Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Cardinal said:

hos meg trakk de penger 3 dager ETTER de hadde sendt SMS om at alt ble kansellert på den ene ordren.....

Det gjorde de nok for alle da den var reservasjon når jeg fikk smset. Det suger med Elkjøp er at de låter den bokføres istedenfor å kansellere reservasjonen. 

Lenke til kommentar

Skal aldri betale med vipps eller debit igjen, og det gjelder ikke bare skjermkort men mat og dasspapir. Har lært en lekse her. Er absolutt ingen vits å ikke bruke kredittkort til alt, bare kaste bankkort i søppla og kun bruke vipps mellom venner/privatpersoner.

Gått glipp av et halvt dusin sjanser på 3070/3080 kort nå pga svindelkjøp, kanskje fler i morgen også.

Har 3090 på hovedmaskinen men maskin nr 2 kjører fortsatt med en gammal gtx 1070. Tusen takk SvindElkjøp™ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får håpe at myndighetene ikke går inn for å forby bonuser på kredittkort slik de har ønsket i flere år. Artigere å få 1-4% når man bruker kortene enn å betale gebyr for hver gang. Det har nylig blitt nevnt igjen. Jeg hadde håpet at de gav seg den gangen for 4 år siden da de var veldig keen på å få bort bonuser. Bonuser er fy sier de da det kan lokke folk til å ta opp gjeld. Derfor må det bli forbud mot at kredittkort har flere funksjoner enn kun betaling.

Lenke til kommentar
9 hours ago, BadCat said:

Du får håpe at myndighetene ikke går inn for å forby bonuser på kredittkort slik de har ønsket i flere år. Artigere å få 1-4% når man bruker kortene enn å betale gebyr for hver gang. Det har nylig blitt nevnt igjen. Jeg hadde håpet at de gav seg den gangen for 4 år siden da de var veldig keen på å få bort bonuser. Bonuser er fy sier de da det kan lokke folk til å ta opp gjeld. Derfor må det bli forbud mot at kredittkort har flere funksjoner enn kun betaling.

Sb1 har 1% + 5% rente på oppsamlede penger!

Lenke til kommentar

Jepp, men det tar en 10-11 år å komme opp i 40k og da må du ha et jevnt forbruk på 25-30k i måneden med det kortet. Det spørs om det ikke er mer lønnsomt å senke forbruket med 5k i måneden.

Hvis du regner på det må du ha et sinnsvakt forbruk for å få noen få dråper i et spann. Kanskje hvis kortbrukeren starter når han er 20 og det får gå i 30-40 år.

Det går å vurdere hvis man har makset bonusen på de andre kortene man har. Hvis ikke så finnes det andre kort som gir mer igjen for et lavere forbruk.

Da er det bedre med Coop Mastercard som gir deg totalt 2,5% på dagligvarer som en husholdning kommer til å kjøpe enten det er bonus eller ikke. Man får dog bare 0,5% i andre butikker og 0% hos konkurrenter, så antakelig ikke det kortet du vil bruke til netthandel.

Betaler man serverleie og årsavgift for domenenavn med kredittkort er det mulig å få 2%. :)

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Du får håpe at myndighetene ikke går inn for å forby bonuser på kredittkort slik de har ønsket i flere år. Artigere å få 1-4% når man bruker kortene enn å betale gebyr for hver gang. Det har nylig blitt nevnt igjen. Jeg hadde håpet at de gav seg den gangen for 4 år siden da de var veldig keen på å få bort bonuser. Bonuser er fy sier de da det kan lokke folk til å ta opp gjeld. Derfor må det bli forbud mot at kredittkort har flere funksjoner enn kun betaling.

Bonuser er den eneste grunnen til jeg bruker kredittkort 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nocure skrev (1 minutt siden):

Bonuser er den eneste grunnen til jeg bruker kredittkort 😂 

Og heldigvis for deg så er det ikke alle som er like smarte når de bruker kredittkort, noe som gjør at kredittkortselkapene tjener mye penger på de som ikke kan bruke de, da blir det goder til oss andre som kan bruke de :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig refundert (hadde betalt via Paypal). Var inne på kundeservicesiden til Elkjøp i dag, nå står 3080-ene nevnt spesifikt der, så har nok smertet litt for dem, ja. 

Blir nok lenge til jeg bestiller hos Elkjøp igjen.

Ordrestatus er fortsatt reservert.

Endret av Kalle Klo
Lenke til kommentar

For meg er ikke saken at bestillingen ble kansellert, feil kan skje, det er hvordan man retter opp feilen som betyr noe. For meg er det det at de holdt pengene i over en uke som er det som betyr noe. Det gjorde bl.a at jeg ikke fikk kjøpt 3070 til 7500 som Elkjøp selv la ut i løpet av uken, mens penger og kredit var låst hos dem.

Ja man kan si det er min egen feil som låste opp så mye i noe som så tvilsomt ut, men de har ikke rett til å låse penger uten å ha varen på lager så det unnskylder ikke dem.
Dette er grunnen til at jeg har opprettet sak om kompensasjon, ikke at kortet ble kansellert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nilsp skrev (13 minutter siden):

For meg er ikke saken at bestillingen ble kansellert, feil kan skje, det er hvordan man retter opp feilen som betyr noe. For meg er det det at de holdt pengene i over en uke som er det som betyr noe. Det gjorde bl.a at jeg ikke fikk kjøpt 3070 til 7500 som Elkjøp selv la ut i løpet av uken, mens penger og kredit var låst hos dem.

Ja man kan si det er min egen feil som låste opp så mye i noe som så tvilsomt ut, men de har ikke rett til å låse penger uten å ha varen på lager så det unnskylder ikke dem.
Dette er grunnen til at jeg har opprettet sak om kompensasjon, ikke at kortet ble kansellert.

Jeg tror jeg skal skrive en mail om de pengene de har trukket hos meg, det er jo ikke greitt at de trekker penger fra kunder å ikke leverer varer på flere mnd-

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...