bare ett. Når noe er for godt til å ære sant er det i 99% av tilfellene det. 

Lenke til kommentar
Just now, Pc Lynet said:

Jeg så folk her som bestilte mange skjermkort. Jeg miner selv men bestilte bare ett. Når noe er for godt til å ære sant er det i 99% av tilfellene det. 

Hva om man er vellykket og er heldig med >=2/3? Bedre å ha troen i livet enn at 99% av muligheter er for gode til å være sanne. I så fall blir det kun i eget hode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...